Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

He man! Plantjes zijn mooi van kleur!

die achterste 2 stekken halen het vast wel...

greetz
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

We hebben er al een 8-head bij, goedzo!

Je kleinste plantje heeft wel ongelijke groei aan de rechter tak, hoe komt dat?

Comment

Ziet er mooi uit hoor..! Die stekken ook

Maarruh, hoezo zien ze er slechter uit? Hebben ze nog geen wortels dan?
        sigpic

Comment

@El Plantos, Ja ze zien er een stuk groener uit sinds een paar weken terug. Al krijgt die Flowerbomb wel weer wat vlekjes. Zal nog eens proberen er een kiekje van te nemen (was vanmorgen mislukt).

@Cookaap, Grrrrrrrrr

Ik denk er overigens nog toch aan om die geknakte kant maar gewoon te laten zitten. Die tak is toch weer redelijk aan het uitgroeien. Ga wel de andere kant nog een keer toppen. Als het dan uiteindelijk toch niets wordt dan heb ik in ieder geval die 4 toppen nog over en als het wel lukt heb ik er 6.

Al ben ik ook wel bang dat het dan het hele idee van het main-linen verkloot doordat niet alle toppen van hetzelfde aantal aftakkingen komen.

@SmokinDad, Ze beginnen wat raar te verkleuren en ik vermoed dat ze ook nog geen wortels hebben inderdaad, want ze gaan toch nog slap hangen als ik niet sproei.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Geweldig mooie uitleg. Het is alleen de praktijk die het je leert scroggen of het symmetrisch toppen.Het gaat tegen je gevoel in om kale planten te knippen terwijl het resultaat fantastisch is.

Comment

Ze zien er al Main Lining achtig uit! Top zeg )

Ben ook helemaal enthousiast over je weegschaal! Als je dat lukt, wil ik maar al te graag een complete uitleg zodat ik het ook kan bouwen
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Nee denk dat het misschien niet lukt dan, kan zelf zo 1 2 3 niks vinden over stekjes op perliet. Wat ik wel gelezen heb is dat je hem 24 uur licht moet geven, en dat doe je volgens mij niet Maar wie weet. Misschien maar ff in de stek aarde gooien?

Vraag me eigenlijk wel af of ze nu wortels hebben, maar als ze rap achter uit gaan lijkt het me van niet?
                sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avishai View Post
                  Geweldig mooie uitleg. Het is alleen de praktijk die het je leert scroggen of het symmetrisch toppen.Het gaat tegen je gevoel in om kale planten te knippen terwijl het resultaat fantastisch is.
                  Het knippen op zich is niet zo'n probleem. Althans dat heb ik niet bemerkt. Je knipt er gewoon een top uit. Het doet wel zeer aan je hart inderdaad

Het probleem wat ik heb met mijn t-neon armatuur is dat er gewoon te winig ruimte is om alles vol in het licht te zetten. Het gebeurt dan dus wel eens dat een deel van de plant net in wat minder licht staat. Dan ontwikkelt dat deel dus ook net iets minder dan de rest. Een dag of wat niet op letten (dat de plant "scheef" staat) en je ziet gewoon zichtbaar verschil in de toppen.

Moet er dus steeds op focussen dat de planten zo symmetrisch mogelijk staan onder de lamp, zo nu en dan draaien en zorgen dat er geen fan leaves over de toppen heen hangen.

En ... geen takken van de plant scheuren bij het aan aarden van de pot

@RollUp, Op WF hebben ze een technisch subforum. Daar heb ik wat meer uitleg geplaatst over het maken van mijn digitale tensiometers, Arduino en het aansluiten van een weegschaal. Weet niet of ik daar links van mag plaatsen hier (begrijp dat er wat rivaliteit is tussen die twee forums), maar ik heb dezelfde naam daar.

Had niet gedacht dat er hier mensen geinteresseerd zouden zijn om zelf te gaan hobbyen met een Arduino. Zijn ze daar op WF eigenlijk ook nauwelijks Krijg meer pm reacties dat mensen het kant en klaar willen kopen van me dan dat ze het zelf willen maken, maar dat is de bedoeling niet. Maar goed, daar hebben ze wel een sub forum voor dit soort zelfbouw dingen, dus heb ik het daar gezet. Er is hier op JD overigens wel ergens een forum over PLC/Arduino. Geen idee in welk subforum hij dat neergezet heeft eigenlijk.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ha weer een leuk verslag wietefras.

Ik ga meekijken

Laters
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ik ga hier ook wel meevolgen mooi verslag tot nu.

Thugz
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SmokinDad View Post
                        Nee denk dat het misschien niet lukt dan, kan zelf zo 1 2 3 niks vinden over stekjes op perliet. Wat ik wel gelezen heb is dat je hem 24 uur licht moet geven, en dat doe je volgens mij niet Maar wie weet. Misschien maar ff in de stek aarde gooien?
                        Ik had even op mijn smartphone gechecked of het kon en best wat links vinden van stekken in perliet. Het principe van die hempy bucket gaat zelfs de hele kweek in een mengsel van perliet/vermiculiet, maar toen ik later ging lezen over hoe het eigenlijk had gemoeten zag ik toch vooral steenwol terug.

Vraag me eigenlijk wel af of ze nu wortels hebben, maar als ze rap achter uit gaan lijkt het me van niet?
                        Ik nam aan dat het slaphangen van de bladeren aangaf dat ze geen vocht uit de perliet halen en dus geen wortels hebben (perliet is nat zat). Alleen die Bubblegummer stek heeft daar geen last van. Denk dus dat die wel al wat wortels zou kunnen hebben. De rest is blijkbaar nog compleet afhankelijk van vocht dat ze opnemen via de bladeren. Sproei dus maar weer een paar dagen en heb de kap weer terug gezet. Als ze er daarna dan nog niet tegen kunnen dan is het mooi geweest. Heb toch geen plek voor meer planten zelfs al zouden ze wel aanslaan.

@Escargot en thugz, Gezellig. Hoe meer zielen hoe meer vreugde

Gisteren ook nog even de Floweromb Kush voor de 3e keer getopt. Althans aan de goede tak. Daar zitten nu dus 4 toppen en aan de andere kant nog twee. Vraag is nu of ik die hele tak met 2 toppen eraf haal, of ze gewoon maar alle 6 laat groeien en zien waar het schip strand. Ik neig naar laten zitten.
                        20131107_3eTop_FB.jpg

Dan zijn er dus nog de vlekken in het blad (midden boven en onder op de foto). Dit is al iets ouder blad, maar toch nieuw sinds ik ben gaan bijvoeden. Zou dus niet verwachten dat er nog tekorten zijn. Zeker niet omdat de rest van het blad zo donker is. Misschien overvoeding? Die BioNova voeding zit vol met stikstof (NPK 11-5-4). Wellicht dat dat een blokkade kan veroorzaken? Ben weer wat minder gaan voeden, maar dan worden de nieuwe bladeren weer een stuk lichter dan bij de andere planten. Plant groeit wel gewoon dus ik ben niet echt in paniek ofzo, maar ben wel benieuwd waar het aan zou kunnen liggen.

Bij de andere planten zie ik geen vlekken of ontkleuring. Die hebben ook een mooiere kleur groen en het blad is niet zo dof.

Comment

Haha, jah ben niet zo'n held in zoeken ^^ Kga toch maar ff beter me best doen ^^

Heb je al gechecked op beestjes?
                          sigpic

Comment

Ik zou het een volgende keer ook niet zo snel weer in perliet doen, dus laat dat zoeken maar zitten

Wat voor beestjes denk je aan dan? Ik heb zo'n geel kleefding hangen en daar zit af en toe wel eens een varenrouwmug op. Ik vermoed alleen dat die van buiten het hok komen. Moet nog steeds een keer een filter spannen voor de inlaat.

Zit eerder te denken aan een magnesium of calcium tekort oid, of juist een overschot aan iets anders wat de opname daarvan blokkeert.

Comment

Meerdere lagen panty met fijnste "din" (kleinste gaatjes, thanks 2 the Wibra or Zeeman) over elkaar en wat postbode elastieken en Ducktape erom, en klaar is Klara!!

Succes en greetz!
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Ja, klopt, maar je moet het wel een keer doen. Veel te druk bezig met mijn Arduino spul

Action weegschaaltje van 6 euro heeft nu een aansluiting voor de Arduino:
                                20131107_Weegschaal.jpg

De Arduino analoog digitaal omzetters zijn eigenlijk niet nauwkeurig genoeg voor een weegschaal. Kan maar 1024 waardes onderscheiden, dus op een 5kg weegschaal is dat 5gram per waarde. De weegschaal zelf is een stuk nauwkeuriger. Maar goed, het gaat allemaal ook maar om een benadering, dus ik hoop dat het zo voldoet. Anders moet er nog een betere ADC chip tussen.

Ding staat inmiddels in het hok met een flink gewicht erop aangesloten op mijn "Arduino logger papdoosje" om te kijken hoe de weegschaal zich houdt als die continu staat te meten. Daar zou namelijk een verloop in zitten over tijd. Daarom calibreert een weegschaal iedere keer als je die aan zet.

Om even aan te geven dat de stekken er nog slechter uit zijn gaan zien:
                                20131107_Stekken.jpg

De kleinste Ketama (onderste) zit vol met gele vlekken en de FB (bovenaan) is helemaal "verfrommeld". Denk dat ik ze een keer teveel (of te sterke) spray mix heb gegeven.

Comment

Bezig...
                                X