Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon
Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon
Bedankt mannen
@SmokinDad, Ja zo te zien groeien ze onder de HPS wel sneller ook ja
Ik had nog een paar stekken over en die heb ik nog even onder de T-neon laten staan. Mocht er nog wat uitvallen in de HPS tent dat ik dan een vervanger heb, maar ik denk dat ik de stekker maar uit dat T-neon hok trek. Het verschil is zelfs na een paar dagen al vrij groot. Al waren dat vanaf het begin natuurlijk ook wel de kleinste stekken, maar zo groot was het verschil bij lange na niet.
Nee, ik heb geen MH lamp alleen een 250W HPS. De efficientie van MH lampen is nauwelijks hoger dan T-Neon, dus dan kan ik net zo goed voorgroeien onder de TL. Of dus onder de HPS.
Het kriebelt eerder om een 400W lamp te bestellen. De temperatuur in het hok hangt zo rond de 23 graden met de lamp aan, dus er kan wel wat warmte bij denk ik dan.
Moet ik alleen wel nog zorgen dat die bakken water beter gekoeld worden. De tent geeft me niet echt mogelijkheden om die bakken apart van de rest van de ruimte te koelen. De inlaten zitten daarvoor te hoog.
Heej, deze keer ben ik het niet met je eens. MH van 250 watt is toch een stuk meer als 2x 55watt en bovendien geeft
een hps of MH 140 lm/watt tegen neon van 100 lm/ watt toch bij elkaar aardig wat meer is!!!
Ja het zal bij mij wel een probleem misschien worden met de temp. van het water. Ik zal wel zien wat er gebeurd!
MH geeft geen 140lm/W zoals HPS, maar tegen de 100lm/W vergelijkbaar met T-neon. Ik kan dan net zo goed een extra T-neon armatuur ophangen oid.
Zat er zelf meer aan te denken om, als de planten toch gaan strekken, T-neon of koud witte led modules als steun verlichting te gebruiken. Voor een beetje extra blauw licht.
Ja , je hebt gelijk ik dacht dat mh dat ook haalde van 140/w, maar helaas. Ja in dat geval zal ik inderdaad voor 6500k licht gaan.
Dat is ook weer hoger dan van mh licht.
Op zich niets mis met een MH lamp. Het is makkelijker ophangen dan 2 van die T-Neon armaturen en goedkoper ook waarschijnlijk. Maar goed, ik heb al een T-Neon en nu die HPS erbij. Denk dat ik het daar wel mee red.
Persoonlijk denk ik dat de kleur van MH beter is dan die 6500K lampen. Mijn planten worden te compact als ik ze onder de T-Neon (6500K) groei. Beetje jammer dat de volgende stap meteen 4000K is. Dat is wellicht weer een beetje te ver naar de rode kant.
Ik heb zelf ook nog fotospaarlampen liggen van 5500k, misschien zal ik een keertje een testje doen met MH 4000k, fotolamp 5500k en tl 6500k en dan natuurlijk met stekken, hahahahaahahaha, lol
Als je even google met fotospaarlampen van 5500k dan vind je ze zo. Deze hebben gewooon e27 fitting en zijn ook niet echt duur!!!! Misschien is dit wat voor je!!!
@MZZ, Ja, van die daglicht lampen (5500K) bestaan inderdaad ook wel voor T-neon, maar die hebben vaak weer een extra fosfor laag en daardoor flink minder rendement. Misschien toch nog maar eens neuzen. Eerst maar eens met de 12W LED modules aan de slag. Als die ooit binnenkomen.
@poepzak200, Ik had eigenlijk het idee om een deel onder de T-neon af te bloeien en een deel onder de HPS. Die T-Neon gaat echter zoveel langzamer dat ik me afvraag of ik daar wel het geduld voor ga hebben
De stekken staan inmiddels een dag of 10 in de nieuwe DWC bakken. Gaat op zich lekker, maar ik denk dat ze in de HPS tent iets te dicht op de lamp gestaan hebben. Zie her en der wat beschadigingen in het blad: 20140515_Bladschade_DSC4551.jpg
Heb 1 zo'n bak in de T-neon kast staan. Dat gaat overduidelijk een stuk minder voortvarend: 20140514_Overzicht_TNeon.jpg
Ben ook bezig geweest met een softbox. Had nog een buisventilator, maar dat maakt me toch teveel herrie. De doos is 40 bij 40 gemaakt van hardhouten multiplex wat ik nog had liggen (ging precies uit een stuk van 60 bij 244 cm). Kon geen flenzen vinden, dus ik heb maar een 150mm buisverbinder genomen en die aan de ene kant wat open geslepen met de haakse slijper. 20140515_Softbox_DSC4558.jpg
Moet uiteraard nog wel schuim in aangebracht worden, stroomsnoer erop gezet worden en ik moet nog een verbinding maken tussen de uitgang van de ventilator en de voorkant van de doos.
Lamp iets te dicht idd. Je bent er op tijd bij. Misschien kun je dat blok bladeren even uitdunnen dmv dieven hier en daar. Je ziet aan de strek onderin wel dat daar te weinig licht komt.
Ik ben benieuwd hoeveel het geluid scheelt met zo'n softbox ten opzicht van een buis ventilator. Zit zelf ook over na te denken om 1 t halen.
Wat voor schuim had jij gebruikt voor je dwc stekkenbak? Ik heb grijze sponsjes gehaalt maar die lieten zich niet echt netjes in rondjes knippen en snijden.
Comment