Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek

Oorspronkelijk geplaatst door Theo1 View Post
    @ El Plantos

Ik steek men vinger een beetje in de aarde, meer langs de zijkant zodat ik geen eventuele wortels raak. Stel je voor
    Eigenlijk maakt dat niet uit, bij mij heb ik ook 2x me wortels gebroken 1x perrongeluk 2x expres en die plant had in een keer peper in zun reet.
    Had ook ergens gelezen dat het niet heel veel uit maakt ook. I.v.m wortel groei. Wortels zouden beter hun best doen om uit te breiden ofzo
    sigpic

Comment

IMG_20131025_215657.jpg IMG_20131025_215650.jpg
      Zou het verstandig zijn om de plant die zo diep in de pot zit, over te potten?

Comment

Gaat wat moois worden dit!
        Het is altijd belangrijk om je potten goed te vullen heb ik hier gehoord van de pro's,
        zodat je wortels het maximale kunnen bereiken met de hoeveelheid grond.
        Ik zou even afwachten tot iemand anders wat te zeggen heeft,
        verder veel succes en het ziet er al mooi uit!
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theo1 View Post
          Zou het verstandig zijn om de plant die zo diep in de pot zit, over te potten?
          Yup...
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Die metertjes kun je op de bekende Chinese sites voor een paar dollar vinden.
            Zou even een zak grond bijhalen, want het is niet alleen die ene die te laag staat, al je potten zitten niet vol.

Pot optillen om te voelen of ze water nodig hebben is de manier.
            Met je vinger kom je nooit recht onder de plant op 3/4 diepte, dat is een onbetrouwbare methode.
            Vaak is het onderin nog erg nat, terwijl de bovenste 4cm droog is, als je dan gaat wateren staan ze te nat waardoor ze langzamer groeien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Theo,

inderdaad een leuke setup ik ga deze ook volgen.

zeker een zak aarde halen en de planten tot aan de eerste kleine bladeren afvullen.
              voor bewatering kan ik de Blumat aanbevelen, probeerset is 16 euro paar kegeltjes erbij en je bent voor 30 euro klaar.
              Ik kan me vergissen maar heb niets gelezen over voeding ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Die metertjes kun je op de bekende Chinese sites voor een paar dollar vinden.
                Zit er ook een Engelse beschrijving bij?
                If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Hoi, iedereen.

Bedankt voor alle tips! Ik ga al zeker die overpotten dan, de andere gewoon bijvullen met zaai en stekgrond of al sterkere voorbemeste grond? of allemaal overpotten?
                  Over de voeding, ik heb biologische guerrilla juice (op doos staat, geven vanaf week 4) en tabs. Ik had liever de plagron producten, maar daarvoor moet
                  ik naar de growshop in Nederland, hier in Belgie nergens te verkrijgen (of je besteld het on-line en kost het meer verzendkosten dan het product zelf).
                  Tot nu toe heb ik geen voeding gegeven, behalve bij het zaaien heb ik wortelstimulator gebruikt. Graag jullie mening! Die Blumat zal ik ook eens bekijken.

Comment

Ik zou ook graag nog wat aan de veiligheid werken van men setup. Veiligheid is toch ook zeer belangrijk vind ik

voi-relaiskastje-incl-grasslin-tijdklok-en-kachelcontact-4x600w-6x400w.jpg
                    Momenteel staat alles op van die goedkope tijdsklokjes. Heb wat opzoekwerk gedaan over een "veilige schakelkast". Heb deze net besteld

Nog even over de voeding, heb dan toch de plagron grow en bloom besteld. Alsook vierkante potten van 11L. Volgende kweek ga ik ook de plagron batmix gebruiken.
                    Last edited by Theo1; 27 October 2013, 02:42.

Comment

Theo,

stuur een mailtje naar Metrop. Dat je een verslag bijhoud dan krijg je een proefpakket toegestuurd echt top.
                      ik gebruik deze voeding zelf ook, superspulleke

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Beter die kast. Andere tip is een brandblusser op te hangen met een sprinkler kop boven je setup.

Comment

Hoi natnek.

Die brandblusser met sprinkler is zeker een optie voor de volgende kweek

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dag 23. Heb net de Guillotine overgepot zoals me was aangeraden. Nu zie ik dat die wat scheef zit of is dit niet zo erg?
                        Zou ik de andere ook moeten overpotten?
                        IMG_20131027_122448.jpg IMG_20131027_122508.jpg

Comment

Alles overpotten, hoe meer aande, hoe meer wortel, hoe meer plant, hoe meer wiet....

Plant ze gerust tot net onder de lobblaadjes in...

Die scheve trekt wel weer recht, die zoekt de "zon" wel weer op.

Succes
                          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

@ El Plantos

Oke, dan pot ik ze vandaag nog allemaal over. Thanks!

Comment

Verstandig, succes ermee!!
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

succes man ziet er goed uit allemaal
                                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bezig...
                                X