Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
    Ik zou het een volgende keer ook niet zo snel weer in perliet doen, dus laat dat zoeken maar zitten
    Ben nieuwsgierig ^^ dus wil het graag zelf ook ff uit zoeken. Maar dan ofc beter dan ik eerst dee.

Wat voor beestjes denk je aan dan?
    Durf ik niet te zeggen, weet wel dat beestjes dit bij een blueberry van mij gedaan heeft. Maar misschien was het een combo van een ander probleem samen met de beestjes.
    Kreeg namelijk ook van die rare lichte plekjes.
    sigpic

Comment

Had nog gezocht naar beestjes en kon niets vinden, maar dat zegt ook niet veel

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik heb meer het vermoeden dat ze nog geen wortelstelsel hebben om zichzelf te kunnen voorzien. Ze lijken langzaam aan dood te gaan.
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Klopt, ik ga er dus ook vanuit dat alleen die Bubblegummer wat worstels zou kunnen hebben. Bovendien staan ze te koud en niet in genoeg licht. Buiten dat zijn ze wel "ineens" een stuk slechter geworden. Ben alleen vergeten wat ik toen gedaan had. Denk dat ik spraymix had gegeven die mogelijk wat te sterk was.

Vannacht heeft die weegschaal aan de datalogger gehangen en is er elke minuut een meting opgeslagen van een gewicht van 2332 gram. Even uitgezet in een grafiekje met de temperatuur erbij (rode lijn is het gemiddelde over 100 minuten):
          20131108_Weegschaal+Temp.png

Grootste deel van de fluctuatie is dus blijkbaar gerelateerd aan de temperatuur. De ruis is hooguit plus of min 2 gram en die is er blijkbaar ook nog makkelijk uit te filteren.

Heb de weegschaal nu buiten de kast gezet. Kijken wat ie daar doet.
          Last edited by Wietefras; 8 November 2013, 11:20.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Update dag 35 van de groei.

Al het toppen voor de "main-lining" is gedaan. Blijft alleen nog wat buigwerk over om de planten in de juiste vorm te krijgen.

Links de Bubblegummer met 8 toppen, in het midden de Ketama's en rechts de Flowerbomb Kush:
            20131109_Overzicht.jpg

Grootste probleem is de keuze eigenlijk welke Ketama een grotere pot gaat krijgen om af te bloeien. Ik weet nog steeds het geslacht niet van deze planten.

20131109_K2_DSC4093.jpg
            20131109_K3_DSC4104.jpg
            K2 is duidelijk het verst ontwikkeld, maar daardoor wellicht ook wel de grootste kans dat dat een mannetje is?

Moet wel heel rap een keuze gaan maken, want die kweekpotjes worden echt te klein. Neig ernaar om K2 in de smartpot te zetten. Als die dan toch ook weer een mannetje blijkt dan is K3 er nog als reserve. Is wat kleiner en kan wellicht ook nog wel iets langer in die kweekpot.

Upskirt van de Flowerbomb Kush voor een overzicht van het main-lining werk (4 toppen links en 2 rechts):
            20131109_FB_DSC4107.jpg
            Bizar hoe die gebroken tak rechts gewoon weer vastgegroeid is trouwens.

Het main-lining werk van de Bubblegummer (8 toppen):
            20131109_BB_DSC4115.jpg

Ik heb de twee echt slechte stekken weggedaan. Alleen deze twee staan nog. Zonder kap en ze houden zich redelijk fier:
            20131109_Stekken.jpg
            Las in een van de cannabis boeken dat stekken van toppen wel 3 weken nodig kunnen hebben voordat ze wortelen. Zo lang zal ik ze maar geven dan.

Comment

Mooie fotos wietefras!
              Het mainlinen gaat je goed af. Te kleine potjes dat merk je echt, ze groeien langzaam en stoppen zelfs bijna.
              Geef ze maar snel wat meer aarde dan zul je zien dat ze een groeispurt krijgen.

Mooi hoe die geknakte hersteld is

Comment

Bedankt.

Die tak lag echt helemaal los. Had het misschien nog wat beter kunnen ondersteunen. Laat het nu allemaal maar zitten. Ben wel benieuwd of er nog verschil komt tussen toppen van de 4 tops kant met de 2 tops kant

Probleem met de Ketama's is dat ik maar 1 smartpot extra kan plaatsen. Dus dan moet er een ketama gepromoveerd worden naar de hoofdklasse en de andere valt af. Die kan dan ook niet meer behoorlijk onder de lamp.

Moet zeggen dat ze nog best groeien trouwens in die kweekpotjes. In ieder geval die K2 gaat toch lekker door. K3 is net getopt, dus die staat inderdaad wel even een beetje stil. Zal ook wel weer aanslaan.

Comment

Mooi Wietsefrats!

Die main lining foto's zijn mooi, net kunst man!!

Keurige plantjes!!

greetz
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Bedankt. Had de dames maar even uit het hok gehaald en de echte camera van stal gehaald ipv de smartphone waar de andere foto's mee gemaakt zijn. Altijd grappig hoe anders die planten eruit zien als je ze "upskirt" fotografeert in vergelijking met foto's van boven.

Zag trouwens op het origineel dat de BB al witte haartjes heeft (linker main-line achterste vertakking). Die is er dus duidelijk helemaal klaar voor. Echt bikkelharde plant is dat. Prima main-lining slachtoffer. In tegenstelling tot die Flowerbomb die duidelijk meer last heeft van het knipwerk en maar niet wil buigen.

Oh, ik had trouwens ook beter binddraad gekocht. Dat heeft een zachte rubberen buitenkant. Het buigen met stroomdraad geeft toch ook wat schade op de takken.

Comment

Gisteren de grootste reserve Ketama maar in de overgebleven smartpot gezet. Past allemaal net met zijn drietjes onder de lamp. Zou eigenlijk net een maatje groter moeten hebben (2x75W)

De andere reserve Ketama staat nu een beetje in een hoekje gepropt tussen twee smartpots.

BB links, Ketama midden en FB rechts:
                      20131111_Overzicht_Ketama in Smartpot.jpg

Vraag is nu wannneer ik ze op 12/12 moet zetten. Volgens de tutorial van Nugbucket moeten ze nu nog 2 weken groeien en dan nog eens 10 a 15 cm. Tot ze 40 a 50cm zijn. Dan worden ze volgens mij alleen veel te groot voor mijn situatie.

Ik heb zelf eerlijk gezegd de neiging om nog een paar dagen te wachten tot die Ketama klaar is met het wortelen in de nieuwe pot (en begint uit te groeien) en ze dan meteen op 12/12 te zetten

Er kwam vandaag een monteur langs voor de verwarming, dus ik was mijn kweekkast aan het verstoppen. Liet ik wat vallen en "Bam jonguh!" ... precies op mijn weegschaaltje:
                      20131111_LoadCell_Kapot.jpg

Dat is (was) dus de "load cell" en die hoort er recht uit te zien. Ik wordt soms zo droevig van mezelf

Comment

Tsjonge, ik ben ook zo handig, laat van alles vallen.

Alleen blijft het bij mij wonderbaarlijk genoeg altijd werken.

Plantjes ziet er geweldig uit.

Mooi lanceer inrichting.

Mag ik mijn Escar 1.jpgeven komen testen....
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Het rare is, ik ben normaal gesproken eigenlijk helemaal niet zo onhandig. Maar goed, had nog zo'n weegschaaltje dus de boel is omgesoldeert en hangt weer aan de Arduino

Comment

Ik zou ook niet te lang wachten met ze in de bloei te zetten. Ze groeien nog ook nog tijdens de bloei. Ik heb ze ook redelijk snel in de bloei gezet en heb nu mooie lage plantjes
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Staat er nog altijd mooi bij m8!

En wat betreft maatje grotere T-neon: sinterklaas en kerst komen er weer aan....

Greetz
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

@RollUp, Ja, ik ga ze ook zeker geen 2 a 3 weken meer geven. Paar dagen lijkt me wel mooi.

@El Plantos, Zag net op een andere discussie dat die 2x75W armatuur helemaal niet zoveel groter is. Scheelt maar 3 cm ofzo. Dat is de moeite niet dus. Beter volgende keer gewoon smallere potten nemen of minder planten.

Ik krijg alleen die planten voor geen meter uit elkaar gedrukt. Nou ook die Bubblegummer niet meer. Heb misschien de lamp er te dicht op ofzo, maar die internodes zijn echt knoeperd stevig. Ze zoeken het maar uit. Buig ze wel in een cirkel (of wat dan ook) als ze wat langer zijn.

Comment

Bezig...
                                X