Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

ziet er wer allemaal mooi uit makker mooie planten tja onder hps groeien ze iets rapper dan t-neon keep u the good work grts makker
    Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Ik heb ook een hydroponics stekkenbak gemaakt en het werkt! Tnx voor de inspiratie wietefras
      Je hebt idd geen kap nodig omdat het vocht al vanuit de onderkant van de stek erin komt. Ik heb er geen wortelstimulator in gedaan. Volgende keer lijkt me dat wel handig, nu ik weet dat het concept goed werkt.

foto 1 (1).jpgfoto 3.jpg Ze staan er nu een dag in.

Comment

Ha, mooi dat het werkt Cookaap. Ga je ze nou ook in een hydro kweek groeien en bloeien?

Heb mijn stekken ook zonder wortelstimulatoren gedaan. Was met die wortel stimulatoren een beetje bang dat dat problemen zou geven in een hydro bak. De Plagron wortelstimulator die ik heb moet binnen 24 uur verbruikt worden, dus dat leek me niet bruikbaar.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

hahha, hopa weer eentje erbij.
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Ik ben niet van plan om ze hierin door te laten groeien hoor. Ik heb ook geen hydro voeding ervoor.
            Dit zijn backup stekken van de originele planten, ik ben namelijk opzoek naar een vrouwtje met paarse toppen.

Ik moet zeggen dat het toch vrij gemakkelijk af gaat nu, misschien toch eens mn hydro prullebak in actie zetten
            IMG_0816.jpg (deze is inmiddels al 2 jaar oud)

Comment

Ik moet zeggen dat het toch vrij gemakkelijk af gaat nu, misschien toch eens mn hydro prullebak in actie zetten
              IMG_0816.jpg (deze is inmiddels al 2 jaar oud)[/QUOTE]

mooi cookaap zeer origineel gevonden man super grts
              Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Ha, dat is ook een mooie ja Cookaap.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Die lange planten kon ik niets meer mee doen. Ze waren haast een meter lang toen ik eindelijk tijd had om de boel om te gooien en veel teveel gestrekt. Heb dus maar die 4 planten van onder de T-neon gehaald. Die waren mooi compact, dus die kunnen wel weer wat strek hebben.

Het zijn 4 planten in een bak van 50l. Ze staan inmiddels een dag of 5 onder de 250W HPS en zijn gisteren een keer geplet om de tent wat beter op te vullen. Vandaag staan ze al weer overeind:
                  20140603_4 BBG stekken onder HPS 250W.jpg

Helaas zitten er nu 3 aan de achterkant van de bak en slechts 1 aan de voorkant, maar het vult nog best aardig op zo. Ben bang dat ik wel heel rap over moet op 12/12 omdat de boel anders weer door het dak knalt.

Heb al mijn adapters eens bekeken en ik had er nog eentje liggen van 24V 1A (van een oud label printertje). De mister is dus aangesloten en zit nu in de bubble cloner bak voor de volgende stekkenronde.

Hiervoor heb ik van de lange slierten wel nog wat stekken gehaald en van de oude moeder ook een paar:
                  20140603_BBG stekken 2e ronde.jpg

Het zijn niet zulke mooie stekken als van de vorige keer, maar ik verwacht toch niet dat ik deze ga afbloeien. Althans ik neem niet aan dat de HPS tent alweer vrij is voordat deze stekken klaar zijn. Wilde dit keer proberen of Clonex stekkengel helpt en of die mistmaker nog wat doet.

Had op een aantal stekken wat Clonex gel gedaan, maar ik heb sterk het idee dat dat er na een paar minuten alweer afgespoeld was. We zullen het zien of het toch nog wat gedaan heeft of niet.

Comment

Leuk man dat je de mistmaker aan de praat hebt gekregen. Ik zal ook een paar stekken met stekpoeder proberenals het kan. Het valt wel volgens mij mee dat het er dan wordt afgespoeld, met gel zal ik niet weten.

Ik weet niet hoeveel je ruimte heb, maar ik denk dat het geen kwaad kan om nu al gelijk op 12/12 te zetten. Zoals je weet groeien ze toch nog een weekje of drie door. Ik zelf ga de volgende keer nog eerder op 12/12, maar jij hebt geloof ik wel iets meer hoogte.

Hahaha, ik moet wel lachen om plat gemaakte stengels weer de volgende dag omhoog staan, dat komt me wel erg bekend voor

Comment

Ik haalde een van die stekken eruit om te kijken of de mistmaker werkte en toen zag eigenlijk al geen gel meer zitten op de stek. Ach ja. Ik had dat potje helemaal aan het begin al gekocht. Moest het toch een keer proberen

Mijn tentje is maar 160cm hoog. Niet echt denderend hoog dus. Gelukkig heeft zo'n 250W lamp ook weer niet zo heel veel afstand nodig.

De geknakte stengels bleven wel geknakt (en dus plat) overigens, maar de uiteinden komen uiteraard wel weer overeind. Nadat het geknakt was zag het eruit of ik erop was gaan zitten, maar een dag later zie je er haast niets meer van. Al moest ik wel de lamp nog een stuk omlaag schuiven. Was ik vergeten na het knakken

Vond hier ook nog een foto van (met de witbalans op gloeilamp scheelt al een stuk qua kleur). Alle planten zijn naar de open ruimtes geknakt:
                      20140602_BBG_Geknakt.jpg

Comment

OK, dat stekken experiment is al snel afgelopen:
                        20140604_BBG_Stekken_Afgelopen.jpg

Blijkbaar toch beter de steeltjes wat langer laten zodat ze het water raken

Comment

De steetjes kunnen zonder het water te raken blijven leven hoor! Maar komt wel de mist helemaal boven(uit). Anders kan je nog evt. een kap over de stekken zetten voor hoge lv.

Ja is nog niet zo makkelijk he met de mistmaker

Comment

Ik heb die mistmaker samen met de bubbels van de luchtstenen gebruikt. Dat zou dan toch op zijn minst net zoveel water op de steeltjes moeten opleveren als de vorige keer dat ik alleen de bubbels gebruikte?

Ik heb een paar dingen anders gedaan:
                            - Clonex gebruikt
                            - Mistmaker toegevoegd
                            - Steeltjes korter gesneden om ze boven het water te houden (zodat de Clonex zou blijven zitten en de mist er kans op had)

Had ze beter in de gaten moeten houden, maar het licht gaat 's middags uit en ik dacht dat het beter zou zijn om ze met rust te laten. Ook niet slim dus. Moet zeker in het begin de boel beter in de gaten houden.

Comment

Heb gisteren het water wat verhoogd en een paar keer gesproeid. Daarvan zijn de stekken toch wel weer wat opgepiept. Heb 1 stek helemaal moeten vervangen en verder wat blaadjes weggehaald (waren helemaal klef geworden):
                              20140605_BBG_Stekken_BackFromTheDead.jpg

Ik laat ze maar even staan zo. Zie wel of het nog wat wordt. Heb de moeder en de lange stekken wel nog staan trouwens. Die staan te verpieteren op zolder zonder lamp erboven

Foto van de HPS planten met de smartphone camera op "kunstlicht" stand. De kleur klopt zo nog steeds niet helemaal, maar veel scheelt het niet:
                              20140605_BBG_250W_HPS.jpg

Iemand had de lamp weer wat te laag gehangen (was al op dag 2) wat weer wat gebleekte vlekken heeft opgeleverd.

Heb het lichtschema op 12/12 gezet. Denk dat de planten eigenlijk nog wel wat groei (ontwikkeling) kunnen gebruiken, maar dat geeft weer teveel strek. Volgende keer wellicht toch maar een MH lamp aanschaffen of 2 T-Neon armaturen in de kast hangen oid.

Comment

Wie is die iemand dan die de lamp te laag heeft gehangen???.

Ik ben zelf zeker te weten tevreden over MH lamp en die is zelf maar 150 watt.

Toch zou het wel gaaf zijn als het ook met mist lukt, maar voorlopig speel je wel een klein beetje vals dat je ook nog luchtpompje erbij gebruikt

Comment

Bezig...
                                X