Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

@MZZ, Ja, fotografie is ook wel een hobby van me. Al komt het daar eigenlijk al jaren niet echt meer van. Ik heb die camera nu al 2 jaar en maak er eigenlijk alleen zo nu en dan een foto van mijn plantjes mee

Ik had vroeger een Minolta film camera, later digitaal en Sony heeft die boedel toen overgenomen. Vandaar dat ik bij Sony terecht gekomen ben. De camera die ik nu heb is een Sony Alpha SLT a77:
    pSNYNA-SLTA77V_main_v786.jpg

Met in dit geval de Sigma 180mm Macro lens:
    SIGMA-APO-Macro-180mm-f28-E.jpg

Dit keer ook met wat extension tubes ertussen. Ben even vergeten waar ik die vandaan had. Dat zijn gewoon wat ringen die je tussen de camera en de lens zet om de vergroting wat op te voeren.

Wel een flink gedoe om dan nog een scherpe foto te krijgen. Die camera en lens wegen samen bijna 2 kilo en met die vergroting is zelfs een mm beweging al een heel verschil.

@MWay, Bedankt!

Ik heb gisteren ook een topje eraf gehaald. Dat ligt te drogen. Hopelijk vanavond alvast een stukje proberen. Als ik het niets vind dan hoef ik namelijk ook niet te wachten op het reveggen van deze plant. Dan gaat er weer wat zaad in voor een volgende ronde.

Wellicht dat ik dan wel met hydro aan de gang ga. Er is nog zoveel te proberen

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wow ik wil ook een macrolens, maar er moet toch eerst een telelens komen.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Ah, maar dit is een "macro telelens" (tele macro). Hiermee heb ik dus beide lenzen in een

Ik maak daarmee ook foto's van raceauto's (nog weer een andere hobby). De autofocus met deze lens doet het niet snel genoeg voor dat soort toepassingen, maar dat doe ik dan met de hand

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oke ik zit met een oudje, nikon d40. Gekregen en sinds kort wat serieus foto's mee aan het maken. Ben volgens mij aardig beperkt kwa lenzen die erop kunnen.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Toch nog een hele lijst?

Diezelfde macro lens is er dus ook met een Nikon F-mount en ingebouwde autofocus motor. Maar goed, dan kun je je geld beter besteden aan een nieuwe camera (of 3)

Ik geef zelf wel sneller meer geld uit aan een lens. Die dingen gaan toch een eeuwigheid mee.

Comment

Ja dat dacht ik al zoiets Je hebt wel een hele mooie flinke lens, F 2.8 is niet mis!!!

Ik maak mijn foto met een sony nex 5n, maar gebruik dan oude analoge lenzen, dus moet alles zelf scherp stellen.

Heb deze foto's gemaakt met macro tube of 2x extender of beide met een macro lens, welke weet ik niet meer
              Maar deze foto's heb ik buiten gemaakt, maar dat doe ik niet meer!! Het is gewoon niet de doen, bij de kleinste zuchtje wind gaat het al mis,ik ben er hele tijd(te lang)mee bezig geweest.

DSC09703.JPGDSC09612.JPG

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ohja heb je die marco foto's nog vergroot of is dit de originele formaat, die van mij wel.
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Dem pictures.....
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-homemade-kast

Comment

@MZZ, Nee inderdaad voor macro moet alles heel stil staan. Ik heb met mijn buiten planten ook een paar keer macro geprobeerd, maar ben daar maar mee gekapt. Een gewone foto met een zoomlens werkte ook om te trichomen te controleren

Ik ben met deze foto's ook al een hele tijd bezig geweest. Het is niet alleen dat alles lijkt te zwaaien in stormkracht 10, maar de focus is ook maar een millimeter of wat diep (en handmatig inderdaad). Heel vaak is dan bijvoorbeeld het blad in focus en de trichomen niet.

Vaak gebruik ik een Z-stacker om de focus van meerdere foto's te combineren. Dan heb ik een overzicht van alle trichomen van een topje, wat ik dan op de computer kan bewaren en later vergelijken. Dat was in dit geval geen doen. Kreeg de camera niet nauwkeurig genoeg scherp gesteld op steeds een mm dieper. Moet ik ook nog steeds een keer een geautomatiseerd dingetje voor maken. Gewoon met een druk op de knop tig foto's steeds een millimeter dieper en dan een foto maken.

Van die laatste serie macros zijn de eerste twee wat verkleint. De laatste drie zijn een 100% crop. Dus zeg maar ingezoomed op de pixels die zo uit de camera komen.

Dat zijn ook mooie foto's inderdaad. Jouw trichomen zijn ook al klaar, ik zit bij die van mij nog steeds te wachten

@Tsjakke, Bedankt

Comment

Wauw prachtige foto's wietefras
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bedankt Nik. Dat zullen de laatste foto's van deze dame zijn ook. Gisteren een (nat) topje van de Bubblegummer in de vape gegooid en het effect beviel me. Potentie was ook geweldig. Kan het niet gewoon zijn dat natte wiet prima te vapen is?

Anyway, ik was het zat met 1 plant in de kast. Deze ronde is een epic fail en ik wil weer wat nieuws. Heb de plant nog enigszins intakt gelaten om te kijken of die kan reveggen voor stekken. De plant is wel te kaal geworden denk ik. Heb er niet al teveel hoop in dat het nog wat wordt en heb dus ook geen topjes laten zitten (om het nog erger te maken). ga waarschijnlijk ook wel wat zaadje ontkiemen voor de zekerheid.

Krtom, bij deze de laatste update van deze kweek. Update dag 97:
                      - 14 weken boven de grond
                      - 8 weken op 12/12
                      - 6 weken echte bloei

In totaal leverde deze Bubblegummer 81g op aan toppen (nat) en 11g suikerblaadjes. Dat was ook zo'n beetje wat ik gehoopt had dat van de planten af zou komen, maar dan van alle drie de planten in plaats van alleen deze. Met de Flowerbomb Kush oogst van 30 gram erbij komt het dus op totaal 111g nat. Daar hou ik dan na drogen een vijfde van over (is reeds geknipt) ofwel naar schatting 20g droog

Er kwamen wel 8 flink harde toppen vanaf. Alle mainlining toppen zijn toch goed gekomen ondanks dat een paar wat achter bleven in de groei. Ze zijn misschien wel ietsje kleiner dan de toppen die wel doorgegroeid waren, maar ach. Vergeten een foto te maken, morgen maar even doen.

Ga nou mijn bolletje schaarhash in de vape gooien

Comment

Nog even een fototje van 3 van de Bubblegummer topjes:
                        20140110_Bubblegummer_Oogst_DSC4350.jpg

Aansteker vergeten ernaast te zetten, maar ze zijn 5cm hoog. Had misschien nog iets langer gekund, maar er zit best al wat amber op. Vooral bovenin de toppen.

De schaarhash was geweldig

Comment

Prachtfoto! T is niet zo veel geworden maar laten we het op een delicatesse houden

Comment

Het blijft toch een wondertje, dat je zomaar zo'n plantje kunt kweken uit een zaadje, en dat je er nog stoned van wordt ook! Ik kon de eerste keer mijn hoofd niet geloven.

Leuk he, zelf wiet kweken.

Comment

weer een ervaring rijker. Toch mooi dat het gelukt is.

Ik rook ook alleen met de verdamper, maar heb het nog niet geprobeerd met natte wiet!! Het is natuurlijk een idee voor een keertje.

Ik hoop dat reveggen nog een beetje gaat lukken, ik wil dat ook nog eens een keertje proberen.

Succes met de volgende ronde!!!

Mooi high key foto simpel gemaakt maar zeer doeltreffend

laterrr
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

@Cookaap, Ja, het totaal is knap belabberd, maar ja als er 1 plant helemaal wegvalt en de andere ineens in 4 weken klaar is dan is 2/3 van de oogst al mislukt. De Bubblegummer heeft het gelukkig boven verwachting goed gedaan. Deze heeft zeker ook de hardste toppen die ik heb gehad. Had gewoon 3 van die Bubblegummers neer moeten zetten

Al moet ik ook wel zeggen dat het effect van die Flowerbomb Kush eigenlijk lekkerder is.
                                @Blani, Inderdaad. Mijn vriendin zit nog steeds ongelovig te kijken als mijn planten het ook "doen". Ze heeft nog steeds in haar hoofd zitten dat alleen die coffeeshop wiet effect heeft. Terwijl we die al lang niet meer gebruiken

@MZZ, Ik weet niet of je wat mist met die verdamper. Merk zelf namelijk nooit zoveel van smaakjes enzo, maar het grote voordeel is dan wellicht ook dat je gewoon alles erin kan flikkeren. Alleen bij die coffeshop wiet had ik nog wel eens dat ik hoestbuien kreeg, maar met mijn eigen wiet heb ik daar nooit last van. Of het nou gespoeld is of niet of gecured of niet. Alles werkt prima. Al ruikt de gecurede wiet natuurlijk wel veel lekkerder.

Denk dat het voorlopig even op experimenteren aan gaat komen. Wil met stekken gaan werken om te voorkomen dat ik weer een hele kweek zit te kutten met een deel van de planten die niet lekker mee komen. Liever ook met hydro.

Comment

Bezig...
                                X