Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Maar je hebt ook meer licht he, en je weet wat ze zeggen: licht is .......

Greetz
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Ja jij komt er nu ook wel achter , dat de eene plant zich wat beter leent dan de ander , voor main-lining , ik moest dat gewoon ook proberen , maar mijn planten werken niet MEEEE . Blijft wel erg mooi om te zien !

Comment

@El Plantos, Ja dat is waar, maar vorige keer had ik er 50 gram af. Dat is veel meer dan ik nodig heb.

@budha54, Inderdaad. vermoed dus alleen wel dat het ook mijn eigen schuld is. Bij die Bubblegummer kreeg ik die eerste horizontale main-line er bijvoorbeeld zonder problemen in gebogen, maar op de volgende internodes zit er geen beweging meer in. Krijg er geen H-vorm in gebogen. Misschien had ik de internodes toch iets meer moeten laten strekken.

Het maakt eerlijk gezegd ook niet zoveel uit. Zo groot zijn die potten toch niet, dus echt veel ruimtelijke scheiding heb ik niet nodig. Ik dat ook wel weer goed komt. Als de takken wat langer zijn dan zal ik de toppen toch wel kunnen verdelen over de ruimte.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wauw ze staan er mooi bij ! vindt het mooi gedaan in ieder geval ik ken er nog ni zoveel van maar ik volg je zal kijken wat dit geeft !
          Kastje van Lousticko
          eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe

Comment

Ha, ha, ben ook wel benieuwd wat het wordt

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hi Knutsel, lekker bezig hoor, ook je Lining gaat goed zo te zien.

Comment

Ja, dat main-lining gaat best aardig. Denk ik

Alleen wat moeite om de internodes een beetje van gelijke lengte te houden.

Heb ik al een paar keer gezegd, maar misschien even een foto om duidelijk te maken wat ik bedoel. Zo ziet de Bubblegummer er uit:
                20131114_BB_Main-lining.jpg

Het main-line patroon zit er goed in. Je ziet de vertakkingen naar 8 toppen, maar die internodes na de 2e keer toppen zijn duidelijk veel te kort. Die zijn echt niet in model te buigen. De nieuwe internodes sinds de derde keer toppen zijn juist weer veel dunner en langer dan me de bedoeling lijkt.

Wellicht dat dat ook te maken heeft met dat de planten elkaar nu raken. Qua voeding, lamp en klimaat doe ik niets anders. Althans niet bewust

Maar ach, dat zijn kleinigheidjes. Meer dat ik graag begrijp hoe het werkt. De planten doen het verder prima.

Comment

Waar heb ik dit soort benen toch eerder gezien.........

télécharger (1).jpg

Oh ja, maar toen was ik nog een jong slakje....
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

De benen van mijn dames zijn wel wat hariger

Comment

Update dag 42. Planten zijn nu 6 weken aan het voorgroeien en ik heb nu de stap maar gemaakt naar 12/12.

De hele club staat er nu zo bij:
                      20131116_Overzicht.jpg

Links de Bubblegummer, midden de Ketama (en midden achter de reserve ketama), rechts de Flowerbomb Kush en voorop rechts een stek nog net in beeld.

De Ketama's zijn als een bezetene gaan strekken. Zowel die in de grote pot als de plant in het kweekpotje. Zelfde geklooi als vorige kweek.

Ben dus maar overgeschakeld naar 12/12. Denk dat de Flowerbomb Kush nog wel wat groei had kunnen hebben, maar goed het gaat zoals het gaat. Planten moeten ook niet al te groot worden.

De twee resterende stekken leven nog steeds en zien er eigenlijk ook wel iets minder slechter uit dan voorheen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                        De benen van mijn dames zijn wel wat hariger
                        Oh maar die Franse dames......

Sommige hebben een snor hoor....
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ze staan er mooi bij makker.
                          Hoe zit je met je voeding, want ik zie toch al tekenen
                          van teveel. Die gebogen. Gedraaide hoe je het ook wil noemen puntjes.
                          Voor de rest knalle maar.
                          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                          Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

@Escargot, lol. Dat is ook waar ja

@berry ryder, Ja, ik had de dosis wat opgevoerd om te kijken of dat het strekken tegen gaat. Geloof niet dat het echt helpt.

Nog even getest met de Fertometer en die geeft groen/oranje.
                            Last edited by Wietefras; 16 November 2013, 11:30.

Comment

De hele club ziet er goed gezond uit man!!
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Bedankt El Plantos. Ze gaan best lekker ja. Het hok begin flink vol te groeien. Begnt ook al lekker te ruiken. Binnenkort mijn filter er maar weer eens op zetten.

Geef de planten nog steeds dezelfde verhoogde dosering (nog steeds ver onder het maxiumum van het schema overigens) en ze lijken het er gewoon op te doen. Afgezien van wellicht de schok bij het overschakelen. Toch een beetje afwachten met die smartpots omdat er nu veel meer water doorheen gaat. Zal dus ook de dosering van de voeding wel iets lager moeten houden dan bij vorige rondes.

Denk dat de nieuwe internodes van de Ketama toch wel iets korter zijn, maar dat kan ook komen door het 12/12 lichtschema. Die Ketama is inmiddels overgeschakeld naar asymmetrische uitgroei.

De kast raakte wel wat te vol, dus ik moest wat met die stekken. Dat hele stekken verhaal was meer een experiment om te kijken hoe dat gaat met de toppen die ik anders toch zou weg gooien. Helaas heb ik me er vooraf veel te weinig in verdiept en gedurende het experiment ook veel te weinig mee bezig gehouden. Twee stekken waren ook gewoon veel te klein (stonden maar 1cm in de grond), dus die hebben halverwege het veld moeten ruimen.

Heb er niet al teveel van geleerd ook zo, maar ik dacht dat je stekken gewoon met water zonder voeding kon laten wortelen. Dat lukte me dus zeker niet. Niet in perliet in ieder geval. Misschien waren van die cocos zwel tabletten ook wel beter geweest.

Had ze nu dus in perliet staan en dat is verder leeg, dus nadat ze daar een tijdje in stonden trokken ze nogal geel weg. Beetje voeding in het water en toen piepte ze al snel wat op. Uiteindelijk weer een beetje teveel voeding gezien de verbrande puntjes, maar ach.

Voordeel van het perliet was wel dat de bewatering heel eenvoudig was. Ik had mini "hempy buckets" gemaakt met gaatjes een centimeter boven de bodem. Dan blijft er dus altijd wat water in staan. Bij het bewateren dan een scheutje erbij tot het er onder uitvloeit en klaar. Die zweltableten trekken zo snel droog en dat had ik nu helemaal niet.

Anyway, er zijn dus wel twee stekken die ik had laten staan en die ook beide geworteld zijn (BB links en Ketama rechts):
                                20131119_BB_Stek_DSC4133.jpg

De Bubblegummer staat nu in een kweekpotje:
                                20131119_BB_Stek_Geplant_DSC4134.jpg

Het lichtschema staat op 12/12 en ik heb geen extra groeiruimte oid. Ik neem dus aan dat dit niks gaat worden, maar ik ben toch ook wel benieuwd wat er gebeurt met die stek op 12/12.

Heb al 2 Ketama's staan en met de 3e erbij zou ik over de 5 planten gaan. Daar had ik niet zo'n zin in voor een probeerseltje. Die Ketama stek heb ik dus maar weggegooid.

Het zal jullie wellicht verder een rotzorg zijn allemaal, maar ik heb voor een volgende keer wel zo mijn aantekeningen staan hier

Comment

Bezig...
                                X