Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eeste Kweek. 3 x Big Bud (gefem) en 2 x Shiva Skunk (gefem)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eeste Kweek. 3 x Big Bud (gefem) en 2 x Shiva Skunk (gefem)

Korting op 420shop
    Dag Allemaal

Ik wil mijn eerste binnenkweek een beetje bijhouden en ik hoop dat ik wat tips kan krijgen van ervaren kwekers. Wie weet misschien zijn mijn ervaringen nuttige voor andere beginnende kwekers.

Ik heb een SecretGardin DS90 II (90x90x180), 400W HPI/HPS met een 400W digitaal belast. Deze staat op zolder. De dak van de zolder is vrij goed geisoleert.
    Voor de afzuiging heb ik 420m3 G-Tools buisafzuiger met een Rhino (300m3) filter. De afzuiging gaat door de dak van de tent naar de zelfde afvoer kanaal dat gebruikt word door onze droger, deze komt uit op de dak van het huis.
    Temperatuur met de lampen aan 28-30 graden, lampen uit 21-23 graden.
    PH meter gekocht om de water op de goed ph te krijgen. Ik probeerde met die PH papiertjes maar vond het te vaag.

Ik heb de 3 Big Bud en 2 Shiva Skunk zaadjes tussen natte wc paper in het donker ontkiemt. Na 2 dagen waren ze klaar.
    Meteen in kleine potjes met Plagron Growmix (misschien niet slim heb ik later gelezen?).
    Potjes in een goedkope kweekkastje gedaan en deze in de tent met 400W HPI op ongeveer 50cm. De deksel zit op het kweekkastje.
    Na een paar dagen heb ik 5 plantjes, die zijn niet lang (ik denk 2 cm) zijn maar hebben al de eerste en tweede set echte blaadjes.

Als de lichten weer uit gaan ga ik een paar foto's makken van mij setup en de dames.

Groeten

DR
    Last edited by DrRishi; 2 November 2013, 18:39.

Re: Eeste Kweek. 3 x Big Bud (gefem) en 2 x Shiva Skunk (gefem)

Een paar foto's.

Afzuiging:
    IMG_2408.jpgIMG_2412.jpg

Als ik extra koude invoer lucht nodig hebt kan ik door deze buis lucht van onder de dakpannen halen.

IMG_2413.jpg

Huidige staat van mijn kweek:

IMG_2410.jpg

Groeten

DR
    Attached Files

Comment

ziet er mooi uit, die afzuiging heb je echt proper afgewerkt.
      veel succes!

Comment

Plantjes zijn net verpot naar hun 11L potten.

7 dagen boven de grond.

7dagen_2.jpg7dagen_1.jpg

Had alleen de macro lens bij me!

Alle vijf doen het goed.
        Geen extra voeding (growmix).
        Water in de gaten gehouden. PH verlaging met PH-.

Voorlopig lijkt alles goed te gaan.

Groeten

DR

Comment

Ziet er netjes uit. Zal deze post wel goed in de gaten houden

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
          -

Comment

Succes! Leuke setup!

Comment

Mooie setup! Is dit je eerste ervaring of heb je al buiten gekweekt? Ben namelijk zelf voor het eerst in men tentje bezig
              Ben hier ook een verslag begonnen. Veel succes!

Comment

Goeie start is het halve werk
                Dat zie ik nu graag volgens mij heb je jezelf ingelezen voor je bent gestart?

Heb je inmiddels wel je lamp laten zakken naar 40cm/35cm dat kunnen ze nu al hebben. Als je de lamp te hoog houd gaan ze strekken en worden ze slapjes van.

Beide lekkere wietjes om te roken dus knallen met die handel

Comment

Bedankt iedereen voor de aanmoedigingen.

Dit is mijn eerst binnen kweek. Heb 3 jaar geleden een buitenkweek gedaan maar het weer werd slecht voordat ze helemaal uitgebloeid waren. Was wel te roken maar niet echt lekker. Veel luchtige toppen. Ik heb net de restanten van dat buitenkweek (280gm) in de vriezer gedaan. Morgen komen mijn BubbleBags aan! Vrije dag genomen en lekker wat bubbel maken, wat een heerlijke hobby!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik heb heel wat afgelezen de afgelopen maanden! Is soms moeilijk om de consensus te vinden met zoveel informatie, maar ja uit eindelijk moet je gewoon zelf beginnen en je eigen kennis opbouwen.

Over lamp hoogte lijkt het me duidelijk. Heb de hele tijd de lamp zo laag mogelijk (+/- 40cm) gehad om gedrongen planten te krijgen. Tot zover is het gelukt, plantjes zijn niet te lang.

Comment

dan kunnen we niet anders zeggen dat je een van de weinige nieuwkomers bent die al ze zaken netjes heeft geregeld
                    toppie haha
                    JD staat idd bomvol maar alles staat er dat is het voordeel
                    Voor de rest zijn we op een forum om elkaar te helpen en van elkaar te leren

Gaat hier wel goed komen suc6 met de bubble morge leuk klusje met zoveel grammetjes

Comment

Succes, die shiva skunk heeft mijn aandacht !
                      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Zo te zien geen schade van de verpotting. Nu nog even mijn bubbel af maken. Ik zal in de hasj forum een verslagje maken, ben heel blij met de resultaten!
                        IMG_2456.jpgIMG_2460.jpgIMG_2463 (1).jpg

Comment

Een paar dagen verder. De bubblehasj was/is een enorme succes, ik heb een verslagje gedaan op de hasj forum.

Niet helemaal blij op dit moment met de vooruitgang. Plantjes zijn een beetje geel, in ieder geval geen vel groen. Op een paar plantjes zie de duidelijk dat de nerven en het blad een andere kleur hebben.
                          De 2 Shiva Skunk lijken veel beter te groeien dan de 3 Big Bud maar toch zijn ze een beetje geel. Alle big buds hebben iets, een is erg klein en twee hebben misformed blaadjes die een beetje naar onder krullen.

Ik denk dat dit komt omdat ik growmix heb gebruikt vanaf zaad? Te veel neuts?
                          Ik heb ze 2 dagen geen water meer gegeven. Helas bijkt mijn nieuwe PH meter niet goed te zijn zo die moet terug. Ik vind papiertjes gebruiken zo vaag maar ik doe mijn best om de PH onder de 7 te krijgen. Uit de kraan is het 7,8.

Ze zijn wel erg gedrongen, dit is wel mijn bedoeling maar gaat het hier iets te ver? Ik heb de 400W HPI op 45cm.
                          Dit is dag 10 sinds ze boven de grond kwam.

Shiva Skunk #1
                          IMG_2848.jpg
                          Shiva Skunk #2

IMG_2847.jpg

Big Bud #1

IMG_2858.jpg

Big Bud #2
                          IMG_2845.jpg

Big Bud #3 (erg klein)

IMG_2850.jpg

Samen
                          SS,BB,BB
                          BB,SS

IMG_2881[1].jpg

Alle opmerkingen, advies etc welkom!

Groeten

DR

Comment

Niks mis mee toch, dat doet HPI, die houdt de plantjes korter, zo hoort dat.
                            Het lijkt vast of ze niet hard gaan, maar da's stilte voor de storm, die zijn volgende week al veuuul groter.
                            Ze kunnen wat last hebben van de aarde, maar daar komen ze wel overheen.
                            Bedenk dat de penwortel inmiddels al zeker zo'n 15/20cm diep zit, dus even de pot in je handen wegen om te voorkomen dat je water geeft terwijl ze onderin nog nat zijn.
                            Succes.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi Allemaal

De hudige staat van de kweek.

Wij zitten op dag 23/24 sinds ze boven het grond kwam.
                              Een van de Big Buds is erg klein.
                              Een Big Bug en een Shiva Skunk gaan erg goed en de andere twee zit er tussen in.
                              Ik vind de bladeren op een paar van de planten een beetje te licht.
                              Ik geef ze nu om de dag water met een halve dosis BioGroei en Ph- om de PH op 5.8 te krijgen.

Ik wil niet dat ze te groot worden (de grotste is nu 18cm) dus denk ik er over om ze in het bloei te zetten.

Ik heb geprobeerd te fimmen maar dat is mislukt. Alles wat ik beriekt heb is wat bladeren zonder punten.

Ik heb ook een leuke terugslagklep (125mm) gevonden bij de bouwmarkt for Euro 8. Deze heb ik nu in de invoer van buiten lucht. Als de aanzuiging aan staat word de klep opengetroken en als die uit gaat (als de lichten uit gaan) valt ie dicht en komt er geen koude lucht van buiten. Anders wordt het te koud als de lichten uit zijn.

IMG_3706.jpgIMG_3709.jpgIMG_3712.jpgIMG_3714.jpgIMG_3716.jpgIMG_3719.jpgIMG_3725.jpg

Groeten

DR

Comment

Bezig...
                              X