Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Hopla, ziet er heerlijk uit Wietefras..

Deze ronde gaat het helemaal worden.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Hehe je moet bladeren niet onderschatten hoor

Ik was verbaast hoeveel vrete er nog in de bladeren zitten van een plant. Bij mij stierven ze dus allemaal af maar die voeding die erin zit hebben mn planten nog wel opgenomen.
      Nou maakt 1 of 2 fanleafs niets uit hoor, maar dat je t ff weet.

Comment

Thanks gents.

Ja cookaap, ik weet wel dat die dingen er op moeten blijven zitten, maar met dat mainlinen onder een kleine lamp zaten ze me echt teveel in de weg Ze zaten ook te dicht op elkaar en dan werd het soms vochtig ertussen.
        Last edited by Wietefras; 23 December 2013, 10:43.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mooi de besneeuwde toppen! Gaat leuke ronde worden....
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Update dag 85
            - 12 weken boven de grond
            - 6 weken op 12/12
            - 4 weken echte bloei

Weinig nieuws te melden. Boei gaat rustig verder. De luchtvochtigheid liep wat op dus ik heb de ventilatie wat harder gezet. Temperatuur bij de wortels blijft ondanks dat gelukkig wel gewoon tussen de 19 en 20 graden schommelen.

Nog snel wat foto's getrokken met de telefoon voordat het licht uit ging.

Bubblegummer topje:
            20131228_BB.jpg

Flowerbomb Kush topje (lijkt we iets witter aan het worden):
            20131228_FB.jpg

De Ketama stek met zaadjes. Bestuiven is nu duidelijk wel gelukt:
            20131228_Ketama_Zaad.jpg

Zo te zien niet al teveel zaad, maar ach. Misschien nog niet eens zo'n gek idee om een tak van de plant af te halen, die stekken en dan bestuiven in plaats van een paar topjes bestuiven in het bloei hok zelf. Al moet ik nog maar zien of het stuifmeel ondanks mijn veiligheids maatregelen niet toch in de bloeiruimte is doorgedrongen. Wellicht zitten straks al mijn toppen vol zaad

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ziet er mooi uit wiet. Hoe vaak hebbie bestoven?

Ooh, week 4, die gaan dus nu beginnen met op te zwellen.

Welke mobiel hebbie? Zijn mooie fotos namelijk.
              sigpic

Comment

Die flowerbomb kush begint nu ook al, mooizo.

Stuifmeel is gevaarlijk spul, hoe je het nu gedaan hebt is denk ik ook de veiligste manier.

Comment

@SmokinDad, Ik heb de stek 1 keer bestoven.

Ik had de Ketama moeder ook een keer bestoven. Die heb ik daarna nat gemaakt zodat die een paar dagen later weer terug kon in het bloeihok. Ik vermoed dat ik dat nat maken wat te vroeg gedaan heb, want ik zie daar eigenlijk geen zaad aan zitten.

Het stuifmeel is nu op, dus het experiment is verder wel klaar zo. Nu alleen nog wachten wat er uit komt

Telefoon is een Galaxy S4. Neemt inderdaad nog best aardige foto's. Nog steeds bij lange na niet te vergelijken met een echte camera overigens, maar wel lekker makkelijk om regelmatig even snel een foto van de planten te maken.

@Cookaap, De bloei gaat deze keer heel anders dan vorige keer. Nu hebben de toppen al heel veel oranje pistils en zelfs amber trichomen. Bij de vorige kweek had ik in bloei week 4 flinke bossen witte pistils. Tot veel dieper op de plant ook dan deze keer. Hoop dat het nog wat wordt zo, maar het ziet er niet bemoedigend uit.

Die FBK heeft ook wel een enorm dicht bladerdek, dus alleen de bovenste topjes krijgen licht. Dat helpt vast ook niet mee. Die FBK heeft ook al overal donkere pistils. Alsof de plant al oogstklaar is. Las dat de FBK oorspronkelijk ook een bloeiperiode van 5-6 weken zou hebben. Dat is blijkbaar uiteindelijk bij het zaad niet gelukt (ze geven nu 8 weken aan), maar wellicht is deze pheno toch wat sneller klaar. Zal de trichomen eens gaan checken.

Kan naturlijk ook zijn dat er zit overal zaad in zit en dat de pistils daarom uitdrogen

Comment

Laten we dat maar niet hopen..

Voor de volgende foto sessie maar is mijn wijfies mobiel pakken ^^
                    sigpic

Comment

Ben er toch bang voor van wel

Was zojuist de dames aan het inspecteren en ook deze Ketama was weer een "she-male" en dit keer niet zo'n beetje ook.

Heb wel wat lichtlekken, maar dan helemaal onderaan. Deze bananen zaten weer helemaal bovenin de plant. Maar goed, vorige keer was die Ketama ook al bananen gaan maken. Blijkbaar nogal herma gevoelig.

Chiquita Ketama:
                      20131229_Chiquita_Ketama_DSC4266.jpg

Macro van een Chiquita:
                      20131229_Chiquita_Ketama_Macro_DSC4263.jpg

Comment

Ai.. Da's ff balen.

En nu? ga je ze der uit halen?

Wel een mooie foto. Die balletjes zo mooi op die dingens..
                        sigpic

Comment

Wat heb jij een pech zeg, met die Ketama's.

Ik had mijn Ketama's steeds samen met Marocjes staan, waarbij die marocjes vrijwel zeker banaantjes maakten maar de Ketama nooit.

Onbetrouwbare pokkeplant blijkbaar. Als ze niet zo lekker was, dan zou ze nooit meer in mijn kast komen.

Comment

Tsja, deze ligt nu in de kliko. Ben zo te zien al te laat. Als die dingen open staan is het stuifmeel er al uit toch?

Heb haar ook wel flink mishandeld. Zelfs met het knakken een hele tak eraf gerukt dus.

Die Ketama stek staat wel nog in der uppie in de opbergbox. Daar zie ik geen banaantjes op. Aangezien de moeder herma werd heb ik aan die zaadjes ook niets lijkt me. Maar goed, ben toch wel benieuwd wat daar af komt.

Ooit maar eens een keer een rondje met alleen Ketama proberen.

Wel grappig inderdaad dat die pareltjes ook op die bananen zitten.

De vraag is nu alleen of ik die andere planten weg kan gooien of dat dat nog wat wordt. Ze moeten nog een maand ofzo en het zou jammer zijn als ik een maand zit te wachten voor jan doedel.

Bubblegummer top:
                            20131229_BB_Top.jpg

Bubblegummer top closeup (komt toch al steeds meer amber in):
                            20131229_BB_Top_Macro.jpg

De Flowerbomb Kush heeft wel een paar dikkere calyxen (zit daar dan zaad in?):
                            20131229_FBK_Top.jpg

Close-up met de voornamelijk milky trichomen:
                            20131229_FBK_Top_Macro.jpg

Bij de bestoven Ketama stek zie ik die calyxen echt met zo'n rond buikje en daar komen ook geen trichomen op. Daar zit overduidelijk een zaadje in.

De Flowerbomb kush heeft ook wel zwellende calyxen, maar toch meer zoals ze er normaal gesproken uit zien zonder zaad. Er komen ook steeds duidelijker trichomen op te staan. Die ingedroogde pistils zien er alleen zo raar uit.

Is het zichtbaar of er zaad in deze toppen zit, of moet ik ergens anders foto's van maken daarvoor?
                            Last edited by Wietefras; 29 December 2013, 13:11.

Comment

Ohhhh, wat een mooie foto's weer!

Misschien moet je Escargot eens je ketama-stekjes water laten geven? Die heeft nooit herma's; daar klaagt 'ie dagelijks over.

Comment

Prachtige fotos wietefras, die FBK kun je gewoon oogsten zeg. Compleet milky!
                                De bubbelgummer geef ik nog een week misschien 2.

Kut van die Ketema. Wat je kunt doen is even een verdachte calyx van de FBK en Bubbelgummmer afhalen en deze open snijden.
                                Dan zie je duidelijk of er een zaadje in zit.

Comment

Bezig...
                                X