Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

hoi makker wat een wortel streng plantjes zien er ook mooi uit.

heb het wat druk gehad ben nu in verlof heb men serre terug geplastificieerd terug plus extra dak erop

Last edited by djw4; 1 March 2014, 20:05.
    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Gaat lekker hier! mooi man wietefras erg leuk zon hydrokweek
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Ha, ha, lekker bezig djw4!

@chemiel050, Ja, dat hydro is inderdaad best geinig. Toch meer mijn ding denk ik dan, maar ik moet natuurlijk nog maar zien dat ik er uiteindelijk een keer een oogst vanaf weet te halen als ik met de echte kweek begin

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Plantjes hebben nu een week doorgebracht in de nieuwe bak water met halfom kraan-/osmosewater en GHE FloraNova Grow. Ze groeien nog steeds lekker door: 20140308_Overzicht_Boven_DSC4434.jpg
          De bubblegummer in het midden heeft een flink dikke stam en heeft een dichte bos bladeren. Misschien iets te vol. Wellicht toch beter een 4000K buis gebruiken om de internodes iets langer te krijgen.

De Mystery Auto rechts doet het nog steeds vrij slecht. Is uiteraard als zaailing wat gaan strekken doordat de lamp er wat verder af hing, maar lijkt ook een zuurstof tekort te hebben oid. De plant groeit verder wel redelijk, maar is nogal geel (vlekkerig) van kleur en de bladeren hangen vrij slap.

De pH zit rond de 5,8, EC is de afgelopen week opgeschroefd naar 1.2 en de DO is 11. EC en DO zijn vrijwel constant. De pH loopt dagelijks een tiende op en wordt zo nu en dan afgezuurd met een pH- poedertje van GHE (zat inbegrepen in de basisset).

Er gaat inmiddels flink wat water in elke dag. Had 10 liter hydro voedingswater extra gemaakt en daar ga ik eigenlijk vrij snel doorheen.

De wortels zijn helaas wel direct bruin gekleurd toen ze in de nieuwe voeding gingen:
          20140308_Wortels_DSC4443.jpg

De GHE Flora Nova groeivoeding is een soort donkerbruine dikke stroop en het water ziet er dus uit als sterk getrokken thee. Het ruikt verder wel schoon en is ook niet niet slijmerig ofzo. Had ook al gelezen dat dit zou gebeuren, maar het ziet er wel veel minder mooi uit. Beetje hetzelfde als wat ik bij de afgelopen kweek had met de Vitrasol (melasse). Daar werd de hele boel ook zo bruin van.
          Last edited by Wietefras; 8 March 2014, 17:15.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

De middelste ziet er niet onaardig uit hoor!!!
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Die bubble die gumd hem wel.

Maar hoe kan die MA eigenlijk een zuurstof tekort hebben? je hebt er toch ook een luchtsteen onder liggen in het water?

spaghetti-with-tomato-sauce.jpg Annyone?
              If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Bedankt mannen

Ha, ha, spaghetti moest ik inderdaad ook aan denken Helemaal met die bruine saus erbij ...

Zuurstoftekort is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken dat al die symptomen geeft. Of wellicht te weinig voeding (voor de kleur), maar daar gaat het blad niet slap van hangen toch?

Er zit een aquariumpomp met venturi in en ook een luchtsteen. Als ik de DO meet dan zit ik met 11ppm over de 100% aan opgeloste zuurstof. Op zich zou dat zat moeten zijn inderdaad.

De MA stond links aan de kant waar de pomp stond. Die blies van de plant weg. Dus ik dacht dat die plant dan daar wellicht minder profijt had van de zuurstof van die pomp. Ook al meet ik daar wel gewoon dezelfde DO waardes. Maar goed, je probeert toch wat als een plant het duidelijk niet naar de zin heeft.

Die BBG wordt eerlijk gezegd ook te groot om er drie planten in te houden. Je ziet het niet zo in de foto, maar de planten ernaast worden helemaal verdrukt. Plant is bijna 40cm breed.

Comment

Wat is eigenlijk DO waardes?

Comment

Ik kan het ook slecht volgens met al die rare afkortingen
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

DO="Dissolved Oxygen"

Is daar een beter bekende afkorting voor dan?

Comment

Opgeloste zuurstof

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Maar je hebt toch geen vissen in zwemmen,hahaha. Dat meet toch niemand volgens mij! Wel leuk zo duur metertje, maar ik zie het nut niet echt van in? Jij wel dan? Leg maar graag uit, misschien kan ik er nog van leren of heb je misschien te veel naar die Amerikaanse site gelezen? Ik ben reuze benieuwd naar je antwoord.

Comment

Dat zei ik toch ook?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          Als ik de DO meet dan zit ik met 11ppm over de 100% aan opgeloste zuurstof.
                          Het grote probleem met die DWC dingen is dat je een zuurstofpomp en bruisstenen nodig hebt die een hoop herrie maken. Waardoor mensen dan weer afhaken, omdat het gewoon te rumoerig is. Ik las (op Amerikaanse sites inderdaad) een stel andere kweekverslagen waar ze op andere manieren zuurstof in het water krijgen. Dat wilde ik proberen, maar dan moest ik wel kunnen meten of het werkt

Buiten dat ben ik gewoon een meetfreak Heb een sensor gekocht die ik aan mijn Arduino systeempje kon hangen.

Al heb ik nu dus ook een tijdje zo'n bruissteen erin zitten en het geluid valt me enorm mee.

Comment

En uiteindelijk neemt je plant toch ook zuurstof op via de bladeren?
                            -Hoe is je luchtvochtigheid?
                            -is het niet dat je bladmondjes ergens door sluiten?
                            te hoge PH lijkt me uitgesloten..

-Staat hij niet te nat?
                            -Magnesium, Fosfor tekort??

en wat zou een bruistablet voor meer herrie maken dan een aquarium zou maken?
                            If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

LOL,hahaaha hebt nog gelijk ook, niet eens gezien!!! Misschien heb ik een brilletje nodig.

Maar welke manier dan, vertel dan of is dat nog staatsgeheim

Schimmie maakt het helemaal bont met bruistablet!!!! lol lol lol

Comment

De luchtvochtigheid was inderdaad vrij laag (30%), maar die loopt die inmiddels wel wat op. Tussen de 40 en 50.

Temperatuur is ook niet hoog of laag.

Gekke is dat die andere planten nergens last van hebben.

Heb de voeding opgevoerd van 0.8 naar inmiddels 1.2 en dat is denk ik wel in de buurt van de max van die Bubblegumer.

Ik heb dus al wat veranderingen aangebracht. Wellicht dat dat wat gaat helpen.

Sorry, de bruissteen maakt inderdaad niet zoveel geluid, maar de bijbehorende luchtpomp maakt wel nogal een rotgeluid. Al heb ik daar een stuk minder last van dan toen dat in de woonkamer naast het aquarium stond.

:edit: Enige echt opvallende is dat de planten wel veel meer drinken dan ik gewend ben. Gaat elke dag ruim een liter bij. Dat is meer dan ze bij vorige kweken dronken in de bloei. Denk niet dat het verdampt door de kleikorrels, want dan zou de EC veranderen lijkt me en die is constant hetzelfde.
                                Last edited by Wietefras; 9 March 2014, 20:57.

Comment

Bezig...
                                X