Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Ik denk dat het inderdaad de plant niet echt leuk vind van eerst aarde en op hydro. Maar als je gelijk hydro begint is het wel beter om hydro voeding te kopen. Die voeding is toch net wat anders dan voor aarde. Ik heb zelf Aqua voeding gekocht van canna en dat is echt voor dwc systeem, die is helemaal er voor aangepast.! Dat is nog beter dan hydro voeding van canna.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Op yt staat er een filmpje over een man die eerst een plant in de pot grond heb zitten, en die vervolgens op hydro zet.. Die plant word... groot.. Kan het filmpje niet zo 1,2,3 vinden..
      sigpic

Comment

Van aarde naar hydro heb ik zelf enkele keren gedaan. De plant heeft 1 a 2 weken nodig om zich aan te passen. Dus die staat helemaal stil, en gaat indd zelfs achteruit. De wortelen moeten zich aanpassen.
        -

Comment

Bedankt voor het meedenken allemaal.

@Nik, Ik zal hetzelfde filmpje gezien hebben als SmokinDad. Was een man met een budget hydro systeem. Die haalde wat planten uit de tuin ofzo, spoelde de wortels af en zette ze erin. Of het nou nep was of dat ik gewoon wat verkeerd heb gedaan weet ik niet. Het zag er wel redelijk betrouwbaar uit. Kan ook helaas het filmpje niet meer vinden.

Wat Lovis zegt was waar ik eigenlijk vanuit gegaan was. Dat de plant inderdaad even nodig heeft om om te schakelen. Ze zijn pas een week geleden in het water gezet, maar in mijn geval had ik het idee dat de plant het wel heel erg zwaar heeft en zelfs afsterft. Vandaar toch ook maar wat alternatieven proberen.

Het is dus allemaal wat experimenteren hoe ik planten klaar krijg om ze in hydro te zetten. Mijn plan was om moeders op te kweken in aarde en daar dan stekken vanaf te halen. Ik had de plantjes gezet in kweekpotjes met oude aarde van de vorige kweek. Dat ging echter niet lekker (trage groei en vlekken in de bladeren). Dus ik dacht om ze, in plaats van ze over te potten in nieuwe aarde, dan maar gewoon meteen in de hydro te zetten.

Of dat experiment nou mislukt is moet ik nog even afwachten, want ik heb er nu dus effectief 4 verschillende experimenten van gemaakt.
          - Er staat nu nog een plant in zoals ik het oorspronkelijk gedaan had. Dat was de grootste (minst kleine) van de drie.
          - Een andere is gesnoeid (zowel beschadigd blad als wortels) en als stek in een mini hempy bucket gezet
          - De derde is gesnoeid en staat als stek direct in de DWC.
          - Als vierde optie heb ik wat zaadjes gestoken in neopreen direct op de hydro

Als dat allemaal niet lukt dan zet ik wel weer wat zaadjes in schone zaaigrond en dan groei ik de moeders weer op de normale manier. Probeer ik het hele hydro verhaal vanaf de stekken wel weer uit.

@DenSchimmige, Tsja soms zit het mee soms zit het tegen. De gangbare manier om zaad op te kweken voor hydro was in steenwolblokjes. Dat kan ik ook nog wel een keer proberen, maar het leek me in combinatie met DWC niet zo'n denderend idee. Je moet dan altijd zorgen dat het water niveau een stuk onder de steenwol blijft omdat het zich anders volzuigt en de plant gaat rotten. Stekken is gewoon het handigste, maar die moet ik dan wel eerst maken

Volgens mij Had RollUp zijn planten met dat mainlinen wel zo open gebonden. Alleen hebben ze in die foto wel hele lange kale stelen inderdaad.

@Morgen Zonder Zorgen, Ik had inderdaad hydro voeding besteld (GHE FloraNova).

Vooralsnog staan ze in kraanwater. Misschien is dat ook wel fout. Weet niet of er bij stekken nou al direct voeding in moet. Amerikanen doen dat soms wel (een heel klein beetje), maar die gebruiken RO water en zetten met de voeding de EC dan naar 0.5 ofzo. Mijn kraanwater heeft al een EC van over de 0.6. Heb niet zo'n zin om tig liter gedistilleerd water te kopen.

Heb nog geprobeerd of het beter gaat als er een beetje cocos voeding in ging (toch ook een soort hydro), maar dat maakte niet echt uit. Zo lang ze nog niet geworteld zijn vraag ik me ook af of dat echt gaat helpen.

Zo staat de hele boel er nu bij:
          20140206_Experimentage.jpg

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Nee. Deze kerel heeft hem in een badkamer staan. En kwam niet uit de tuin. Hij had hem gespoelt met aarde.. Tenminste.. Gewoon in een bak met aarde gelegd. Ligt uit gelaten.. En toen overgezet op hydro.. IK ben het filmpje aan het zoeken.. Heb toch vrij ^^

Jij bedoelt deze zeker?
            Last edited by SweetMango; 6 February 2014, 11:10.
            sigpic

Comment

Bedankt. Dat is niet het filmpje wat ik bedoelde (dat ging over groente planten), maar dit geeft aan dat er dus wel meer mensen zijn die dit doen zo.

In het vervolg heeft hij een paar dagen later ook gewoon grotere wortels en groene planten:

Heb het filmpje gevonden wat ik bedoelde:
              Last edited by Wietefras; 6 February 2014, 11:54.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Je kan natuurlijk al indenken, wat er allemaal door mijn kop heen gaat.

Wat leuk
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Rustig blijfen slak, dus het maar rustig aan, geen haast dan komt het wel goed��

Comment

Ha, ha, slak. Ja, deze dames hebben het zwaar

Ze zijn dus ongeveer een week geleden in het water gezet.

Comment

Drie dagen verder en de nieuwe DWC hydro wortels beginnen lekker te groeien aan de schoongemaakte "stekken".

Bubblegummers #2 met DWC wortels:
                      20140209_BBG2_DWC_Wortels.jpg

Ook de plant in de "Hempy bucket" had redelijk wat wortels. Die is terug in de in de DWC gezet (midden). De plant links is degene die nog steeds in de kleikorrels staat. Die is alleen ontdaan van de gele/verdroogde bladeren. Daar komen de wortels inmiddels uit het mandje zetten:
                      20140209_Overzicht.jpg

De zaadjes gaan minder voorspoedig. Welicht dat dat komt doordat het neopreen wat ik gebruikt had te stug is. Zie een zaadje namelijk wel open staan, maar het worteltje komt er niet uit. Heb inmiddels de bestelde GHE FloraNova voeding binnen en daar had ik ook wat "echte" GHE neopreen kraagjes bij besteld. Die zijn veel zachter. Heb zo'n kraagje genomen en daar een zaadje in gedaan. Dat lijkt beter te gaan. Al is dat pas een dag geleden, dus nog maar even afwachten.

Hopelijk dat die Bubblegummers zich er toch nog doorheen trekken en dat ze een keer van dat "kropje sla" uiterlijk af gaan komen.

Comment

ziet er knap uit man
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Mooi dat er wortels bijkomen. Misschien kan je watten gebruiken voor de zaden of natuurlijk gewoon steenwol kopen bij de bouwmark.

Comment

Verder houd slak zich rustig
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bedankt mannen.

@MZZ, Ik wil die zaden eigenlijk zonder substraat opkweken zodat ze direct de DWC in kunnen. Als dat echt niet lukt ga ik inderdaad wel een keer wat steenwol blokjes halen.

Comment

De Bubblegummer #1 lijkt een paar millimeter in de hoogte te zijn gegaan. Werd wel wat bleekjes, dus heb deze maar wat bladmest gegeven.
                                20140211_BBG1.jpg

De zaadjes in de neopreen hebben wel iets van een worteltje, maar er zit nog geen plantje op:
                                20140211_DWC_Zaad_Wortels.jpg

Het wil dus nog niet erg vlotten, maar er is in ieder geval wat voortgang.

Afgezien daarvan lijkt het DWc verhaal wel redelijk te werken. De pH is vrij constant (heb ik de laatste paar dagen niets meer aan hoeven doen). De temperatuur is licht hoog, maar blijft zo hangen tussen de 21,3 en 21,5. Geluid valt ook enorm mee. Heb geen luchtpomp genomen, maar zo'n aquarium filter/pomp met een Venturi. Daarmee komt er ook zat zuurstof in het water (100% DO).

Misschien is het toch beter om deze planten eruit te gooien en dan maar opnieuw te beginnen? Of maakt de moeizame start niet uit als ze ooit mogelijk weer een keer aan slaan?

Comment

Bezig...
                                X