Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Ha, bedankt man.

Het speciale van dat mainlinen is dus dat je een vertakking krijgt waar iedere hoofdtop dezelfde afstand tot de wortels heeft. Je zou dan altijd alleen hoeven toppen en niet pletten. Als het goed gaat krijg je een ring van toppen op allemaal dezelfde hoogte. Dat leek me erg handig voor TL licht. Kan alles lekker dicht op de lamp.

Alleen past dan weer niet de hele plant onder mijn lamp met als resultaat dat de hoofdtoppen weer niet even hoog mee komen. Dan vallen ze al heel snel gewoon af gezien mijn beperkte dieptestraling.

Wat ik me realiseer na jouw lichtverdeling verhaal, is dat ik de lamp er te dicht op heb. Als ik dat ding wat hoger hang heb ik ook meer oppervlak onder mijn lamp en dan past zo'n gemainline bonzai er wel gewoon in zijn geheel onder. Dan wel met met het risico dat het allemaal nog fluffier wordt.

Ik vind die Ketama ook een heel lekker effect geven en daarom blijf ik het ook maar weer proberen. Bemoedigend dat het soms wel kan lukken. Ik heb ze er vorige keer uitgehaald toen de toppen er rijp uit leken te zien (oranje haren en amber trichomes), maar er zat nog vrijwel niets aan. Dit keer llijkt het ook weer een beetje die kant op te gaan. Zal ze maar eens langer laten staan mocht dat het geval zijn.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Update dag 71
      - 10 weken boven de grond
      - 4 weken op 12/12
      - 2 weken echte bloei

Heb de dames vandaag even uit het hok gehaald om ze even overal te checken. Konden ze ook mooi even op de foto.

De dames gezellig naast elkaar in natuurlijk licht (vlnr ketama, Bubblegummer, Flowerbomb Kush):
      201312124_Overzicht_DSC4203.jpg

De Flowerbomb Kush los (3 hoofdtoppen ipv 6):
      20131214_FB_DSC4188.jpg

Bubblegummer los (5 hoofdtoppen ipv 8)
      201312124_BB_DSC4191.jpg

Ketama (tsja)
      201312124_K2_DSC4195.jpg

De Bubblegummer is lekker aan het suikeren.
      20131214_BB_Top_DSC4201.jpg

De Bubblegummer stek heb ik weggedaan. De Ketama top staat er wel nog als stek. Nog steeds in een mini "hempy bucket". Ook die Ketama top/stek blijft strekken net als haar moeder. Is inmiddels nog een flinke plant geworden. Ben wel benieuwd wanneer dat ophoudt en vind het ook wel grappig dat die stek staat te "bloeien". Die laat ik dus nog even staan. Al staat ze verder wel min of meer buiten de lamp.
      20131214_KetamaTopStek_2013-12-14 11.27.jpg

De wortel temperatuur heb ik nog steeds niets aan gedaan. Die schommelt nu tussen de 17C en 18,5C.

Voor de rest gaat het eigenlijk allemaal wel ze gangetje denk ik.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mooie plantjes! goede kleur!! Welke lv zit jij dan? Doe jij daar nog wat aan?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Werkt dit onder t-neon? Lees veel als je niet scroggt veel tuppen fluffy worden, of valt dat mee? Zou zelf graag ook zonder te scroggen plantjes onder mijn 4x36 watt zetten.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Bedankt. De FB is misschien wat te donker, maar ach.

Ik doe niets aan de LV. Nou heb ik smartpots en die verdampen als een gek, dus dat helpt sowieso om de LV omhoog te houden. Met plastic potten had ik aan het begin van de kweek inderdaad ook wel een wat lagere LV. Dat gaat vanzelf over als de planten wat groter zijn. Planten uit zaad kunnen ook wel wat hebben. Ik heb er toen wel nog even een luchtbevochtiger in gehad, maar dat was me teveel gedoe. Met het ding eruit deden ze het ook prima.

Als je scrogt kun je inderdaad een egaler veld hebben qua hoogte. Er zit dan ook meer van de toppen dichter onder het licht. Ik probeer met dat "mainlinen" hetzelfde te bereiken zonder dat de plantjes opgebonden hoeven te worden. Denk niet dat het 100% lukt, maar het komt een eind in de richting. Hoop ik

Vorige keer had ik gewoon een zooi planten onder de lamp gezet zonder ook maar iets te doen. Viel me nog ontzettend mee hoe diep het licht kwam. Kijk anders naar mijn vorige oogst:

Die planten waren iets van 90cm lang. Gewoon laten groeien zonder toppen/knakken/LST of wat voor fratsen dan ook. De bovenste 30cm had volgens mij best mooie toppen. Al zeg ik het zelf Daaronder waren de toppen wel iets kleiner en soms ook meer fluffy.

Iets meer dan de helft van de oogst kwam uit die grote toppen. Al heb ik ook wel wat fluf niet geteld omdat ik het in de vriezer gegooid had voor hash of wietboter. Vooral de topjes van de onderste 30cm en wat lage zijtakken.

Comment

Ga m even checken ben benieuwd!
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

het gaat goed hier zie ik!!
              wanneer komt er een updaTE?
              groetjes!!
              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ja, druk druk druk. Vanmorgen had ik wel al foto's genomen voordat de dames gingen slapen. Bij deze dus de update

Update dag 79
                - 11 weken boven de grond
                - 5 weken op 12/12
                - 3 weken echte bloei

Heb eindelijk de warmtekabel geinstalleerd. Heb het ding met een SSR (solid state relais) aan de Arduino aangesloten. Die liet ik de kabel eerst op 50% draaien. Latre de ventilatie wat hoger gezet en ook de warmte kabel op 75%. De temperatuur schommelt nu tussen de 18.5 en 20 graden.

Grafie van de afgelopen week. De eerste 2 dagen nog zonder kabel en de rest van de week zie je de zwarte lijn met de wortel temperatuur wat omhoog staan:
                WeekLog.jpg

De dames zijn lekker door aan het bloeien. Geen groei meer en hoef ook niet veel meer te doen dan af en toe wat bewateren/voeden.

Links de sprietige Ketama, midden de rondborstige Bubblegummer en rechts de donkere Flowerbomb Kush:
                20131222_Overzicht_DSC4226.jpg

De Ketama is weer wat kleiner "gebocheld". De Flowerbomb Kush heb ik wat open gebogen om ook de toppen die iets zijn achtergebleven van wat licht te voorzien. Ook een paar grote fanleaves uit de top weg geknipt.

Het ziet er niet denderend uit, maar ik hoop dat die Bubblegummer toch wel wat behoorlijke toppen gaat produceren datik niet helemaal voor joker sta Plant ruikt ook echt erg lekker.

De FB heeft nog steeds last van wat overvoedings verschijnselen (donker en hangende puntjes) en ik geef haar ook al met afgezuurd water aangelengde voeding. De Ketama krijgt ook minde voeding en ook minder sterk. De Bubblegummer krijgt nu de volle dosis voeding volgens het BioNova schema. Daar kan ze zo te zien prima mee overweg.

De topjes zijn (nog) klein, maar om voor mezelf ook compleet te houden hoe de boel eruit zag na hoeveel weken, daar ook maar wat foto's van:

Ketama (weinig kristallen en weinig pistils/calyxen ook):
                20131222_K2_Top_DSC4235.jpg

Flowerbomb Kush (ook nog niet zo heel veel kristallen en de grote en vele bladeren zitten de plant in de weg):
                20131222_FB_Top_DSC4234.jpg

De Bubblegummer gaat het beste. Zit flink onder de sneeuw en de bloei zet gestaag door:
                20131222_BB_Top_DSC4232.jpg

Close-upje van de Bubblegummer top:
                20131222_BB_Top_CloseUp_2013-07-22-14.31.jpg

"Macro" van de Bubblegummer top (100% uitsnede van de foto boven):
                20131222_BB_Top_Macro_2013-07-22-14.31.jpg

Sommige blaadjes in de bubblegummer top hebben wel al wat amber trichomen, maar er staat 9 weken voor de bloei van deze strain dus ze is er nog lang niet (met slechts 3 weken bloei achter de rug).

De Ketama top-stek is verhuisd naar de "male isolation chamber". Ik had nog wat Ketama stuifmeel liggen en ik vermoed dat het bestuiven de eerste keer niet goed gegaan is. Heb dus de stek bestoven en deze staat nu los van de rest.

Kortom, het gaat volgens mij op zich wel zijn gangetje. Alles onder controle en nu nog een maandje of anderhalf wachten tot de dames helemaal afgerijpt zijn.

Comment

Die bubblegummer... Het zal aan mij liggen, maar die lijkt bijna 100% milky. Niet dat ik aanraad em te oogsten, maar je zou er haast over denken. Weet je zeker dat je de tijd tussen 12/12 en echte bloei goed hebt ingeschat? Twee weken voor echte bloei is best lang (behalve voor zo'n stomme Ketama dan). Die bubblegummer ziet er toch echt uit als 5 weken bloei.

Die Ketama, dat gaat nog wel even duren. Pokkeplant. Lekker wietje, dat weer wel.

Comment

jeetje wat een mooi fotos van die toppen die close up hoe heb je dat gedaan wil ik ook alvast bedankt
                    gr hobby

Comment

Je ziet duidelijk het verschil in genetica. De bubbelgummer doet het goed! En zoals Blani zegt, er zitten al best wat milky's op je plant.
                      Die ketema heeft opzich een mooie structuur voor een flinke hoofdtop, alleen onder dit licht zal dat moeilijk zijn om te bereiken.

Geen fanleaves weghalen he, daar zit nog voeding in en je haalt een zonnepaneel weg

Comment

@Blani, Ik heb 5 weken geleden de klok omgezet. De datum staat in al mijn foto's dus volgens mij klopt het verder wel.

Heb nog even de update van 3 weken gelden erbij gezocht (30-11-2013). Toen zag de Bubblegummer er zo uit:
                        20131130_BB_Top.jpg

Het is ook alleen de bovenkant van de toppen die al milky is. De rest nog niet. Maar goed, "de bovenkant" is in mijn geval zo'n beetje de hele top ...

Hoop toch wel dat het nog een paar weken door bloeit en dat de boel ook onderop nog wat voller komt

@hobby007, Bedankt! Denk persoonlijk dat foto's met beperkte scherpte diepte "mooier" (lees artistieker) zijn, maar het gaat mij meer om een technische verslaglegging. Ik wil dus zowel een sterke uitvergroting alswel de hele top in focus hebben.

Ik gebruik een macro lens op een flinke camera (Sony SLT-A77) om de vergroting te krijgen (kan nog een stuk verder trouwens). Probleem met een macro lens is dat dan maar een heel dun stukje scherp is en de rest is wazig. Om dat te verhelpen maak ik een hele serie foto's. Steeds met de focus een mm of wat verder. Vervolgens haal ik die hele serie door een "Z-stacker" (Zerene Stacker) die er dan 1 foto van maakt waaruit alle stukjes gebruikt worden die van iedere foto in focus zijn. Dan lijkt het dus net of je 1 foto maakt met de hele top scherp.

@Cookaap, Ja wel leuk dat ik dit keer echt andre planten heb. Vorige keer zag ik nauwelijks verschil. Deze planten zijn alle drie echt totaal anders. Blani gaf al aan dat ik die Ketama gewoon moet laten staan. We zullen het wel zien dit keer. Het is echt een heel lekker wietje (lekker effect), dus ik blijf het stug proberen.

Ha, ha, jullie kunnen mijn rug op met die zonnepaneeltjes Dat ding had flappen die mijn hele lamp afdekten. Ze heeft er nog zat over ook. Beloof dat ik er verder vanaf zal blijven

Comment

Ik ben volledig overtuigd, W, van die 5 weken en 3 weken. Daar is geen speld tussen te krijgen.

De foto is inderdaad schitterend, trouwens. Ik ben dus ook niet de enige die rustig een uur tijd besteed aan een goeie foto.

Comment

Zou ik misschien de top te dicht op de lamp gehad hebben dat daardoor al een stukje oranje wordt? De Ketama en FB hebben beide ook wel lokaal tekenen dat ze klaar zijn.

Als je eenmaal gewend bent aan het fotograferen van de "stacks" dan gaat het vrij snel.

Maar inderdaad, ik kan soms best een tijd zitten te klooien tot ik op de foto heb wat ik wil zien.

Had vanmorgen haast, dus het moest even snel

Comment

thx voor de uitleg wietefras,ik zou heb bijna inlijsten die foto prachtige natuur!

Comment

Bedankt en graag gedaan. Ik kan ook altijd erg genieten van dat soort foto's. Lekker groot op mijn 32" monitor Kan hier maar een heel klein stukje plaatsen. De hele foto is 30 keer zo groot.

Er was hier laatst iemand op het forum met een speciale microscoop waarmee je ook in de trichomen kan kijken. Dat was nog wel even een tandje cooler.

Comment

Bezig...
                                X