Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Ja, ze groeiden ineens heel hard en in dat HPS licht zie je geen moer.

Strek valt me eigenlijk enorm mee maar er moeten er inderdaad wel een stel uit. Het is toch een experimenteer rondje en wil ook wat gaan proberen met supercroppen.

Zo'n softbox is inderdaad beter om gewoon te kopen denk ik. Ik had het hout liggen en dacht dat het verder wel mee zou vallen, maar het is nog best een hoop gedoe voor die paar centen.

Voor de kraagjes in de stekkenbak had ik een zwemnoedel gebruikt. Die heb ik in plakjes gesneden van 2cm, het plakje op het midden ingekeept en op de achterkant de boel afgesneden naar een maatje van een standaard netpot (4,5cm). Het bijsnijden luistert niet zo nauw omdat de bovenkant toch groter is en het toh wat in veert.

20140515_Stekkenkraag.jpg

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mooi kistje

Mensen lopen wel eens te klagen... wat moet je met al die rommel.. alles bewaren..
      Je ziet maar waar het handig voor is

En Cook... trust me.. its worth it...
      Je hebt mijn verbouwing gezien.. .. nu 2 slakken... so much beter..
      vooral als men er een fatsoenlijke dimmer bij koopt (zoals SMS hybrid controller 2A)

Ik kan zelfs mezelf in slaap horen huilen.
      Last edited by DenSchimmige; 17 May 2014, 09:21. Reden: spelling
      If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Lol, DenSchimmige.

@Cookaap, Zo'n slakkenhuis ventilator maakt op zich al veel minder herrie. Helaas doen die dingen het niet zonder zo'n kist.

Over dimmers gesproken, ik had eigenlijk een afzuiger willen hebben met ingebouwde dimmer electronica, maar kon die nergens vinden (tegen een schappelijke prijs). Gisteren zag ik die natuurlijk wel ineens weer staan. Kan gedimd worden met een potmeter of PWM signaal (met een Arduino dus). Die is ook wel wat duurder, maar het scheelt nauwelijks met de combinatie van afzuiger plus dimmer die je dan nodig hebt. Heb nu overigens een variac.
        ebm-papst is een toonaangevende fabrikant van ventilatoren en motoren. Met meer dan 20.000 producten in ons assortiment kunnen we voor vrijwel elke taak binnen de ventilatie- en aandrijftechniek de beste oplossing bieden. En als ons assortiment niet heeft wat u zoekt, werken onze 650 ingenieurs en technici graag met u samen om een nieuwe oplossing te ontwikkelen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

dat ziet er weer mooi uit makker doe zo maar lekker voort leuk voor te volgen grts
          Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Gaat als een tiet man, lekker vol je tentje!!!

Netjes gemaakt toch die subwoofer kist Waarschijnlijk kan je schuimmatten kopen voor een prikkie op de markt, voor je isolatie.

Experimentje ben ik natuurlijk voor zoals je weet, hahaha.

Ik hoop dat het supercroppen beter
            resultaat geeft dan dat main-lining.

Kan je de hps lamp nog hoger zetten of ga je dus meer afzuig power gebruiken?? En hoe ga je het evt oplossen als je 400w lamp gaat gebruiken in de toekomst?

succes kerel!!
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Bedankt mannen!

Die schuimmatten had ik al. Dat zwarte spul met die noppen. Zit nu in de box bevestigd. Nou alleen de verbinding tussen de uitgang en de box nog regelen.

Ik heb nu 12 planten staan op 0,64m2. Dat is dan 19 planten per m2. Zeg maar een SOG. Dat mainlining ging op zich best aardig overigens, maar als ik zie hoe Krasi zo'n hele tent vol zet met dat supercroppen dan wil ik dat ook wel eens proberen. Zal de eerste keer ook nog wel van alles mis gaan, dus nu ik nog zat wiet in mijn potten heb kan ik wel wat proberen

De buisafzuiger staat nu minimaal (en maakt dan al een pleurisherrie). Het is in het hok met de lamp aan een graad of 23. De temperatuur is dus het probleem niet. Die 400W laat ik voor deze ronde nog maar even zitten. Misschien dat ik dat na de zomer nog eens ga proberen.

Comment

Nog een update'tje? Heb je al ze al op 12/12 gezet? Want het zal nu wel helemaal vol staan, kerel!

Comment

Ja, ik ben bang dat ik deze planten maar moet wegdoen. Heb geen tijd gehad om de boel op orde te brengen en de strek is er inmiddels wel flink in gekomen. Ze lijken me nu zelfs al te groot om ze nog te gaan knakken oid.

Gelukkig heb ik nog 4 mooie planten onder de TL staan. Denk dat ik het anders daar nog maar een keer mee ga proberen. Al heb ik er de komende week ook nog geen tijd voor, dus ze moeten zich ook nog maar even redden onder de TL. De moeder moet ook nodig weer eens gesnoeid worden, want die groeit ook de pan uit.

Maak wel overal foto's van en hou notities bij.

Heb nog een hele boel dingen liggen die ik nog moet afmaken of testen. De softbox is nog steeds niet af, LED modules zijn binnen maar nog niet getest, de mistmaker is binnen en ook nog niet getest (al is de 24V adapter daarvan ook stuk).

Komt allemaal nog wel een keer, maar heb het op het moment erg druk met werk en familliezaken.

Heb nog wel wat foto's liggen. Beetje slechte foto's maar ze laten de huidige stand wel zien.

12 Bubblegummers onder 250W HPS:
                  20140521_BBG_Overzicht.jpg

De overige 4 Bubblegummers onder de T-neon:
                  20140523_T-Neon_Boven.jpg
                  20140523_T-Neon_Zij.jpg

Die rare kleur onderin komt omdat de HPS tent nog open stond en er wat van dat gele licht naar binnen scheen.

Comment

Zeker vol, hahaha. Dan gooi je de helft toch weg, heb je gelijk meer ruimte voor de overgebleven planten. Ik zal ze maar toch snel op 12/12 dan heb je later er wel lekker plezier van .

succes verder.

Comment

zeker en vast een mooi bosje
                      zoals morgen zonder zorgen zegt de helft weg..
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Nou dat was dus ook het plan, maar dat had ik dan een week (of twee) geleden moeten doen. Ze zijn inmiddels al 85cm hoog en de lamp zit al aan het plafond. Tentje is maar 160cm hoog. Of ik zou een of twee van die planten moeten nemen en het hele hok er mee vol pletten

Echt bizar hoe snel die dingen groeien (en deels ook strekken) onder HPS. Dat is wel even wennen

Die T-neon planten zouden met een week of wat HPS toch ook wel groot zat zijn om ze te pletten zodat ze de hele ruimte beslaan? Die zijn nu op zijn minst groter dan de stekken die ik 2 weken geleden had. Is dat niet een beter idee dan?

Misschien niet eens voorgroeien, want als ze nog 3 weken door groeien voordat ze vol in de bloei staan ben ik sowieso de sjaak als ze dat weer in dit tempo groeien/strekken.

Comment

Gewoon de heggenschaar inzetten. Even 15 cm er vanaf knippen in 3 knippen en niets aan doen
                          Als je tijd heb misschien even uitdunnen onderin.

gaat snel man!

Comment

Tsja, ik zal eens kijken

Comment

Mooi man ik geniet.
                              Het is niet mijn style maar volg je met plezier.
                              En leerzaam.
                              Blijf je volgen.

Comment

Ha, bedankt.

Ik ben van plan om een aanvullend setje voeding te kopen voor tijdens het bloeien. Daarmee hebben de planten alle mogelijke voedingsstoffen beschikbaar voor ook een kwalitatief goed eindproduct.

Als ik ooit aan bloeien toekom althans

Comment

Bezig...
                                X