Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eeste Kweek. 3 x Big Bud (gefem) en 2 x Shiva Skunk (gefem)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eeste Kweek. 3 x Big Bud (gefem) en 2 x Shiva Skunk (gefem)

Beste wensen allemaal.

Voeding 1/4/4 (BioBizz Groei, Bloei, Top) afgezuurd tot rond ph 6 ivm kraan water met een ph van 8.8.
    Temp overdag 20C (lichten uit) en 30C nachts. LV tussen de 40%-55%. Verse lucht kom van buiten als de lichten aan zijn, invoer zit boven in de kast.
    Ik wacht altijd tot de potten licht zijn een de fan bladeren een beetje gaat hangen voordat ik weer water/voeding geef.
    Er licht een column ventilator horizontaal tussen de lamp en de toppen. Licht zit op 40cm van de hoogste toppen. Ventilator draait alleen als de licht aan is.

Ik begin me echt zorg te maken over een van mijn plantjes.
    Het is de Shiva Skunk rechts achter in de foto. Deze foto is van een week gelden en in de tussen tijd is het erger geworden. Al langere tijd is deze plant een veel lichter groen dan de andere SS. Top ontwikkeling gaat wel gestaag door maar nu beginnen de hoger gelegen fan bladeren erg geel te worden. Ik heb ze droog laten worden en dan 2 keer zonder voeding water gegeven (om de dag). Dat heeft niet geholpen. Het enige wat overblijft is dan ondervoeding (chlorose?). Maar als ik naar het ander SS kijk (links voor) is die erg groen met gele puntjes typische een teken van overvoeding!
    Ik heb net de ph van de medium gecontroleerd van alle planten en kom uit op 6.8.

Alle suggesties welkom, ik wil niet dat er iets mis gaat in deze fase.

Groeten

DR

IMG_4844.jpg

Comment

ziet er zeer goed uit ! ik zie wel dat je in het begin minder voeding moet geven het is belangrijk om je plant van begin af aan groen te houden
      want overvoeding blijf je de heele cyclus zien pas aan de nieuwe blaadjes zie je of je weer goed zit
      maar je hebt goed bijgestuurd met je voeding zie ik
      wel spijtig van de gele puntjes dat je nu hebt door overvoeding

Greetz Wiedewiet

Comment

De PH is hier dan je probleem waarschijnlijk want 6,8 is wel erg hoog. Heb me laten vertellen dat de opname van fosfor bijv. vanaf ph6 heel slecht gaat. Ook 1x in de 2 dagen water geven moet je vanaf stappen beter geef je ze dagelijk 300-400 ml net wat ze willen. Waarschijnlijk heeft de voeding zich opgestapeld in de grond vanwege de hoge ph.
        Ook kwam ik van de week ergens wat tegen dat onze dames niet van teveel ph- houden. Ik weet niet waar die grens ligt maar kraanwater ph van 8,8 is wel erg hoog(mayby 50/50 met spa blauw ofsow voor een lagere ph)

zou snel zorgen dat die ph naar beneden gaat

greets
        Last edited by psychedelic1988; 1 January 2014, 20:56.

Comment

jep klopt wat hij hier boven zegt want een te hooge ph waarde zorgt voor minder goede voedings-opname.
          af en toe eens een grondmonster nemen.
          zo kan je het beste bij stuuren
          vroeger bracht ik mijn water naar 5.8 ph maar tegenwoordig breng ik het naar 5.5 zoals greenhouse en zo zien mijn plantjes er toch groener uit

Greetz Wiedewiet

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik heb monsters genomen, 6.8 in alle potten.

In het begin heb ik heel strikt 5.8 aangehouden voor het water maar hebt het verruimt na 6.2. Ik ga terug op 5.8.
            Na het toevoegen van voeding heb ik heel weinig ph- nodig, ongeveer 1ml op 3l water.

Ik ben nu zo ver in de bloei dat ik geen dramatische maatregelen wil nemen. Ik ga elke plant behandelen gebaseerd op wat ik zie, wat ik lees en de advisen die ik hier krijg.

Ik zit al te denken aan de volgende kweek. De Shiva Skunk groeien wel heel mooi. Gedrongen met een kort internode afstand en veel vertakkingen, ook heb ik 3 zaden nog.
            Ik ga een 3 plant scrog doen. Deze keer wil ik beter gebruik maken van de beschikbare ruimte (90x90) een lamp (400W).

Nog wat head shots:
            IMG_5265.jpgIMG_5261.jpgIMG_5267.jpgIMG_5269.jpgIMG_5279.jpg

Groeten

DR
            Attached Files

Comment

Hoi Allemaal

Wij zitten nu op dag 49. De Shiva Skunks beginnen nu amber trics te vertonen. Tijd denkt ik om over de gaan op spoelen.

De Big bud loopt wat achter maar trics beginnen nu milky te worden.

Groeten

DRIMG_5473.jpgIMG_5483.jpgIMG_5485.jpgIMG_5486.jpg
              Attached Files

Comment

yup, spoelen. Ik persoonlijk zou die milky one ook al gaan spoelen
                sigpic

Comment

Zijn toch altijd lekkere foto's zo van de trichomen up-close

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bedankt. De schakeling tussen alles nog doorzichtig en milky/amber ging heel snel. Ik hoop dat ik lang genoeg nog kan spoelen.

Ik ga nog eens goed kijken bij de hoofd bud en de lagere buds van elke plant. Mischien ga ik de hoofd bud eerst oogsten.
                    Vanaf nu in ieder geval geen voeding meer en alleen spoelen.

Ik gebruik Biobizz voedingen, kan ik dan iets minder lang spoelen omdat het biologische is?

Groeten

DR

Comment

Bio kweken betekend dat er geen dierlijke producten in zijn verwerkt. Spoelen zal ik zeker niet minder doen, het gaat om de smaak...

Comment

Hoi Allemaal

Planten zijn geoogst.

Shiva Skunk #1

IMG_5629.jpgIMG_5632.jpgIMG_5622.jpgIMG_5635.jpg

Shiva Skunk #2

IMG_5655.jpgIMG_5668.jpgIMG_5661.jpgIMG_5673.jpg

Big Bug

IMG_5646.jpgIMG_5639.jpgIMG_5651.jpg

Nu nog laten drogen. Nat houden we 500 gram bud over plus 70 gram tric rijke knipsel.

Volgende kweek al begonnen. Het word scroggen met mijn 3 overgeblijven Shiva Shunk zaadjes, ze lijken zeer geschikt voor een scrog. Ik heb ook nog een Big bud zaad. Kijken wat er allemaal op komt. Dan kan ik de 3 beste gebruiken voor mijn scrog.

Moet nu een week weg, als het goed is heb ik wat te proeven als ik terug kom.

Groeten

DR

Comment

Super mooie fotos.

Spoelen idd wel doen.

Comment

Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                            Jack Herer in scrog
                            The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

101 gram gedroogd bud gaat de weckpotten in. De afval zit nu al in de bubblebags, zal niet veel opleveren maar is altijd erg lekker.

Nu al erg "smooth" om te roken. Big bud heeft een iets musky lucht en de Shiva skunk rookt iets lichter.

Comment

Hoe maak jij van die haarscherpe trich shots? De mijne staan al bij de slechtste foto's van 2014 ... je snapt Hoe hard ik je tip nodig heb. Liefst pm! !

Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

Comment

Bezig...
                                X