Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Tsja, bleef haken achter dat beugeltje wat de main-line open moest houden en trok de tak eraf. Volgende keer iets beters verzinnen voor de bondage inderdaad. Of gewoon wat minder klooien met die planten

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Update dag 28 van de groei.
      20131102_Overzicht.jpg

Bij de Flowerbomb Kush is duidelijk dat de ene helft van de main-line niet meer mee gaat komen:
      20131102_FB.jpg

De Bubblegummer gaat lekker verder (al is deze ook niet 100% symmetrisch):
      20131102_BB.jpg

2 sagen geleden ook de Ketama #2 getopt (wellicht nog wat klein, maar dat geeft dan weer mooi vergelijkingsmateriaal):
      20131102_K2.jpg

Ik heb wel wat moeite met de watergift. Die smartpotten verliezen zoveel vocht dat ik twee keer per dag water moet geven. Als ik 1 keer per dag water geef dan staan ze direct na de watergift zeiknat en de volgende dag op 300mbar. Niet echt handig. Moet ik maar eens opschieten met mijn geautomatiseerde watergeef systeempje

De stekken willen ook niet erg vlotten met wortelen. Ze zijn wellicht ook gewoon te klein en uit de top zou het sowieso lastiger zijn? Ze blijven wel gewoon groen enzo, dus wellicht komt het nog. Heb er wel wat geel wordend blad afgehaald zodat de steeltjes wat dieper in het perliet kunnen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

leuk verslag man keep it up !

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
        Of gewoon wat minder klooien met die planten
        Dit is het enige wat me een beetje tegenhoud van te mainlinen, ik vind het een ubervette techniek maar ook zo "ingrijpend"
        voorlopig hou ik het bij men scrogje, en eventueel dat mainlinen volgende lente buiten eens uitproberen

Ik heb wel wat moeite met de watergift. Die smartpotten verliezen zoveel vocht dat ik twee keer per dag water moet geven. Als ik 1 keer per dag water geef dan staan ze direct na de watergift zeiknat en de volgende dag op 300mbar. Niet echt handig. Moet ik maar eens opschieten met mijn geautomatiseerde watergeef systeempje
        ik gebruikte ook van die kleine smartpotten, en ik moet zeggen ik wil terug gewone potten voortaan, ik denk dat het grote voordeel ervan vooral bij de grote versie's ligt.

Cheers
        Last edited by Dylero; 2 November 2013, 16:45.
        2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Bedankt man.

Het is wel ingrijpender dan ik verwacht had. Er moeten flinke stukken plant weggeknipt worden. Dat is toch wel even "zwaar". Hoop dat het uiteindelijk wel werkt.

Met klooien bedoel ik dat ik aarde aan het bijvullen men met die planten in de pot. Dat is achteraf gewoon niet zo'n goed idee. Misschien dan beter gewoon verpotten.

Jij had dus ook last met die kleine smartpotjes. Hmmm. Moet gewoon die pompjes een keer aansluiten. Ben wel benieuwd of de wortels beter doorgroeid zijn met die smartpotten.

Comment

Waar je dat heb getapped, groeit toch nog wel gewoon?

Ziet er mooi uit, en die stekken, zijn van eerste keer toppen?
            sigpic

Comment

Ja die getapete aftakking lijkt wel weer te groeien, maar veel te langzaam. Sowieso ook met een flinke achterstand. De bedoeling is wel een symmetrisch geheel zodat alle toppen even snel ontwikkelen. Ben bang dat die tak eraf moet en dan de andere kant nog een keer toppen zodat ik daar weer 4 hoofdttoppen krijg.

Die stekken zijn inderdaad van de eerste top sessie van 10 dagen terug. De tweede keer toppen waren ze nog kleiner.

Comment

Ja idd ben ook wel benieuwd naar die stekken.... Fototje??
                Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Ja die getapete aftakking lijkt wel weer te groeien, maar veel te langzaam.

Die stekken zijn inderdaad van de eerste top sessie van 10 dagen terug. De tweede keer toppen waren ze nog kleiner.
                  Weet niet, persoonlijk zou ik het laten zitten.

En ooooooeh, ik ben erg benieuwd naar die stekken
                  sigpic

Comment

Ziet er goed uit man

Comment

OK, fototje van de stekken dan (Rechts de 2 Ketama's en links de BB en FB):
                      20131103_Stekken.jpg

De kleur wijkt wat af in de foto. Ze zijn in het eggie iets "normaler" groen. Zijn eigenlijk vrijwel onveranderd sinds ik ze gezet heb. Ik heb wel het idee dat die BB en de achterste Ketama wat gegroeid zijn, maar dat zal ik me wel inbeelden.

De stekken staan in een soort mini "hempy buckets". Een bakje vol perliet met dan gaatjes geboord op een cm boven de bodem.

Ze zijn heel klein. Die FB zit maar met een enkele cm in het perliet. De BB was de grootste en die zit voor iets van 5cm onder.

Comment

"No love" voor mijn stekjes? Is het zo erg? Heb eerlijk gezegd ook eigenlijk alleen hoop voor die Bubblegummer. Zo lang ze me niet in de weg staan geef ik ze de tijd.

Anyway, tussentijdes update ivm toppen. De Bubblegummer is, na 32 dagen groei en 8 dagen sinds de vorige top sessie, definitief om naar 8 toppen. Die plant gaat zoveel sneller dan de rest dat ik die nog maar een keer extra getopt heb. Nou moet eigenlijk alleen die Flowerbomb nog een keer. Of ik moet het gewoon houden op die twee ongelijke helften.

Fototje van de helft van de mainline:
                        20131106_3eTop_BB.jpg

Denk dat ik dit keer iets te lang gewacht heb. De afgeknipte stukken waren vrij fors. Dat is toch zonde lijkt me. Had die Ketama #2 ook getopt met nog vrij kleine groei scheuten en die ligt nu ver voor op de Ketama die ik later getopt had.

Plant is helaas niet 100% symmetrisch. Het blijft toch lastig om onder zo'n klein lampje de planten allemaal overal gelijkmatig te belichten. Besteed daar nu wel wat meer aandacht aan.

De Flowerbomb Kush is een stuk lastiger in het gebruik voor mainlining dan de Bubblegummer en Ketama. Probeerde vandaag de takken wat te openen en dat gaat gewoon haast niet. Zijn erg weinig flexibel. De internodes zijn dan ook wel vrij kort. Vermoed dat dat wel weer mijn schuld is door een (voor deze plant) te hoge EC. Plant is namelijk ook erg donker van kleur. Zal deze in het vervolg ook maar aangelengd voedsel geven (half afgezuurd water + half voeding). Met iets meer internode lengte zou dat open vouwen toch beter moeten gaan.

De hele famillie ziet er nu zo uit:
                        20131106_Overzicht.jpg

Dan, in mijn voortgaande queeste naar automatiseringsopties, nog een prototype om een electronische weegschaal op de Arduino aan te sluiten:
                        20131106_StrainGauge_DSC4076.jpg

Links de Arduino Uno die de boel van 5V stroom voorziet en de groene draad geeft het "gewicht" weer terug. Op het breadbordje zit een AD623AN (instrumentation amplifier) die het zwakke signaal van de "load cell" (rechts) versterkt zodat de Arduino het kan lezen. Makkelijke van deze chip is dat je met een enkel weerstandje de vermenigvuldiging van het signaal kunt nstellen.

Chipje kostte €3 euro. Besteld in China (Guangdong) en was met 11 dagen al binnen zonder verzendkosten! De strain load cell/gauge komt uit een oude digitale 10kg weegschaal (het is alleen die metalen staaf in het midden van het geheel).

Doel is om te kijken wat er gebeurt met het gewicht van de pot+plant gedurende de kweek. Samen met de tensiometers zou het een beeld moeten geven van het gewicht van de plant en dus snelheid waarmee de plant groeit. Bovendien kan ik mooi monitoren hoeveel water er in de pot gegooid wordt. Wat weer van pas zal komen als ik eindelijk eens mijn pompjes aansluit om de boel automatisch te bewateren.
                        Last edited by Wietefras; 6 November 2013, 14:57.

Comment

Mooi man.
                          Vind je stekkies ook mooi hoor.
                          Genoeg love vanuit deze kant.
                          Hou ze groen makker.

Grtz
                          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                          Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Ha, ha, bedankt.

Comment

Netjes!
                              Die stekjes, gaat dat niet schimmelen ofzo? Ik heb stekjes altijd meteen in potgrond gedaan, in perliet had ik nog niet gezien

grts
                              -

Comment

Dat perliet had ik liggen. Was een beetje een last-minute dingetje en niet echt voorbereid. Dacht eigenlijk dat je ook geen stekken kon nemen van de top, maar ik zag de afgeknipte stukken liggen en vond het ook weer zonde om ze weg te gooien.

Zat eigenlijk te denken om steenwol te gebruiken als ik nog eens wil gaan stekken. Potgrond kan misschien ook wel inderdaad. Zal me er eens wat beter in verdiepen.

Schimmel heb ik nog niet gezien, maar ze zijn inmiddels wel 2 weken oud dus dat zal wel niet lang duren. Die twee kleinsten gaan er wel vrij rap (nog) slechter uitzien de laatste dagen.

Comment

Bezig...
                                X