Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Het grootste nadeel van een HPI lamp lijkt me dat er zoveel minder licht vanaf komt. Die 400W HPI lamp geeft net zoveel licht (gemeten in lumen) als een 250W HPS.

Daarom zou ik dus een 400W HPI lamp kopen om mijn 250W HPS de eerste paar weken van de 12/12 periode te vervangen.

Ik zou dus eerlijk gezegd zelf ook liever geen MH lamp gebruiken als het niet hoeft, maar als die groene rakkers van me weer te hard gaan strekken dan zal ik toch wat moeten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Die Philips hpi 400w steekt bij mij in mijn gavita esva en doet het prima en de 250w van Philips ook....
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Je zal atijd strek hebben onder ee bloei lamp.. Met tneon merkte ik dat al heel erg.. En bij hps gebruikers vanaf het begin zie ik zowat altijd wel strek.. Kwam toch door het rode licht ofzo??
        sigpic

Comment

@Nik, Ah kijk dat is goed om te weten.

@SmokinDad, Ja klopt dat je altijd wel strek hebt en inderdaad komt dat doordat je (veel) meer rood dan blauw licht geeft met HPS. Mijn tentje is echter maar 160 hoog, dus de planten moeten wel flink laag blijven. Vorige keer zaten ze met een paar weken al aan een meter en dat is al wel bijna het maximum van wat past (plus lamp afstand en hoogte van de waterbak).

Daarom dus wellicht een volgende keer toch eerst nog een paar weekjes van de 12/12 periode wat "blauw" licht erop om ze wat meer in toom te houden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik zie mensen op andere forums pas switche naar bloei lamp als de groei er helemaal uit is. Misschien dat is proberen?? En anders aan de scrogg kerel!^^
            sigpic

Comment

Bij mij draait huj goed hoor
              Gavita 600watt dimbaar en er zit nu een philips groeilamp in van 400 watt,maar je kan hem niet dimmen,dat wil wel met een bloeilamp maar niet met een MH lamp.Dit staat op de doos van de gavita esva.
              Dus ik durf het niet aan om het wel te doen,en de temp is goed dus waarom zou ik.
              Veel succes.

Comment

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Idd pas van hpi naar hps switchen als er zichtbare bloei is. Want dan heeft je plant bloeilicht nodig.
                Ik heb het vorige keer zelf door onbezonnenheid verkeerd gedaan door de hps erin te hangen toen ik de klok op 12/12 zette. Hierdoor gingen mn planten de laatste 2 weken stekken, en ja dat wil je niet.

Trouwens wietefras, een paar stekken zijn eindelijk geworteld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SmokinDad View Post
                  Ik zie mensen op andere forums pas switche naar bloei lamp als de groei er helemaal uit is. Misschien dat is proberen?? En anders aan de scrogg kerel!^^
                  Nou dat zeg ik dus, dat zou mijn plan ook zijn als ik een HPI lamp had. Ik had alleen gehoopt zonder weer een extra lamp toe te kunnen. Zie namelijk ook wel kweekverslagen waar de plantjes gewoon meteen onder HPS gezet worden, maar die hebben misschien wel wat meer hoogte. Al heb ik met een 250W lamp ook wel wat minder hoogte nodig dan met een 600W lamp oid (kleinere lamp afstand).

@tuinbroek, Ja, dimmen zou ik ook niet zo snel doen.

@Cookaap, Ha, mooi man. Hoe lang heeft het nou geduurt dan?

Comment

Met mijn MH lamp van 150 werkt prima, helemaal geen strek hoor!! ; En ze groeien als een tiet!!!
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Ha, MZZ, dat geloof ik graag. Dacht dat die lampen erg duur waren, maar 26 euro is nog wel te doen. Heb er dus ook maar eentje besteld. Beetje laat voor deze ronde, maar dan ben ik er de volgende klaar voor

Comment

Goed zo kerel, dat dacht ook ik armatuur heb je al. Inderdaad wel ff opletten dat ie evsa aankan. Ik gebruik zelf GIB lampen.
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Nou wietefras ze strekken niet of bijna niet,de internodes liggen vlak bij elkaar,ik heb hem er nou
                          3dagen in en had ze wel al twee keer zo groot gehad met hps.Conclusie tot nu toe voorgroeien met mh lamp.
                          Maar nu lees ik de hpi er in houden tot de zichtbare bloei.
                          Dus laat ik dat dan maar aanhouden,al duurt je kweek dan wel iets langer.

Comment

Hpi lamp is een goede investering wietefras, dat zul je wel merken! K heb nog een vergelijkingsfoto'tje van mn gewas onder hpi.
                            96.jpg

Die stekken hebben wel 2 weken geduurd volgens mij. Er zijn er nog steeds 3 kaal hoor. Maar deze heb ik nu aan de kant van de luchtsteen gezet (verplaatst steeds naar links).
                            De 2 stekken aan de luchtsteenkant waren namelijk als eerst geworteld. Ik ga nog eens een luchtsteen halen die meer oppervlakte be-bubbeld.

@tuinbroek, als je je hpi lamp tot de zichtbare bloei erin houd dan duurt je kweek niet langer. De toppen worden dan niet verdeeld van elkaar door internode groei.

Comment

@MZZ, Ik heb ook zo'n Gavita dimbare EVSA en ze geven zelf aan dat die Philips HPI-T Plus lampen het zouden moeten doen. Ik zal het wel zien

@tuinbroek, Je moet volgens mij wel wat strek hebben voordat ze echt stoppen met groeien. Anders heb je, zoals cookaap zegt, geen ruimte voor de toppen.

@Cookaap, Dat is nog knap gegroeid onder die HPI inderdaad en dan vooral in de breedte ook.

Voor die stekken is het blijkbaar wel belangrijk dat ze flink nat spetteren inderdaad. Dat zal ook het probleem met die mistmaker zijn, dat daarmee niet genoeg water de lucht in geslingerd wordt.

Ik had er ook wel een flinke luchtpomp van 20 liter per minuut op zitten met 6 luchtsteentjes. Die luchtpomp is verhuisd naar de HPS tent en bij de stekken zit nu een kleiner pompje. Die kwam uit de moeder DWC bak. Wat wellicht ook een oorzaak is dan van het flauw vallen van alle stekken.

Al gaat het ook een stuk beter nu ze gewoon weer met het uiteinde van de steeltjes in het water hangen.

Comment

Dus als ik het goed begrijp af en toe op het laatst de lamp af en toe verwisselen met hps?
                                Of hoe krijg je dan wel de nodige strek zoals nodig is volgens jou?

Comment

Bezig...
                                X