Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Ja wie zal die "iemand" geweest zijn?

Zo'n MH lamp zou ik er gewoon in kunnen schroeven in plaats van andere armaturen erin hangen. Alhoewel ik dan toch ook wel weer gecharmeerd ben van de efficiency van HPS en dan alleen wat blauw licht zou willen toevoegen.

Heb ook nog een partij led modules liggen. Daar komt ook een flinke peut licht vanaf. Vraag me alleen nog af in hoeverre ik moet rekening houden met koeling daarvan. Gewoon maar een keer aansluiten en laten branden om het te proberen.

Ik dacht dat ik die luchtbubbels wel nodig had om het water fris te houden. Al zou ik daar wellicht ook een circulatiepompje voor kunnen gebruiken. Heb er niet zo'n vertrouwen in dat die kleine mist maker van mij de hele bak kan vullen. Blijkbaar ook niet dus, want alles lag plat na een halve dag. Misshien in een kleiner emmertje nog eens proberen. Zou inderdaad wel prettig zijn zonder bubbels, want dat maakt nogal een hoop geluid (zowel de pomp als de bubbels zelf)

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

hoelang duurde het de vorige keer dat je stekken wortels kregen? hier hebben ze nog niets ontwikkeld.

En heb jij de steeltjes dan net in het water hangen of er boven?

Comment

Het duurde bij mij een dag of 10 voordat ze wortels hadden. Ze hadden na 8 dagen wel al wat knobbeltjes, maar deze foto is van 10 dagen:
        20140424_BBG_Stekken_Wortels_DSC4532.jpg

Daarna ging het vrij snel. Dag of 4 later zagen ze er zo uit:
        20140429_BBG_Stekken.jpg

Je ziet het wel een beetje aan de eerste foto, maar ik had de vorige keer de meeste steeltjes tot in het water hangen. Een enkeling was korter zodat ze net niet in het water hingen. Dacht dus dat ik deze keer wel weg kon komen met alles wat korter. Ergens is er toch iets niet goed gegaan dan, want de hele zooi lag de volgende morgen dus plat.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ziet er intresant uit wietefras,
          Zo zijn ze toch levensvatbaar als je hydro voeding gebruikt?
          Scheelt wel een hoop modder slepen.Ga eerst es alles doorlezen.Heb je die foto,s gemaakt met de s5 galaxy?
          Die zijn beter dan zo geel van de hps.Zal die stand ook es proberen.

Comment

Ja, die planten in de HPS tent staan in bakken met Hydro voeding (GHE FloraNova). Daar doen ze het goed op. Lekkere dikke stammen krijgen ze ervan.

Het slepen met water viel me ook nog knap tegen, maar ik heb een goedkope dompelpomp/vlakzuiger gekocht. Daarmee gaat het uitwisselen van het water een stuk makkelijker.

De meeste foto's zijn gemaakt met de Galaxy S5 inderdaad.

Comment

het ziet er weer goed uit makker grts
              Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Lekker bezig kerel. Pfft, misschien maak ik ook zon bak.. Maar dan puur voor het stekken..
                sigpic

Comment

nice!!
                  Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bedankt mannen.

Je haalt de stekken inderdaad zo uit het kraagje en ik neem aan dat je ze dan in een hydro systeem naar keuze kan zetten.

Comment

Trouwens nog even een overzicht van de invloed van de verschillende stekken die ik genomen had.

Bij het plaatsen van de planten in de netpotten had ik nogal last dat bij sommige planten de stelen te lang waren. Dan gingen ze niet lekker in de potjes. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Ik had ook stekken met verschillende stamdiktes en zelfs een enkele stek inclusief vertakking genomen:
                      20140426_BBG_Stek_AbsurdGroot.jpg

Dat verschil zie je overduidelijk ook terug in de uiteindelijke planten. Die stek met vertakking had na een paar weken voorgroeien een stam van 2,5cm dik:
                      20140607_BBG_Stekken_Stam_DSC4568.jpg

Had nog een andere stek met een wat dikkere stam gesneden en die had ook zo'n dikke stam. De dunnere stekken hadden een stam van iets meer dan een centimeter (op de foto links en rechts van de dikkerd) en de rest zo'n beetje er tussenin.

Die touwen zijn trouwens om te voorkomen dat de hele boel uit de bakken flikkerde. Rondslepen met 6 planten in een plastic dekseltje werkte niet echt best

En ja ik weet dat ze er beroerd uit zien. Ze staan zonder lamp en andere hulpmiddelen te wachten om in de kliko te verdwijnen

Comment

Ja wel lachen toch!! Lekker dikke stammen. Mijn ene stek op het water is ook duidelijk groter geworden terwijl de stekken even oud zijn. Dus je kan betere stekken maken als je even aandacht geeft. Dat hebben we toch mooi weer bijgeleerd door ervaring
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Ha, ha, ja we leren ooit nog wel eens hoe het moet

Vraag me alleen af hoe ik dikkere stekken krijg. Vorige keer dus gedaan door die moederplant maanden voor te laten groeien, maar dat lijkt me ook wat overdreven. Sowieso had ik daarvan ook maar een paar dikke stekken (van de hoofd toppen). Misschien had ik vaker moeten toppen ofzo. Of juist mainlinen om gelijke toppen te krijgen en daar dan stekken van maken

Het is inderdaad ook niet alleen de dikte van de stam die anders is. Die plant met die dikkere stam is bovenop ook zo groot als de 5 andere planten in die bak samen. Is echt een boom geworden.

Of wellicht is dat juist het probleem. Die stek was vanaf het begin al wat groter en heeft daardoor de rest natuurlijk ook gewoon weggedrukt.

Comment

Hoi wietefras
                            Jou maar es ff vragen,mijn beide 400 watt bloeilampen gingen stuk,nu heb ik een 400watt groeilamp gekocht omdat ik dacht dat het beter zou gaan,nou hoor ik dat ik dat beter niet had kunnen doen,omdat ze snel kapot gaan en dat ik beter t neon had kunnen nemen.
                            Wat vind jij? zou tneon beter zijn of niet.?En dan moest ik ook de hele toestand kopen,dus ook waar je de lampen inhangt had ik dan moeten kopen.En zon groeilamp zou sneller kapot gaan in een esva,maar die zijn er toch speciaal voor?
                            Ik heb een gavita 600 dimbaar.
                            Gr tuinbroek

Comment

Om 400W aan groelicht van T-neon halen heb je wel een hele hoop armaturen nodig. Dat lijkt me haast niet te doen. Dan is HPS of MH toch de enige reele optie lijkt me.

Ik had ook begrepen dat niet alle lampen tegen een EVSA kunnen. Dat zou komen omdat het licht niet zo zichtbaar knippert (gebruikt een hogere frequentie) en de lamp heter wordt. Je moet dan dus wel lampen hebben die daar tegen kunnen.

Zat zelf ook te denken om zo'n lamp te kopen voor mijn dimbare 400W Gavita EVSA. Heb nu met de nieuwe batch planten namelijk ook wel weer wat strek onder de 250W HPS lamp. Vooraf was mijn idee om het wat bij te lichten met T-neon of LED, maar in de praktijk valt dat toch wat tegen

Ik had dus zelf op de Gavita website gekeken en daar hebben ze die Philips HPI-T Plus lamp staan. Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat dat zal werken dan.
                              World leader in assimilation lighting. More that 30 years innovation ✓ Own R&D and lighting laboratory ✓ Highest guaranteed light levels ✓

Dat zou dus ook de oplossing zijn die ik zou kiezen, maar dat is dan niet gehinderd door enige ervaring ermee. Het is meer wat ik erover kon vinden op het internet

Comment

Nou witefras bedankt dit is precies de lamp die ik heb gekocht,daarom vond ik het ook raar dat sommigen dit een verkeerde keus vinden,deze lamp is juist gemaakt om hoge freqenties aan te kunnen,zal op mijn topic de bevindingen wel zetten over het gebruik en of de voor of nadelen aan kleven

Comment

Bezig...
                                X