Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

dat had ik ind gelezen over de fan,je geeft al aan dat de tempraturen goed zitten.
    je hebt ook gemeten de tempratuur vanaf het punt zelf waar het blad omhoog krult?

zoja probeer eens een iets kleiner formaat fan, wellicht is je boosdoener dan zeker te weten geremd.

Comment

Een kleinere fan was het plan inderdaad.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

We zijn inmiddels 10 dagen verder dan de vorig update, dus maar weer eens wat foto's.

De dames zitten nu op 54 dagen 12/12 (krap 8 weken) en 44 dagen bloei (iets meer dan 6 weken).

Ze zien er eerlijk gezegd nogal beroerd uit. Of zou dat de "herfst" zijn?
        20140729_BBG_Overzicht_DSC5024.jpg

Nou liet ik dus die ventilator op de toppen blazen om rot tegen te gaan en ik heb dat ding nog niet weggehaald of ik heb een week later toprot:
        20140729_BBG_Rot_DSC5025.jpg
        Ik heb met de blacklight lamp gekeken en zag niets, de blaadjes trek ik er ook (nog) niet makkelijk uit, maar dat ziet er toch niet best uit.

Nog een close-upje van eeen topje (zit rechts vooraan op de overzichtsfoto):
        20140729_BBG_Top_DSC5039.jpg

Daar zie je ook wel wat blad met wat problemen. Ook valt het aantal trichomen me enorm tegen.

Maar goed, het gaat hopelijk niet al te lang meer duren. Ben toch wel benieuwd wat eraf komt en hoe het smaakt/werkt.

ps Stafford blijkbaar weer een ban te pakken. Waarom doe je dat toch steeds man? Al heb ik ook wel gemist wat je nou gedaan hebt

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wel vroeg die herfst ja, je zou het lichtjes kunnen corrigeren maar k zou er niet al te veel werk van maken de laatste weken.
          Het is iig wel duidelijk dat er een (mobiel) elementje mist of te weinig in je voedingswater zit. Ik weet niet precies wat, want bij een N gebrek zie je altijd eerst vergelende bladeren aan de onderkant v/d planten ipv bovenin.

Ik denk trouwens niet dat de toprot door het weghalen van de fan komt. Misschien zelfs wel doordat je die erop hebt gezet.
          Toprot komt altijd van binnenuit naar buiten toe. Het water gaan via de wortels de stengel in en zit in het midden van de top.
          Om dat vocht kwijt te kunnen zullen je bladeren goed moeten verdampen. Ze moeten dus eigenlijk ook niet geel zijn want dan verdampen ze niet/minder en zit je met vocht in je top.

Ik weet niet hoe hard je fan erop heeft geblazen maar doordat je je fan erop hebt gezet zou het best eens kunnen dat die blaadjes verkeerd verdampt hebben.
          Als het een zacht briesje was let dan niet op de speculatie hierboven

Comment

Ik hoop dat je het nog haalt voor het einde. Ik zal voor je duimen.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

@Cookaap, Denk dat ik ze toch maar even een nieuwe bak water/voeding geef voor de laatste weken. Ze staan hier nu al 3 weken in, dus kan inderdaad ook zijn dat ze de stofjes die ze nodig hebben opgemaakt hebben en dat er nu alleen nog maar restzouten in zitten.

Ze begonnen onderaan al vrij snel wat lichter te worden toen ik over was op de bloeivoeding. Al zal dat ook komen omdat het bladerdek zo dicht is. Het zijn maar korte plantjes, maar het zit wel goed vol.

Zo extreem stond die ventilator er nou ook weer niet op. Waaide boven de toppen langs en de blaadjes flapperden dan wat. Stond niet direct op de toppen gericht uiteraard

Hij hangt nu ietsje dichter onder de lamp en de lamp zelf hangt ook hoger om iets meer ruimte te creeren. In totaal hangt de fan nu 10cm hoger ofzo. De bladeren flapperen niet meer.

Door dat alles is wel de VPD flink omlaag gegaan. Waardoor de planten dus ook minder makkelijk verdampen. Wellicht dat dat niet slim was inderdaad. Komt ook nog eens bij dat de lucht flink vochtig is geweest de afgelopen week. Zit hier al op 70% luchtvochtigheid aan de intake van de tent nog wat verdamping erbij en het komt uit op 80%.

Haalde laatst een ei uit de koelkast en dat was meteen drijfnat.

Anyway, in mijn nieuwe tent nog maar eens serieus iets behoorlijks bedenken voor de luchtcirculatie. Dat zal met een iets grotere tent ook allicht nog iets belangrijker zijn.

@MZZ, Ha bedankt, dat zal wel goed komen dan. Heel erg lang zal het toch niet meer duren. Zie al milky trichomen en de haartjes worden ook al steeds meer oranje. Week of 2 a 3? Als ze maar niet allemaal gaan rotten nu.

Mijn buitenplanten zagen er wel erger uit. Die stonden sowieso al in heel arme grond en ik had ze uiteindelijk ook nog best lang "gespoeld" dacht ik. Eentje had echt alle kleuren van de regenboog door alle tekorten bij elkaar

Comment

Vandaag weer even de tijd om wat te klussen. De wietplanten krijgen een nieuwe bak water, maar de buiten tent is ook geexplodeerd over de afgelopen week.

Week geleden was het middenpad nog vrij en nu puilt de boel er helemaal uit:
                2014-07-31 10.58.16.jpg
                Vooral die tomatillo gaat helemaal los. heb trouwens ook een extra raampje bovenin gesneden, want met dat vocht van de laatste tijd hingen er steeds druppels aan het dak.

Moet nog even uitzoeken wanneer die tomatillos nou rijp zijn. Deze begint in ieder geval al uit het huidje te barsten:
                2014-07-31 11.02.09.jpg
                In de achtergrond zie je nog wat "zwarte" tomaten. "Handige Harrie" had die dingen in een kas gezet en ze worden alleen zwart als ze in direct zonlicht staan. Ehm dus.

Gelukkig staan er ook wat buiten de kas:
                2014-07-31 10.58.55.jpg
                Helaas scheuren de tomaten die in de zon hangen snel. Ze zijn toch zwart en warmen dan wel wat te snel op. Echt handig is het allemaal niet, maar wel leuk voor een keer. De smaak valt me trouwens ook prima mee. Best lekker en dat zwarte huidje zou nog gezond zijn ook.

Wel lastig te zien wanneer ze rijp zijn. Je moet er in knijpen om te kijken of ze al zacht worden. Of het kroontje eraf trekken, maar het terug doen van het kroontje is wat lastig
                2014-07-31 11.00.54.jpg

Comment

Lekker hoor!!

Comment

Leuke die zwarte tomaten, ziet er echt goed uit.

Die tomatillo's zijn ook erg leuk. Vond er het volgende over:
                    Je kunt voor het oogsten het beste kijken naar het hoesje dat om de Tomatillo zit. In een vroeg stadium is het hoesje groen en dicht. Als de vrucht gaat groeien gaat het hoesje op een gegeven moment barsten en je kunt dan de vrucht zelf zien. Dat is het moment om in de gaten te houden of de vrucht rijp is. Als je de paarse vorm hebt, is het makkelijker want dan zie je bij het rijpen ook de paarse kleur. De vrucht is niet zacht maar kun je wel een beetje indrukken, het hoesje gebarsten is en begint te verdrogen is de Tomatillo rijp. Je plukt ze, verwijder vervolgens de hoesjes, en dan kun je ze nog 1 tot 2 weken in de koelkast bewaren.
                    bron: http://marjasmoestuin.blogspot.nl/20...omatillos.html

Comment

Bedankt mannen.

Dat die tomatillo klaar is als hij uit het velletjes scheurt had ik inderdaad ook gelezen, maar ik las ook nog wat andere vereisten. Bijvoorbeeld dat de vrucht geel moet verkleuren (of paars) en hard. Degene die ik op de foto had genomen is ook nog vrij klein en toch al gescheurd. Misschien is inderdaad het verschil wel dat dat hoesje nog even moet uitdrogen dan.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n ding gezien in de winkel ofzo, dus ik heb ook geen flauw idee hoe ze er uit horen te zien of hoe ze smaken

Heb vandaag toch de rotte toppen er maar uitgeknipt. De rot ging steeds verder en ik ben wel nieuwschierig naar het effect. Dus voordat het hele ding bruin was heb ik de toppen eruit gehaald en een flink stuk rondom de bruine plek weggegooid. Wel fluffy, maar waren best flinke toppen nog. Althans voor mijn doen

Heb ruim de helft van die toppen weggegooid en daarna bleef er 24 gram in stukken geknipte topjes over:
                      20140801_OogstRotteToppen_DSC5043.jpg

Had nog wat macro kiekjes gemaakt van de topjes:
                      20140801_Macro_Topje1_DSC5045.jpg
                      20140801_Macro_Topje2_DSC5051.jpg
                      20140801_Macro_Topje3_DSC5055.jpg

Het was nog effe te vroeg, maar het valt nog mee denk ik. Het ruikt in ieder geval fantastisch. De dames hebben toch nog even een bak verse voeding gekregen zodat ik zeker weet dat daar niet net iets scheef zit met de ratio's. Kunnen ze er weer een paar weken tegen, maar waarschijnlijk kan ik wel snel gaan spoelen. Morgen toch nog maar eens goed kijken. De toppen helemaal bovenop zitten nog vor witte haren en clear trichomen, maar de boel eronder is blijkbaar al een stuk verder. Dat is wel lastig met dat HPS licht, je ziet het allemaal niet zo best.

Vraag me nou wel af of er nou op de 2e macro foto zaadjes zitten.

Comment

Je had dus maar in 1 plant toprot, de andere zijn nog goed?

Inderdaad net iets te vroeg maar beter iets dan niets van de plant!!

Maar is dus 24 gram nat, nog niet gedroogd dus.

Comment

Twee toppen met rot. Denk van dezelfde plant, maar zou ook een andere kunnen zijn.

Zal vanavond nog eens met de blacklight kijken of er inmiddels meer zichtbaar is.

Beter iets dan niets was inderdaad ook mijn idee. Weet niet of dat nog schadelijke gevolgen heeft, maar het ging vrij rap uitbreiden.

Het gewicht is nat uiteraard, dus wat zal dat opleveren, 5 gram droog ofzo. Ik heb nog maar een halve gram liggen, dus ik had ook wel wat nodig ook

Ga zometeen even een plukje proberen. Even drogen in de vaporizer. Werkt doorgaans prima met verse toppen.

Comment

Dat is wel cool dat je gelijk kan proeven met de vaporizer. Ik rook ook altijd met zo'n ding, maar hebt het nog nooit nat gerookt. Goed dat ik het weet, als ik niet meer kan wachten, hahhaa

Comment

Ha, ha, ja. Gisteren geprobeerd en het effect was prima in orde. Echt zo'n hybride wietje dat je een zwaar gevoel hebt en ook nog een effect in je hoofd.

Ik droog het in de vaporizer door een paar haaltjes te nemen op een iets lagere stand. Daarna kan het gewoon terug in de grinder en kan het feest beginnen

Merk ook eigenlijk niets van voeding in de wiet. Bij shopwiet heb ik nog wel eens dat ik moet hoesten. Daar zit dan wellicht toch andere voeding in.

Comment

Zo zien trouwens de "zwarte" tomaten eruit die in de kas (en dus niet in de zon) hangen:
                                2014-08-02 19.40.13_ZwarteTomaat.jpg

Is wel een ander ras. De echt zwarte zijn "Dancing with smurfs" kerstomaten.

Comment

Bezig...
                                X