Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Maar natuurlijk wietefras groei de plant het hardste als je als je overschakel op 12/12, maar dat weet je vast ook zelf wel
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Ja dat zeggen ze inderdaad, maar ik heb dat zelf eerlijk gezegd nooit zo gemerkt. Vorige keer waren ze ook in 2 weken tijd een meter lang terwijl ze constant op 18/6 stonden. Nu staan ze een week op 12/12 en ik heb het idee dat ze juist iets minder snel de hoogte in gaan. Al kan het natuurlijk ook steeds sneller gaan.

Maar goed, heb vanmiddag voor de zekerheid toch de HPI er maar even ingedaan

Ik heb eerlijk gezegd meer het idee dat de strek er vooral in komt als de planten een bepaalde lengte bereiken. De planten filteren namelijk zelf ook het blauw deel eruit. Het rode licht gaat beter door de bladeren heen. Als de plant onderin dan vooral rood/geel licht overhoud dan schiet de zooi omhoog. Dat effect had ik ook al onder 6500K TL lampen en dat is nog een heel stuk "blauwer" dan de 4500K licht temperatuur van een HPI lamp.

Het gaat me er overigens ook niet eens zozeer om hoe het komt dat de strek erin komt, maar dat ik zie dat andere kwekers wel prima zonder HPI af kunnen en het bij mij niet lukt. Ben dus meer geinteresseerd wat ik anders moet doen om wel met alleen een HPS bulb af te kunnen. Bijvoorbeeld sneller op 12/12, hogere EC geven, kleinere tent (of zwaardere bulb in deze tent), snoeien, supercroppen, of weet ik wat voor trucs er nog zijn. Zal wel nog eens wat kweekverslagen gaan doornemen.

Heb zelf het idee dat mijn fout vooral is dat ik eerst nog een week 18/6 heb gedaan onder de HPS. Dat was vast niet nodig geweest.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dat zal best kunnen. De meeste voeding schema staat er maar 1 week groei en daarna 12/12.

Comment

Ja dat vind ik ook vreemd er zijn zat die langer willen voorgroeien.Ik had mijn vorige kweek voorgegroeid met hps en ik moest knakken om ze gelijk te krijgen.Maar ik denk dat elk klimaat in de tent nooit gelijk zullen zijn,of je moet van alles het zelfde doen,bij de een is de luchtstroom zo en bij de ander de lamp,en dan nog verschil in voeding en water geven.Dus is er volgens mij ook geen eenduidig recept die voor iedereen geld.Omdat de omstandigheden nooit het zelfde zijn bij kweker a of b.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
            Dat zal best kunnen. De meeste voeding schema staat er maar 1 week groei en daarna 12/12.
            Ik had nu 1 week voorgroei onder de HPS gedaan, maar ze hadden er al 3 weken voorgroei onder T-Neon op zitten. Misschien was dat teveel.

@tuinbroek, Nee er zal geen vast recept zijn. Zoals Cookaap ook al aangaf, het kan per strain ook nog verschillen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

das een serieus tentje vol makker
              Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Ha, ha, ja weer iets te lang voorgegroeid

Deze "tent vol" verbruikt trouwens wel minder water. Vorige keer ging er elke dag 5 a 6 liter bij en nu 3 liter.

Comment

Minder water, komt dat niet gewoon door dat het nu minder warm buiten is?

Comment

Ik heb de planten 2 weken geleden verhuisd en toen was het buiten toch ongeveer dezelfde temperatuur als nu.

De temperatuur in de tent is ook niet echt anders trouwens. Hou het zo rond de 28 graden met lamp aan. OK, het was 29 graden toen het een paar dagen geleden zo warm was, maar zo heel veel scheelt het ook niet. Heb daar qua waterverbuik ook niet veel van gemerkt.

Comment

Maar weer eens een korte update. Er zijn voor deze planten, na verhuizing naar de HPS tent, 8 dagen voorgroei en 2 weken 12/12/voorbij.

De HPI lamp is na een weekje alweer vervangen door de HPS. Planten begonnen al te bloeien en dan leek HPS me beter. Heb na twee weken 12/12 ook volgens schema het water vervangen. Nu met FloraNova bloom (NPK 4-8-7). Afgelopen weken was het nog de FloraNova Grow (NPK 7-4-10) met wat Bloom erbij.

Heb er ook een paar milliliter Bio Bloom bloei activator bij gedaan en een paar gram Mineral Magic.

Mineral Magic is een poeder met daarin een hoop silicum (60%) en verder een zooi sporenelementen. In totaal 63 mineralen. Idee is dat je daarmee het water voorziet van sporenelementen zodat het een net zo complete voeding wordt als je krijgt op grond. Kleinste verpakking was helaas een kg (voor 10 euro) en ik had slechts 15 gram nodig

Eerste pruikjes zijn zichtbaar (vanaf 15-6-2014):
                      20140620_BBG_Pruikje.jpg

Heb zoals eerder gemeld wat gesnoeid. Heb daarbij de ene helft wel gedaan en de andere helft niet zodat ik wat van een vergelijking kan maken.

De voorste helft is ontdaan van wat fan leaves om ook lager op de plant nog wat licht te krijgen. Aan de achterkant van de tent zie je nog het dichte bladerdek:
                      20140621_BBG_Bovenaanzicht.jpg

Vooraanzicht van het gesnoeide deel:
                      20140621_BBG_Gesnoeid_DSC4845.jpg

Comment

Die Mineral Magic klinkt wel mooi spul, maar dat kan je de volgende keer ook gebruiken bij de groei.

Ben benieuwd of je met de snoei test, nog verschil ziet tussen opbrengst.

Comment

Ja klopt, die Mineral Magic kan ik de volgende keer al eerder gebruiken, maar 30g per kweek uit een kilo is nog steeds een hele hoop kweekjes voordat ik dat op heb

Die Bloom activator had er ook al eerder in gemoeten (vanaf start 12/12), maar daarmee heb ik wel het probleem dat de waterstofperoxide dat spul waarschijnlijk weer afbreekt (aminozuren en zo). Voorlopig dus maar even geen peroxide. Jammer dat ik nog maar 1 bak heb staan. Had er eerst 2 waarbij ik dan een bak met additieven wilde doen een de andere bak zonder. Ach ja, volgende keer maar weer.

Ben ook wel benieuwd wat dat snoeien doet. Of er nou juist een hele zooi extra blad aangemaakt gaat worden, of er stilstand komt, of er nu herma's komen en dan uiteindelijk de vraag of het iets doet voor de oogst inderdaad. Al heb ik daarvoor helaas geen gelijkwaardige planten. Die ene plant vult de halve tent en die andere 3 de andere helft.

Comment

ziet er mooi uit wietefras
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Gaaf hoor wietefras ziet er goed uit

Comment

Bedankt mannen.

Heb overigens ook wel het idee dat de planten wat minder hard de hoogte in schieten, maar dat kan wellicht ook zijn dat ik dat graag zie dan dat het echt zo is

Zat net nog even te kijken, maar de bloei is deze keer iets sneller gekomen dan bij de vorige kweek van dezelfde strain. Scheelt 1 of 2 dagen. Ben ook wel benieuwd of met HPS de kweek wat korter duurt dan onder de T-Neon. Vorige keer was het krap 8 weken vanaf 12/12.

Comment

Bezig...
                                X