Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
    Het probleem is meer de ruimte om de potten neer te zetten. Ik heb zeker geen plek voor 4 grotere potten en 3 past eigenlijk ook al iets krapper dan ik gehoopt had. Zeker als die planten te groot worden en te ver buiten hun pot gaan hangen.
    Heb ik ook gemerkt, bij mij gaan net 3x 6,5L potten onder mn lamp.. Ik heb zitten twijfelen om ook te main linen, maar heeft de tneon genoeg dieptestraling?

grts
    -

Comment

Lijkt me wel, denk dat je dat beter ff aan CookAap kan vragen! Zou het antwoord ook graag willen weten ^^
      sigpic

Comment

Die discussie hebben we een paar berichten hoger ook gehad inderdaad.

Ik heb vorige kweek 12/12 systeem gedraaid onder diezelfde lamp. Daar had het ook genoeg licht en dus dieptestraling voor. Ga er niet vanuit dat deze planten hoger worden omdat ze toch getopt zijn.

Waar ik wel nog aan twijfel is of de planten niet te breed worden. Het moet wel allemaal binnen iets van 30x60cm blijven schat ik zo. Met drie van die potten moet dat wel lukken. Zeker als ik voor 8 toppen ga. Dan moeten die 8 toppen dus in een stukje van 30x20cm gepropt worden. Moet voor mezelf nog even visualiseren of dat gaat passen.

Alternatief is dus dat ik de lamp tussen de planten in een meer vertical orientatie hang. Zonder reflector op de lamp zelf (wel met reflector dan achter de lamp). Dat zag ik ze op Amerikaanse fora doen met goed success. Al ging dat om meer SOG opstellingen of "tree" opstellingen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

sigpic

Comment

SCROG bedoel je neem ik aan? In die tutorial maakt Nugbuckets de toppen inderdaad een tijdje vast aan een metalen cirkel. Kun je ook wel zien als een soort SCROG, maar dan iets minder bewerkelijk. Dat trekt me er nou juist ook in aan. Je hoeft alleen een paar keer toppen en dan een beetje zorgen dat die toppen wat uit elkaar gaan staan. Je hoeft niet alle takken op te binden en te verdelen. Al zal SCROG wellicht wel meer opbrengst geven.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Idk the names.. En zou zeggen probeer het, ben je gelijk de eerste!
              sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lovis View Post
                maar heeft de tneon genoeg dieptestraling?

Comment

Leerzaam en goed om te volgen voor info voordat ik opstart komende week.

Comment

@Cookaap, het ging mij meer om het feit dat als je te weinig ruimte heb, je dat toch gewoon kan doen. Mijn bijna klaar micro kastje is niet hoger dan 80 cm. En ik zou ook graag is main lining willen doen, dan zou ik hem toch wel gewoon op een zo'n net kunnen plaatsen zodat ik genoeg ruimte heb? Mijn doel is om het gewoon uit te proberen/ervaring op doen, en volgend jaar het buiten toe passen
                    sigpic

Comment

Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg cookaap!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
                      -

Comment

@SmokinDad, Waarom zou je nog scroggen dan? Je hebt gewoon 4,8 of 16 toppen staan aan het einde van je voorgroei. Daar hoef je verder niets meer aan te doen. Gewoon de lamp om op bloei en laten gaan.

Al heb je in jouw geval niet zozeer een probleem met dieptestraling van de lamp maar wellicht eerder dat je hok te laag is. Ik heb overigens ook wel voorbeelden gezien van main-lining waarbij de plant vrij laag was gebleven. Het kan dus wel. We (RollUp, Cookaap en ikzelf) doen het allemaal voor het eerst, dus als je echt informatie wilt hebben kun je het toch beter even nalezen op de Amerikaanse forums. Er zal vast wel een kweekverslag te vinden zijn van main-lining in een lagere kast.

@Cookaap, ja bij 8 toppen zou ik ook eerder denken om ze dan naast elkaar te plaatsen. Meer als zo'n joodse kaarsen standaard. Dan de lamp op zijn kant tussen twee van die structuren in. Al denk ik niet dat de planten daar groot genoeg voor gaat worden of dat ik daar het geduld voor ga hebben qua voorgroeien

Comment

Main Lining en scroggen kan wel en is wel degelijk anders dan normaal scroggen.

Bij Main Lining gaat het erom dat elke top even ver van de stam af zit. Daarom worden alle toppen ook even groot. Als je deze hoofdtakken vervolgens over een net laat groeien zal je uiteindelijk ongeveer even grote toppen krijgen.

Bij gewoon scroggen zijn de afstanden van de toppen tot de hoofdstam verschillend. Daardoor krijg je een andere top ontwikkeling.

Daar zou het verschil in moeten zitten
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Update na 3 weken groei (5 dagen minder voor de Ketama's).

Planten zijn nu 3 dagen geleden getopt en lijken zich goed te herpakken:
                            20131026_Overzicht.jpg

Mag ze wel eens gaan binden om de nieuwe toppen naar de zijkanten te leiden. Bij de BB en de FB in ieder geval. Zal morgen ook maar eens gaan opletten wanneer het tijd wordt om weer te gaan toppen. Neem aan dat dat wel even zal duren, maar met name die Bubblegummer heeft er nogal de groei in.

Heb inmiddels de planten wat gedraaid zodat ze elkaar niet meer raken.

De clones leven ook nog steeds. Al zijn de clones van de Ketama's wel heel erg klein.

Comment

Hey wiete ik zie bij die kleintjes denk ik een magnesium tekort.
                              Ik kan het fout hebben natuurlijk.
                              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                              Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Ja, of misschien N tekort? Vanwege die paarse steeltjes?

Die Ketama's (de kleintjes) hebben eigenlijk nog nauwelijks voeding gehad. Ze zijn sowieso pas net door de 2 weken heen, maar vorige keer waren die Ketama's enorm gevoelig voor overvoeding, dus ik dit keer geef ik ze zo min mogelijk. Heb het blijkbaar wel wat overdreven

Ben ze vanaf eergisteren wel gaan voeden, want ze zie er inderdaad wel uit alsof ze wat missen. Die Bubblegummer ook trouwens. Al begint die wel alweer wat bij te trekken.

Het is voor mij ook nog even wennen aan die smartpots. Daar verdampt zoveel meer water uit dat ik de juiste ratio voor de voeding ook nog even moet vinden.

Comment

Bezig...
                                X