Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Wow ziet er allemaal supernetjes uit!
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Stekken zien er mooi uit, maar moet er dan geen kap overheen of zoiets voor de hoge lv.

Ik was eerder he, met mijn stekken, maar dat heb je vast niet gezien, want je had ook niet gereageerd op mijn topic.

Wel kut van je moeder plant, misschien misschien heb je ec iets verhoogd nadat je dat je water had ververst. Ik had ook 1 plant te hoge ec en ging gelijk dood. Volgens zijn de planten echt heel gevoelig met dwc voor hoge ec!!!

succes en laterrr
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Die stekkies zien er verdacht goed uit ja (voor dag 3), zit je ze stiekem toch niet te besproeien??

Nee, ik denk dat omdat het een hydro bak is dat de lv al flink wat vocht doorgeeft in de snijwond. Daardoor blijven ze nog wel overeind.
        Je moet alleen maar zien voor hoelang dat genoeg is. Zodra ze gaan hangen even besproeien en een kapje erover en dan gaat het weer helemaal goed

Een zwarte spuitbus wil ook altijd wel helpen om iets lichtdicht te maken.

Gaan we binnenkort ook Wietefras' HPS experimentjes meemaken? ^^

Comment

Ha, ha, nee ik besproei ze niet stiekem

Zag dat ze bij de bubble cloners eigenlijk nooit een kap erop zetten en vaak niet besproeien ook. Lijkt vooralsnog prima te gaan zo, dus als het niet hoeft dan laat ik het achterwege ook.

@chemiel050, Bedankt man.

@MZZ, Ik had inderdaad gemist dat je al eerder stekken had Had al een maand geleden stekken moeten halen van mijn plant. Wrijf het er nog maar eens in, lol. Had het gewoon even te druk en dacht te moeilijk.

De EC is eigenlijk toch gewoon hetzelfde. Hooguit misschien een tiende lager.

@Cookaap, Kon inderdaad die bakken spuiten, maar dat leek me teveel werk en ik was bang dat die verf er weer vanaf zou gaan bladderen. Plastic schilderen is toch notoir onbetrouwbaar. Helemaal dat flexibele plastic. Die bak voor de moeders was ook doorzichtig en die had ik beplakt met radiator folie. Dat bleek echter ook een beetje doorzichtig

Die IRIS bak is ook wel goed stevig. Geeft geen krimp als er een zooi water in gaat. De bak voor de moeders kwam van de Action en die is toch iets te slap. Die buikt toch wel wat uit tijdens het vullen. Ben bang dat dat op den duur gaat lekken.

HPS lijkt me ook nog steeds wel wat inderdaad. Merk ook wel dat ik veel meer verbruik. De hele buitenoogst is in eetbare producten verdwenen en de binnenoogsten ga ik ook vrij rap doorheen. Kijk wel even aan hoe goed die stekken gaan. Als er maar een paar blijven leven dan gaan die gewoon weer onder de TL. Als het er veel zijn dan zal ik nog eens kijken of ik niet aan wat groters toe ben.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

dat ziet er echt heel netjes uit !!!!!!!
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

@poepzak200, Bedankt man

Nog maar weer eens een kleine update. Stekken zitten er nu ruim een week in en eindelijk zijn de eerste stoppeltjes zichtbaar
              20140423_Stekken_Wortelaanzet.jpg

Die zwarte rand onderaan de stek ziet er wel wat dreigend uit.

Ze staan er allemaal nog fier bij. Zonder sproeien:
              20140423_Stekken_Overzicht.jpg

Doe er eigenlijk sowieso helemaal niets aan. Ondanks dat hier wel een flinke luchtpomp op zit (20l/min) blijft de pH onveranderd rond de 5.8 hangen. Dus zelfs afzuren is niet nodig. EC is 0.4.

Lamp (2x55W T-Neon) hangt er een halve meter boven. Wellicht wat zonde van de stroom, maar ach.

Ik had de stekken in drie verschillende lengtes gesneden om te kijken wat beter zou werken, maar vooralsnog zie ik geen enkel verschil. De eerste foto (met de "wortels") is een van de kleinere stekjes

Op een paar blaadjes her en der wel kleine vlekjes (Calcium tekort?), maar het gaat met deze bubble bak een stuk beter dan de vorige keer in de bekertjes perliet:
              20140423_Stekken_Bladprobleempje.jpg

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

hoi makker min 10 dagen eer ze wortel krijgen das normalgrts
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Zien er fris uit.
                  Dat is al een kunst.
                  Blijf meekijken.

Comment

Bedankt mannen.

Ze hebben dus nu al her en der een worteltje van een millimeter of soms 2, maar echt "geworteld" zie ik ze niet worden in 10 dagen. Zal wel eerder 14 dagen worden oid. Ach, heb ook geen haast zo lang ze maar niet gaan verkleuren of hangen.

Wil het wel nog een keer proberen met zo'n mist maker. Gebruik nu een stel bruisstenen, maar dat geluid hoor je door het hele huis. De pomp heb ik nog wel kunnen dempen, maar het geluid van de luchtbellen is ook knap luid.

Comment

Goed man, dat gaat wel goed komen met de stekken. Wat is eigenlijk de afstand tussen het water en de stengels van de stekken? Kan je misschien daar een foto van maken? Volgens mij heb je ook geen stekpoeder of stekgel gebruikt.

Bij is nog niets te zien en had vandaag het bekertje van de stek gehaald. Na een uur was de stek al flink aan het hangen. Ik snap ook niet hoe jij het wel voor mekaar krijgt zonder een dak te hebben( hoge lv) dat de stekken zo recht blijven staan.

Misschien moet ik toch ook maar proberen de volgende keer de stengel boven het water te stekken en niet in kleikorrels te doen.

Comment

De stekken zijn niet allemaal even lang. Heb ook in de steeltjes wat variatie geprobeerd aan te brengen. Sommige steken een eind in het water en andere hangen er juist helemaal boven. Moet het nog even afwachten, maar ik zie ook daarin nauwelijks verschil. De wortelstompjes zijn eigenlijk op verschillende plekken te zien. Soms helemaal bovenin (vlak onder het schuim) en soms juist helemaal onderaan het steeltje. De steeltjes spetteren wel allemaal helemaal nat door de luchtbellen in het water. Dus ze kunnen ook wel overal komen ook dan.

Hoe die planten het uithouden zonder dakje snap ik ook niet. Heb niet heel exact opgelet, maar volgens mij is er ook nog nauwelijks water verdwenen uit de bak. Op Amerikaanse forums doen ze het op die bubble/aero/fogger cloners allemaal zonder dak. Is blijkbaar toch gewoon niet nodig dan als ze zo in (of over) het water hangen.

De lamp hangt wel vrij hoog, maar zonder verdamping van de planten warmt het alsnog flink op in het hok. Met de lamp aan is het de laatste dagen tussen de 26 en 27,5 graden in het hok (LV 40%). Ze geven geen krimp.

Comment

Ik vind het wel grappig, dat het lukt bij jou. Ja zeker snap het ook niet, en je hebt dus ook nog een lage lv!!! Maar ja het werkt, daar gaat het om.

Leuk dat je verschillende manieren gelijk hebt uitgetest . Ik had trouwens een keertje twee stekken ook gewoon in een glas met water gestopt( wel in een kasje) en die beleven wel leven ( paar weken) maar er kwamen toen geen wortels.

Comment

Heb maar even een fototje geschoten onder het deksel dan:
                            20140424_BBG_Stekken_Wortels_DSC4532.jpg

Zag in het licht van de flits dat het water wel degelijk een flink stuk gedaald was trouwens. Het waterniveau stond eigenlijk net boven dat randje wat je nu een centimeter boven het water uit ziet steken. Heb het maar weer even aangevuld en er ging nog best een plens water in. Wellicht toch water opgezogen door de steeltjes dan?

De lengte van de steeltjes onder de de schuimkraagjes varieert van 3 tot 9 cm. Het waterniveau zou dan 5 a 6 cm onder het schuim staan. Dus sommige steeltjes hangen volledig boven het water en andere steken er een eindje in. Zie zo op het eerste gezicht niet echt een verschil tussen de worteling op basis van lengte.

Het steeltje van de stek van gisteren zie je in het midden (met dat worteltje wat een cm recht omlaag hangt). Toch weer een paar mm wortel erbij

Ik heb ook inderdaad geen stekkengel of poeder gebruikt. Vorige keer in de perliet bekertjes bij de ene stek wel gedaan en een andere niet en merkte eigenlijk geen verschil. Leek me boven een bak water ook wel dat dat er snel af zou wassen. Heb wel een heel klein beetje bloeivoeding in het water gedaan naar een EC van 0.4.

Comment

Waarom bloeivoeding???? Ik heb gewoon afgezuurd water gebruikt.

Ziet er goed uit!!. De stengels die in het water hangen hebben die wortels boven, dus onder de deksels?

Comment

Ik had iets teveel RO water gebruikt en dacht om de EC weer wat op te krikken (naar 0,4). Las verder dat P en K goed zouden zijn voor de wortelontwikkeling en N dat juist zou tegenwerken. Vandaar bloeivoeding.

Snap je vraag niet helemaal, maar de wortels zitten waar je ze op de foto ziet? Bij een enkeling zit het dus helemaal bovenin tegen dat schuimkraagje aan en bij andere zitten de wortels meer onder de waterspiegel. Denk wel dat het overgrote deel van de wortels net boven het wateroppervlak zit. Waarschijnlijk omdat daar dan het water er in de juiste mate erop spettert.

Ook daarom wil ik nog een keer zo'n sonische mist dinges proberen. Zag bijvoorbeeld deze foto met een hele dichte bos wortels (klik op plaatje voor artikel):
                                250520867-cloner_root[1].jpg

Comment

Bezig...
                                X