Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Deze "zwarte" soort ook maar eens proberen volgend jaar, ziet er uit als een lekker tomaatje Wietefras!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Vraag me nou wel af of er nou op de 2e macro foto zaadjes zitten.
      Eens in zoon dikke calyx knijpen, als je een hard pitje voelt zitten is't bestoven.

Comment

@Michevan, Die tomaat uit de laatste foto is geen aanrader. De kleur is ook wat roder geworden dan in het echt overigens. De telefoon probeerde er waarschijnlijk nog wat moois van te maken in de schaduw

De smaak was ook niet echt super, maar daar hadden ze al voor gewaarschuwd in de omschrijving.

De "smurfen" zijn wel lekker. Al is dat ook geen plant met een grote oogst. Maar goed, voor de echte oogst heb een paar F1's staan en die zitten vol met trossen tomaten. Die zwarte zijn meer voor de sier en voor de lol

@FlintStoned, Zag op die foto 3 groene puntjes zitten, maar ik kan ze niet meer terug vinden Zal nog wel eens zoeken als het droog is.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Maar eens met de macro lens gaan neuzen hoever het staat met de trichomen. Er zit nogal wat verschil in de toppen. Zoals gebruikelijk lijken sommige me wel klaar en andere weer niet.

Voor het naslagwerk maar wat kiekjes. Planten staan 60 dagen (8,5) weken op 12/12 en 50 dagen (7 weken) echt in bloei.

Een top met al wat amber trichomen:
          Macro1_2013-08-04-15.17_Tot.jpg

Crop van een klein stukje van bovenstaande foto:
          Macro1_2013-08-04-15.17.57 ZS PMax_Crop.jpg

Top die nog wat minder klaar lijkt:
          Macro3_2013-08-04-15.32.21 ZS PMax_Tot.jpg

en weer een crop van een klein stukje van bovenstaande foto:
          Macro3_2013-08-04-15.32_Crop.jpg

Het gaat nu toch wat sneller dan ik dacht. Misschien toch maar gaan "spoelen" dan. Als ze morgen weer in het licht staan nog maar eens even checken hoe het nu echt verdeeld zit met clear/milky/amber.

Het reeds geoogste plukje is al droog en zit in een weckpotje. Veel te snel gegaan helaas. Zal wel door de warmte komen. Heb hier helaas geen koele plek in huis. Het ruikt gelukkig wel nog steeds lekker.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Het ziet er goed uit maat !!!

Welke(n) lenz(en) gebruik je eigenlijk, type en merk? Zijn dit de foto's zo of heb je ze nog bewerkt of iets van uitvergroot?
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Bedankt. De toppen zelf zien er best goed uit inderdaad. Ben van deze soort onder t-neon en onder koudere omstandigheden alleen wel gewend dat de suikerblaadjes wat dichter gesuikerd waren.

Het is een Sigma 180mm Telemacro lens.

De foto van de hele top is dan de hele foto verkleint naar forum formaat. De "crop" is daar dan een ingezoomd stukje van.

Kan nog wel wat dichter erop, maar dan zie ik maar zo'n klein stukje van de top.

Comment

180mm wat een koppert van een lens man!! Ja dat bedoel ik dus, je zoom je foto dus daarna nog in.

Comment

Het maakt op zich niet uit hoe lang een macro lens is. In dit geval had ie eigenlijk beter wat korter kunnen zijn. Ik heb die lens vooral gekocht omdat je dan op een wat grotere afstand macro foto's kan nemen. Nadeel is nog minder scherptediepte dan je bijvoorbeeld met een 50mm macro lens hebt.

De delen van de reeds geoogste toppen (nog iets van 5 gram droog overgebleven) zitten lekker te curen in een Curinator (tm) potje

20140807_BBG_Curinator.jpg

Ofwel een mini weckpotje met daarin een AM2302/DHT22 luchtvochtigheid en temperatuur sensor. LV in het potje is nu net onder de 60% gekomen, dus ik kan het potje wat langer dicht laten.

Het smaakt na het drogen wel wat meer naar mint dan voor het drogen. Zag laatst ergens op een van die oogsten/drogen vragen een link naar een verhaal van Monty/FlintStoned dat die mint smaak komt door het te snel drogen. Blijkbaar had ik daar geen (of minder) last van als ik de top zelf in een paar seconden droog in de vaporizer.

Comment

Maar weer een korte update. De dames zitten nu op ruim 9 weken 12/12 (65 dagen) en bijna 8 weken echte bloei (55 dagen)

Eerst maar weer een overzichtje van de 4 Bubblegummer dames onder 250W HPS. Inmiddels wel wat minder toppen en ook al flink "herfstig".
                    20140809_Overzicht.jpg
                    Beetje een beroerde foto, maar ik was te lui om de lens te verwisselen op de camera, dus het is een smartphone foto geworden met een gloeilampje als verlichting. De toppen zien er een stuk meer oranje uit in het echt.

Met de hoge vochtigheid van de laatste dagen zat er helaas ook weer wat toprot in 2 toppen (eentje dezelfde als de vorige keer):
                    20140809_Oogstje.jpg
                    Is in totaal is daar na knippen (en weggooien) 36 gram nat van overgebleven, dus ik schat dat er dan 6 a 7 gram droog van overblijft. De rechter top had gelukkig maar een heel klein stukje rot en de linker viel eigenlijk ook wel mee.

Vandaag ook maar weer even wat kiekjes gemaakt om de trichomen te inspecteren:
                    2013-08-09-15.02.41 ZS PMax.jpg
                    2013-08-09-14.58.14 ZS PMax.jpg
                    2013-08-09-14.54.14 ZS PMax.jpg
                    Moet toch wel eens gaan spoelen denk ik.

Bovenstaande foto's zijn full frame (de hele foto zoals genomen) met de macro lens en een paar adapter ruingen ertussen voor extra vergroting.

Als voorbeeld ook nog even wat ingezoomde stukjes. Eerst een 50% crop:
                    2013-08-09-15.02.41 ZS PMax Crop 50%.jpg

en volledig ingezoomd voor een 100% crop
                    2013-08-09-14.24.20 ZS PMax Crop Max.jpg

Zit nog te twijfelen of ik Ripen zal proberen. Denk eigenlijk niet dat ik dat nog ga doen. Of iemand moet daar goeie ervaringen mee hebben. Ripen is een GHE afrijp product wat je tijdens de spoel tijd mee geeft.

Comment

Vandaag dan 8 weken "echte" bloei. Heb wat foto's zonder flits gemaakt. Dat geeft de kleuren wat beter weer. Al zien de pistels er toch wel een stuk witter uit dan in het echt. De trichomen zijn vooral milky en de pistils voornamelijk oranje.

De dames stonden vandaag voor het eerst een hele "dag" in afgezuurd water met FloraKleen.

Overzichtje van de resterende toppen (zijn er inmiddels dus 3 uit omdat ik daar rot zag):
                      20140811_Overzicht_DSC5135.jpg

Fototje van het hele hok (planten zijn zo'n 70cm "hoog"):
                      20140811_Overzicht_Hele_plant_DSC5139.jpg

Top midden onder de lamp heeft de meeste schade van de ventilator die er teveel op stond:
                      20140811_Top_Midden_DSC5142.jpg

Een wat lager gelegen topje
                      20140811_Top_Lager_DSC5144.jpg

Gisteren ook weer een grammetje natte wiet van de laatste oogst in de vaporizer gedroogd. Smaak is nog knudde natuurlijk, maar het effect was weer heerlijk. Zelfs de vriendin was onder de indruk.

Comment

Hey Frans , ziet er goed uit man! Mooie compacte toppen ! Hier ook wat last beginnen krijgen van toprot...
                        Maar sinds enkele dagen heb ik een ontvochtiger mogen lenen en deze werkt echt toppie!

Ik heb ripen van GHe nog gebruikt om bij een plaag toch nog iets te kunnen oogsten... Maar ik vind dat mijn toppen er een verminderend effect door hadden en ook een rare smaak...
                        Ik zou het dan ook enkel uit noodzaak gebruiken
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bedankt!

Ik had nog een oude mobiele airco staan, maar daar doet de droog functie het niet van. Kan wel koelen. Dacht dat dat wel op hetzelfde neer kwam.

De laatste weken kom ik regelmatig over de 80%. Vooral bij het overschakelen van licht naar donker loopt het flink op.

Toch ook maar eens gaan shoppen voor een klein drogertje. Of niet meer kweken in de zomer

Ik had inderdaad ook al gelezen dat dat Ripen rare effecten gaf. Geloof van QnQ. Aan de andere kant zie ik ook zat mensen dat er de laatste week (of weken) erbij gooien.

Ik hen inderdaad ook geen haast met oogsten, dus ik laat die Ripen maar achterwege.

Vind de toppen zelf nog vrij open eigenlijk. Ze zijn wel al flink aangedikt, maar ik had bij de winterkweek onder T-neon toch hardere toppen. Althans dat idee heb ik.

Comment

Vind en blijf dat je echt extreme mooie fotos maakt kerel. Krijg gewoon zin om weer indoor te kweken!
                            sigpic

Comment

Zit er lekkur uit man!!! Ik krijg al zin!!!

Comment

Bedankt mannen. Ja de dames zien er weer lekker uit. De toppen dan toch.

Wat ik me trouwens nog af vroeg, is het nou beter om dat bleke blad aan de onderkant er allemaal af te halen? Ik zie mensen dat wel vaker doen, maar ook dat mensen zeggen dat je vooral alles moet laten zitten.

Het vangt duidelijk te weinig licht en het ziet er dus flink zielig uit. Valt ook regelmatig wel wat vanaf. Geloof niet dat het echt de luchtcirculatie heel erg hinderd, maar beter zal het er ook niet van worden.

Comment

Bezig...
                                X