Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Ik dacht zelf aan 2 weken HPI en dan de HPS erin. Zelfde als ik met de t-neon deed.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
      @tuinbroek, Je moet volgens mij wel wat strek hebben voordat ze echt stoppen met groeien. Anders heb je, zoals cookaap zegt, geen ruimte voor de toppen.

Comment

Dan als nog zullen ze strekken cookaap. Ik bedoelde tot de hele groei uit de plant us. Dan switche, je zit dan idd al met haartjes en what not.. Maar als nog blijven ze klein..
        sigpic

Comment

Had misschien iets specifieker moeten zijn. Het is maar wat je "strek" noemt. Onder 6500K licht krijg je internodes van een centimeter. Dan heb je echt wel een lagere opbrengst omdat er niet genoeg ruimte in het gewas zit om grote toppen te maken. Dus als ik voorgroei onder 6500K dan wil ik toch nog wel wat "strek" hebben om wat lengte in de toppen te krijgen. Als je sowieso al internodes hebt die voldoende lang zijn dan ben je inderdaad wel al klaar.

HPI heeft ook een kleurtemperatuur van 4500K, dus daar zul je sowieso al wat langere internodes van krijgen dan onder 6500K T-Neon licht.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dus ik laat ze onder de hpi tot de bloei zich aankondigd?En dan mn bloeilamp er in?
            Toch blijft het voor mijn gevoel raar,ik heb hele kweken gedraaid op hps en als je op mn topics kijkt had ik toch mooie lange cola,s,hoe is dat dan te verklaren.
            Vind het erg leerzaam,maar het zet alles wat ik eerder deed op zn kop snap je.Maar ik wil graag iets leren.Ze staan nou op 18/6 met die hpi 400 watt.
            Maar had ik zo als ik eerst deed gewoon de groei gedaan met een oude bloeilamp dan waren ze 2x groter of verbeeld ik me dat?

Comment

Het punt is toch ook dat je met HPS langere cola's krijgt?

Volgens mij is het ook vrij normaal dat mensen een hele kweek draaien met HPS. Daarom probeerde ik dat ook eerst. Ze zijn bij mij toch al voorgegroeid onder 6500K groeilcht en dus enorm compact. Beetje strek kunnen ze dan wel hebben, maar ik ben bang dat als ze 3 weken door blijven strekken dat ze dan de pan uit groeien.

De planten hebben nu krap een weekje op 12/12 gestaan en de tent zit alweer flink vol. Alleen links en rechts voor zit nog een open plek (omdat voor maar 1 plant staat en achter 3):
              20140510_BBG_250W_DSC4582.jpg

Zitten wel overal topjes. Op zich is de lengte ook wel redelijk gelijk. Heb her en der wel wat geplet om daar de groei te remmen zodat de topjes aan de zijkanten wellicht nog wat bijkomen.

Comment

Comment

Hahaha, ik ken dat het een beetje vol raakt
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

We zullen wel zien wat het wordt. HPI lamp is onderweg, weet nou weer niet of die er deze ronde ook al een weekje in hang of maar gewoon wachten tot de volgende ronde.

@Cookaap, Ja verschillende soortjes maakt inderdaad ook nog uit. Eigenlijk zou je een tijdje dezelfde soort moeten blijven kweken om te leren hoe je die soort specifiek het beste kweekt, maar steeds hetzelfde is ook geen lol aan. Dat is geen hobby meer

@MZZ, Zeker onder de HPS exploderen die planten

Heb trouwens ook enorm de neiging om er toch blad vanaf te gaan snoeien. Zo'n dicht bladerdek helpt namelijk ook niet mee qua strek. Daar komt echt alleen maar (ver) rood licht doorheen wat zorgt voor nog meer strek. Misschien nog 1 plant wel wat snoeien en de andere niet om te kijken of het uitmaakt.

Comment

Nou daar dacht ik zelf toevallig ook al aan. Maar ik twijfel nog wel een beetje omdat ze zeggen dat als je er blad er afhaalt dan een wonden ontstaat met evt. gevolgen van dien en dat ook weer stress opleverd. Maar ach ja, volgens mij moet het zelf wel kunnen.
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Heb toch maar een paar blaadjes weg gehaald. Stuk of 10 ofzo. Er bleef ook vocht zitten op de bladeren die over elkaar heen lagen. Ze hebben nog zat blad en anders maken ze er maar weer een paar

Vandaag de HPI lamp binnen gekregen. Ga ik die deze ronde toch ook nog maar een weekje ophangen. vanavond voordat de lamp aan gaat maar even snel omwisselen.

Vandaag een stroomstoring gehad, vlak voordat de lampen uit gingen. Kan toch niet werken als ik geen stroom heb, dus ben ik maar wat foto's gaan maken

Foto van de plantjs in de Mammoth Pro 80 tent:
                        20140611_Mammoth_Pro80_DSC4599.jpg

Het gekke is dat ik deze tent online eigenlijk nergens kan vinden en bij de growshop wisten ze er ook geen prijs van.

Plantjes zijn 50cm hoog en het is een drukke boel:
                        20140611_BBG_Stekken_1wk_12-12_DSC4591.jpg

Jammer dat die bladeren er aan de zijkanten (en voorkant) altijd wat verfrommeld uitzien, omdat ze steeds tegen het doek aanhangen.

De kleur is zo toch nog wel iets anders dan die van de foto van gisteren onder HPS licht met witbalans correctie.

Had ze er vanmorgen ook even uitgehaald omdat ik de luchtpomp wilde uitwisselen voor een zwaardere versie (van 1 steen op een 5l/min pomp naar 6 stenen op een 20l/min pomp). Stond er echt schattig bij als een leuk stukje vierkante heg

Enorme bos wortels ook weer. Blijft toch geinig dat je dat zo kan zien in die bak water. Sowieso gaaf dat ze daar in groeien.

Comment

Het punt met de HPI lamp is dat deze voornamelijk blauw en wit spectrum geeft.

Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat zodra je plantjes maar licht ontvangen met een deeltje van rood spectrum zal de plant (door het rode spectrum) al beginnen met het aanmaken van de bloei hormonen.
                          Bloei hormonen welke de groei doen vertragen.
                          Het punt met de HPI lamp is dat deze voornamelijk blauw en wit spectrum geeft en geen rood in zich heeft.
                          Hierdoor zal het bloeihormoon nog niet worden aangemaakt waardoor de plant in volle kracht kan blijven groeien.

Nu hangt me iets bij dat de plantjes in de groei ook juist blauw/wit spectrum zouden behoeven maar hier durf ik geen zekerheid aan te binden.

Rood licht zou hoogte groei stimuleren en blauw ligt juist weer breedte groei.

Edit: denk dat dit wat duidelijker is

HPS hogedruk natriumlamp
                          In de professionele kassenbouw wordt gebruik gemaakt van HPS lampen die tot wel 140 lumen per watt afgeven, zoals de Philips SonT Master Pia Plus.
                          Deze HPS lampen hebben een lage kleurtemperatuur en stralen licht vooral uit in het gele en rode spectrum wat goed is voor de bloei van planten.
                          Zij geven ook veel licht af wat voor ons onzichtbaar is.

Er kleven echter ook nadelen aan het gebruik van HPS lampen.
                          Het grootste nadeel is dat ze weinig licht afgeven in het blauwe spectrum, zoals dat voorkomt in het gewone daglicht.
                          Blauw licht bevordert de groei en het uitbossen van planten.
                          Een ander nadeel is de enorme warmte afgifte, wat tijdens de koude maanden soms ook z'n voordelen kan hebben.

Metaalhalogeenlamp
                          Nu is er nog een lamp in de HID serie en wel de metal halide lamp ofwel metaalhalogeenlamp.
                          Deze lamp ziet er nagenoeg hetzelfde uit als een HPS lamp, maar heeft een veel hogere kleurtemperatuur tot wel 10.000 graden Kelvin en een energetisch rendement van zo'n 100 lumen per Watt.

Deze lamp is zeer geschikt voor de groei (blauwe spectrum) en niet, zoals de sodiumlamp, voor de bloei (rode spectrum).
                          Het gebruik van metal halide lampen voor de groei en de sodiumlampen voor de bloei is een zeer goede combinatie voor donkere ruimten zonder daglicht, waar warmteproductie en stroomverbruik geen probleem is.

Bloei begint ook onder HPI wanneer je planten meer dan 10-11 uur aan een gesloten in het donker hebben gestaan.
                          Last edited by DenSchimmige; 11 June 2014, 22:44.
                          If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Nou dr is me een hoop duidelijk geworden mijn dank hiervoor en er is veel over gesproken en ik heb er wat van geleerd en anderen ook,toch een fijn medium dit forum!!!!!!
                            Ik ben er ook achtergekomen dat je ze wel kan dimmen maar het verlaagd behoorlijk de kracht en levensduur van de lamp,En perongeluk had ik hem toen op 600* cel geboosd dus de verkeerde kant opgedraaid ,ineens ging de max temp verklikker piepen,ik denk hoe kan dat nou,had hem dus op 600 gezet.De temp was even 33*cel.En op de gavita doos staat duidelijk niet dimmen of boosten.Dus mazzel gehad.Ik had hem gekocht omdat ik mn vorige kweek de toppen niet mooi op een hoogte kreeg.
                            Iemand een idee daarover?
                            Ik hoor het graag.
                            Gr tuinbroek
                            Last edited by tuinbroek; 12 June 2014, 00:07.

Comment

@DenSchimmige, Ik denk dat we allemaal wel weten dat een groter aandeel aan rood licht strek oplevert. Het punt is meer of de strek te erg wordt of niet. Dan vooral of je met alleen HPS af kan of dat je een paar weken een HPI bulb nodig hebt. Er zijn zat kwekers die zonder HPI lampen werken, dus ik ga er vanuit dat het moet kunnen. Het wil me alleen niet erg lukken. Zal wellicht toch weer te laat zijn geweest met omschakelen naar 12/12 ofzo.

Ik heb helaas de groei/strek niet goed genoeg gedocumenteerd om te weten of de planten nu langzamer groeien dan voorheen, maar vanmorgen zat er al weer 3 a 4 cm bij. Heb nu 1 week 12/12 achter de rug, dus als ze dat nog 2 weken volhouden dan staan ze weer tegen het dak van de tent.

Was gisteren te stoned om de HPS lamp te vervangen voor HPI, dus dat doe ik zometeen na licht uit wel

@tuinbroek, Als je de planten op gelijke hoogte wilt krijgen kun je ze bijvoorbeeld knakken of pletten. Ik knijp een beetje in de steeltjes van de langste toppen (pletten dus) om de groei wat te remmen. De sapstroom loopt dan een tijdje wat minder en die top blijft dan even stil staan terwijl de rest door groeit. Als het hoogte verschil echt dramatisch is kun je ze "knakken" op iets van 10cm onder de hoogte waarop je ze wilt hebben.

Je zou even in de topics van Krasi over supercropping moeten kijken. Die gebruikt dat soort trucs altijd en hij legt het ook goed uit. Al is die tegenwoordig eigelijk alleen nog actief op WF.

Krasi vertelde volgens mij ook laatst dat verhaal dat hij op zijn gedrongen planten (na de groei) wel wat strek wilde hebben om lengte in de toppen te krijgen.

Comment

Een HPI lamp is zeer goed in de groei maar slecht in de bloei.
                                Een HPS lamp is redelijk in de groei en zeer goed in de bloei.

Oftewel. HPS lamp moet je altijd hebben.. HPI persoonlijke voorkeur.

En HPI groeit sneller omdat de HPS het bloei hormoontje aanmaakt welke de groei zal vertragen.
                                De HPS met het rode spectrum zal wel sneller strekken dan de HPI groeit. maar weet niet of we ook echt op stekkers zitten te wachten.

HPS produceert veel meer warmte welke je plantjes zou kunnen beschadigen. deze zal ook meer afstand moeten houden van je planten.
                                If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Bezig...
                                X