Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Dat is wel vet hoor, die wortel groei bij de mist!!

Ik bedoel de stengels die juist in het water gaan of die hoger wortels hebben, dus anders dan die gewoon in de lucht hangen?
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Hrmpf, plaatje was verdwenen naar de vorige pagina. Hier ook maar even dan:
      20140424_BBG_Stekken_Wortels_DSC4532.jpg

Achteraan zitten een paar van de langste stelen en die hebben eigenlijk niet veel wortels. De linker daarvan heeft alleen wortels (aanzet van wortels) onder water. Die daarnaast, juist weer alleen ruim boven het water oppervlak.

Het is toch zoals je het op de foto ziet. De meeste wortels zitten net boven het wateroppervlak. Beetje midden op de steeltjes. De meeste steeltjes zijn ook zo rond de 5 a 6cm lang en raken dus net wel/niet het water.

Die 4 helemaal vooraan zijn even lang. Hangen allemaal net met de onderkant in het water. Je ziet dan dat die ene de wortels helemaal bovenin heeft zitten en die andere toch meer naar beneden.

Denk dat er eigenlijk niets op te zeggen is. Had ook sommige stelen de huid eraf gekrabd en dat lijkt ook niet veel verschil te maken. Al moet ik nog even afwachten hoe het eruit ziet als het klaar is natuurlijk. Dan zal ik ze ook wel even sorteren op kenerken en nog eens kijken of er nou iets beter werkt dan iets anders. heb de volgende varianten een beetje lukraaj door elkaar geprobeerd te krijgen: dikke of dunne stelen, lange of korte stelen, meer of minder internodes in de stek, meer of minder blad. Vooralsnog heb ik het idee dat het allemaal eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt.

Heb zo'n mist dinges besteld in China en die zal met een paar weken wel binnen zijn. Tegen die tijd kan ik wel weer een rondje stekken halen van de moeder. Probeer ik het wel nog een keer, maar dan met gorilla's in de mist

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

vindt dat het er heel mooi uit zien makker intresant voor te zien die met mist ziet er ook wel intresant uit do maar lekker voort kom hier ook wel iets meer e weten gts makker
        Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Bedankt makker. Moet nog een hoop leren, maar ik ben er mee bezig

Was vandaag ook druk bezig met verpotten van de opkweek van de tomaten en komkommers. Planten beginnen ook al lekker op te schieten. Die moeten ook maar eens rap buiten gezet

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Stekken gaan nog steeds lekker. Bijna allemaal zijn ze wel duidelijk wel "geworteld" inmiddels. Een tweetal stekken gaat wat minder voortvarend dan de rest. De stelen daarvan zijn flink paars geworden en het blad begint te vergelen. Maar goed, nog zat over om een paar mooie stekken uit te kiezen. Moet ook wel weer even opschieten met het vervolg. Denk dat ik de gekozen stekken hierin nog wel een tijdje kan laten staan, maar uiteindelijk moeten ze in iets definitievers terecht komen. Wat dat wordt ben ik nog steeds niet over uit.

Aangezien de stekken en moeder eigenlijk geen enkele verzorging behoeven ben ik maar weer eens met de groente planten aan de slag geweest. Heb de helft van de groenteplanten naar buiten gebonjourd.

Ze stonden lekker in het zonnetje onder het dakraam, maar heb de gok toch maar genomen om een deel alvast buiten te zetten. Een paar begonnen al te strekken en de komkommer was al gaan bloeien (volgens mij ook niet goed, maar dit is voor het eerst dat ik een komkommer in de voorkweek heb):
            20140425_Groenteplanten_onder_Dakraam.jpg

Nu staan ze in een Lidl kasje (plastic tent). Het zijn 3 tomatensoorten (2 van die "zwarte" soortjes en een F1) en een Tomatillo (links achterin). Ook twee pepertjes alvast achterin gezet:
            20140425_Groenteplanten_in_Kas-tent.jpg

Kreng was al gaan vliegen, dus ik heb het nu maar met wat blokken steen vast gezet. Later komen er dus nog wel meer planten in, maar misschien dat ik er ook nog wel stiekem een wietplantje tussen zet

Ben benieuwd of zo'n plastic ding werkt. Had eigenlijk verwacht dat het plastic wat doorzichtiger zou zijn.

Het is met 150x150 wel een mooi maatje voor een wiettent ook

Comment

Mooi kastje om te scroggen met die buizen.

Comment

Ha, ja, inderdaad! Zitten ook dingen bij van stevig gaas die je erop zou moeten leggen om potten op te zetten. Misschien wel de juiste maas grootte voor ook.

De spellchecker van mijn telefoon "verbeterd" scrog door scrotum!

Comment

Over wat voor vieze dingen zit jij op je gsm te type...

Neen ben gewoon jaloers op je buitentent echt mooi ding! Wel opletten dat je ze open zet als het volle zon is of het word een oventje
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

hoi makker mooi hokje ee mooie tomaten en pepers al grts

Comment

@Nik, Ha, ha, nou ik typte gewoon "scrog" en toen stond er ineens "scrotum". Dacht dat het de spellchecker was, maar misschien was het wel mijn onderbewuste

Het was gisteren inderdaad al flink heet met de deur open toen ik die planten erin aan het graven was. Had geen gieter nodig om die planten water te geven. Stond te druppelen alsof ik lek was. Kan nog leuk worden als het echt zomer wordt. Misschien moet ik daar ook maar een Arduino gestuurd afzuigertje op zetten. Wellicht dat ik daar mijn tensiometers ook mooi kan gebruiken. Hmmmm.

@djw4, Bedankt makker. Ze gaan inderdaad lekker. Pietsje gestrekt misschien, maar dat maakt niet zoveel uit als ze uit de wind staan denk ik dan. Hoop dat ik die buizen kan gebruiken om de tomaten op te binden.

Ben trouwens erg benieuwd naar de "zwarte" tomaten. Lijkt me zo cool (klik op plaatje voor bron):
                      Tomaat-OSU-Blue.jpg
                      Al hebben ze wel zon nodig om echt donker te worden.

Ook de tomatillo. Die was vorig jaar ineens verdwenen (foutje met labelling of ik was tijdelijk blind).

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Was net nog even checken bij de stekken en heb toch maar wat kiekjes geschoten zodat ik later kan terug zien hoe ze erbij stonden.

Deze stek heeft zichtbaar het meeste last van tekorten:
                      20140426_BBG_Stek_Tekorten.jpg

Kleur komt wat lastig over, maar de steeltjes zijn knal paars en de onderste blaadjes worden geel. Het stuk erboven ziet er nog prima uit en de wortels komen ook door. Zal dus ook wel bruiktbaar zijn als stek, maar het lijkt me niet een van de beste exemplaren.

Deze stek was nog een sort geintje. Dacht, probeer ook wat groters in plaats van 2 losse stekken samen 1:
                      20140426_BBG_Stek_AbsurdGroot.jpg
                      Stek doet het op zich prima, maar lijkt me in een uiteindelijke kweek toch ook niet echt handig. Of ik had een paar van die dubbele stekken moeten nemen. Idee was dat het wat voorgroeien zou kunnen bespaard nadat de stekken geworteld zijn. Aangezien ik de moeder toch al veel te lang had laten staan.

De moeder doet het nog steeds prima. Het probleem zal dan toch wel over gegaan zijn met de vorige waterwissel.

Metertjes staan lekker in het vrije netpotje naast de moeder. Hier staat net een stukje water in zodat ik de meters gewoon neer kan zetten:
                      20140426_pH+EC.jpg

Temperatuur is gelukkig ook weer onder controle met een ventilator op de bak gericht.

Comment

mooi makker mooi clones zeker die twee sprong zeker een mooi exemplaar wel mooi zwarte tomaat heb op foto geklikt heb info effe gelezen mooie tomaat zonder smaak das nu ook weer niet veel aan dan juist de kleur maar ben er wel benieuwt naar voor het eindprodukt grts doe mar lekke vort makker grts

Comment

Bedankt! Tsja er zou niet veel smaak aanzitten, maar mijn vriendin eet de tomaten het liefst als ze nog niet helemaal rijp zijn. Dan zit er ook nauwelijk smaak aan. Heb ook nog gewone rode tomaten staan en die laat ik dan wat langer hangen zodat ze wel gewoon geod smaken

Comment

Mooi Tuinkas!!

Als tip kan je ook de tent vast zetten met diepe grote haringen. Nu heb je wel veel verlies in de hoeken door die tegels! Ik heb die van mij ook vast gezet met tyraps maar mijn kas staat dan ook mooi tegen de schutting, maar bij jou geloof niet. Ik heb ook op de grond het zeildoek en beetje ingegraven zodat er geen slakken komen voor mij sla, maar sla zie ik (nog) niet bij jouw!!

DSC02842.JPG DSC02843.JPG DSC02849.JPG DSC02851.JPG

en hier met de plantjes!!!

DSC02845.JPG

Ik heb oa. Black Cherry tomaatjes !!! Die worden donker paars en die hebben wel een lekkere smaak!! Maar natuurlijk zijn kerstomaatjes altijd veel lekkerder dan gewone tomaten, daarom ben ik er ook zo gek op!

Wel grappig zo'n grote stek!!
                            Attached Files

Comment

Ik verlies niets door die stenen. De tomatenplanten worden toch zo groot dat ze die plek wel vullen.

Heb helaas ook geen plek aan de schutting.

De eerste 8 sla planten zijn opgegeten door slakken! Heb 4 nieuwe gegroeid en die staan er nog wel. Naast de kas.

Heb ook zwarte cherry tomaatjes. Black Smurfs of zoiets.

Die kas van jou zou beter passen waarschijnlijk. Ik heb een strook van 80cm langs de schutting.

Comment

Je kan trouwens koperen ringen of kopertape om de sla leggen. Even opzoeken op internet. Maar koper is wel duur, maar het werkt wel. Of je kan de ouderwetse manier gebruiken met bier in een kommetje doen en dat naast de sla zetten.

Comment

Bezig...
                                X