Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterweelde 13 - 14 LG speelde met eigen zaad.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Winterweelde 13 - 14 LG speelde met eigen zaad.

Leuk hoor, nu heb je echte zelf gemaakt kindjes!!

Ik snap alleen niet waarom je extreem wilt toppen? Ik bedoel waarom toppen en niet fimmen dan heb je als je geluk hebt ook gelijk 4 hoofdtoppen en daarna weer fimmen.

succes verder en ik zal je volgen.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

mss een intressant weetje waarom je eerste batch n i is opgekomen of moeilijk op komt !!

als je verse zaden hebt , kan je deze beter eerst effe paar weekjes in de koeling leggen !!

daarna pas gebruiken , je opkomst zal sneller en beter zijn dan

groetjes en doe zo verder met de Lg 's m8
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

om verder te gaan waar ik eind november ben op gehouden:

even een tussen doortje .. naast de 'eigen zaad' kweekjes die ik hier versla heb ik ook nog een tot voor kort (we zijn immers alweer 4januari2014) nog een afbloeiend rondje met een soortje genaamd 'rasah' staan .. deze soort kreeg ik van een zaadkameraad zoals dat bij mij altijd gaat, hij gaf me een 16tal reguliere zaden en deze vier afbloeiertjes zijn de laatsten van hun soort in mijn bezit.

dit rondje ging van start 'nognadertebepalen,leesikweethetmaarbenteleegomhet optezoekennugelijkdrict'

je ziet ze vanaf 18 november op de eerste foto's:

omdat dit mijn laatste vier vrouwtjes zijn had ik een tijdje hiervoor twee stekjes gesneden en op dit moment heb ik nog eens twee stekken bijgesneden.. hopend op een leuk resultaat, nml schietende scheuten, ik heb nog een mannetje en twee vrouwtjes apart staan, het mannetje staat al weken in bloei, twee 'reserve' plantjes die vrouwtjes bleken staan er naast .. met drie in een ronde ton gewoon achter het raam in de zon (als die tevoorschijnkomt tenminste)

hier de stekken:

de weken gaan voorbij .. het bloeien gaat gestaag .. november word december en dan gaan de kerststerren bloeien

van 4 december naar 12 december .. gelukkig heeft zwarte piet er niks van gemerkt .. ik had in de zak kunnen zitten (^^,)

de dagen worden korter de nachten langer .. haha gelukkig brand mijn lamp s'nachts !!

zoooo dat is op zijn breedst .. beetje scrollen sorry /pasiknogwelaan

hoe gaat het ondertussen met de stekken?

op 18november 2013 staan ze toch al een week of twee zo.. zucht werk an de winkel wijvekes!!

en plots ..

slapte voor de storm ?

tadaaaaaa .. geschoten stekken .. later meer hierover.

die rasah's hoe is dat afgelopen?

toch een zestiental toppen .. nat geen idee wat het droog wegen zal dus daar doe ik niet aan.

morgen meer over de zaadkweken..

Comment

Ik vind de topjes er lekker uit zien El.

Ik zie nu eindelijk een oogst van een gelijkwaardige lamp.
          Vind het niet tegenvallen.

Planten zien er goed uit, en lekkere opbrengst.

Laters
          Last edited by Escargot; 4 January 2014, 18:33.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

eerst ff een doe het zelf stukje tussendoor:

zit ik de avond voordien pizza te eten en te denken aan wat ik zal gaan zetten ..
            droom en fantasie door elkaar gehaald om dan over te gaan in 'wat kan ik er mee' modus:
            ziehier het resultaat

__________________________________________________ ____________________________________

vandaag onthul ik mijn laatste geheim: het derde en laatste soortje eigen doorgekweekt zaad draagt de naam:

vorige zomer bleek ik tussen mijn kweekjes met vooral hermazaad ook een wonderlijke plant te hebben,
            mijn zaadbank tot dan bestond uit een grote pot met zaad, zaad verzameld in de afgelopen jaren door het willekeurig kruisen en onwetend kweken met alles wat ik in mijn handen kon krijgen of bestelde online, zelfs zakjeswietzaad ging in de pot .. het meerendeel van mijn eerste zowat honderd planten waren dus waardeloos als ik er op terugkijk maar geenszins zou ik het vandaag, moest ik het moeten overdoen, anders gaan doen. maar die ene plant bleek een wondertje die via via aan de pot ontsnapt was. in een eerste leven stond deze plant bekend als 'the special one' door het leven. diezelfde plant heeft na de eerste binnenoogst een buiten leven gekregen.. eind juli heb ik de plant geknipt, alle buds en hoofdtakken gekortwiekt, alle fluff verwijdert en enkel 4 kleine takjes onderaan de hoofdtakken laten staan. die takjes zijn uitgegroeid in de maanden augustus en september en toen deze speciale dame een tweede keer ging bloeien besloot ik een rasah mannetje uit mijn binnenkweek er naast te zetten .. zodat ze samen waarde uit konden bloeien. dat rasah mannetje was behoorlijk potent, gedurende 4 weken heb ik zowat om de andere dag de vent uitgeschud boven op het vrouwtje.. en ik moet zeggen .. missie geslaagd, ze zat tjok maar dan ook tjokvol .. de naam LG is al een bekend gegeven in dit topic, dat ze rasah moest gaan heten was ook duidelijk toen ik ze maakte, maar het is in oorsprong, zaad van een vriendin, ongekend type dan nog, dus gaf ik het nieuwe zaad de naam rasabrina ..

deze gingen dus de propagator in .. zaad komt in verschillende uitvoeringen en het intrigeerde me gewoon dat soms een bleke groene kleur zichtbaar is en soms een duidelijk gemarmerd patroon, navraag leerde me weinig zinnig te vertellen over dit feit maar ik gooide het maar op een testje .. wat zal het best gaan uitkomen, gemarmerd of niet gemarmerd .. dus 12 van elk geselecteerd (humhum) en mooi verdeeld over de 24 plaatsen .. kiemtest in 'kiem en zaaigrond'

18december

23december

28 december

resultaat: op 24 zijn 22 zaden uitgekomen, helaas hebben 2 het niet overleefd en heb ik deze twee de kans op een vruchtbaar leven afgenomen. that's how i rule
            ik heb dus 18 plantjes in voorgroei onder TL staan .. we zien nog wel wat we er mee doen .. selecteren is een mooie optie .. toch

later meer over de lopende rondes 'LG Killing berries', 'LG Lapisthesia' en 'LG Rasabrina'

Comment

Comment

Ochermmmm
                God was never on your side..

Comment

Tsjee El G. Je hebt echt 2 hele mooie soortjes gekweekt. Die eerste soort op de vorige pagina die Killing Berry lijkt me persoonlijk een erg lekker soortje. Wil zelf namelijk al een tijdje die Killing Fields ook gaan kweken. Wat een mooie paarse rakkers worden dat. Die KB heeft zeker potentie, zal die zaden graag willen winnen. De Hasharin ziet er ook erg goed uit. Leuk man, een beetje hobbien en gewoon je eigen soortjes ontwikkelen.

Comment

leuk soortje gemaakt man!

Die killing berry doet mij al watertanden in ieder geval
                    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

zoals 'beloofd' gaan we even verder met 'LG Lapisthesia'

wat vooraf ging: op 13 november gingen 24 zaden in zaaigrond de propagator in.
                      de eerste en tweede week schoten al snel 12 plantjes omhoog de derde week kwamen nog zes scheuten boven de grond.
                      de twaalf snelste groeiden ongeveer 3 weken voor. waarna de 10 'mooiste' doorgingen naar mijn nieuwe lamp.

met dank aan mijn zaadkameraad, een heuse 250w hps, hij had deze nog liggen en ik kon mijn schoenwinkel overtuigen eens een rondje met deze lamp te proberen.
                      waarom 10 planten .. ik werk met rechthoekige Ikea vuilnisemmers als container, voorzien van gaten onderin en zakken waarin ik planten stop.
                      grondopp. per plant 15bij15, zes liter medium per plant. medium bestaat uit herbruikpotgrond voorzien van een beetje beendermeel en per 50potjes potgrond een potje kalk.

voedingschema per week (startend bij effectieve bloei)
                      dag 1 niks
                      dag 2 enkel water (100ml p.p.)
                      dag 3 water met voeding (100ml p.p. + 0.5ml bloeivoeding)
                      dag 4 niks
                      dag 5 enkel water (100ml p.p.)
                      dag 6 niks
                      dag 7 enkel water (100ml p.p.)

ik meet niks, weet niks, en kijk toe hoe het gaat. dit water en voeding schema is gelijk ook geheel onderheving aan de ervaring die ik heb met en de uitstraling die diezelfde plant heeft. hps en wateropname onder hps zijn geheel nieuw en totaal anders dan watergift onder spaarlampen.

de fotoos:

van de eerste 12 spruiten gingen er 10 onder hps .. na het weghalen van de mannetjes blijven er zes planten over .. de andere twee van de twaalf gingen twee weken verdergroeien in de koelkast en gingen enkele weken geleden onder 250w spaarlampje in het bloeihok. helaas bleken ook die twee mannetjes .. dus op 12 een normaal aantal van 6 vrouwtjes.

even de toppen dichter bekijken:

type 1 type 2

op 9januari dag 10 van de bloei .. 5planten met type twee bloemen maar ook eentje met een duidelijk vollere bloem .. afwachten wat dit geeft. voorlopig zie ik hier geen herma in

nu volgen 6 fotoos met elke 'hoofd' top of mooiste van de twee per plant.
                      5 vrouwtjes zijn vrij tot zwaar asymmetrisch dus drie van de vier toppen zullen beduidend kleiner zijn dan die ene grootste
                      1vrouwtje is nagenoeg perfect symmetrisch ..

zeer duidelijk asymmetrie

in een volgende zaadkweekronde met dit zaad zal ik dus moeten op zoek gaan naar dat ene type vrouwtje waarmee ik wil gaan verderkweken. die zoektocht was niet de bedoeling in deze ronde, in dit verslag wilde ik gewoon zien wat er uitkwam na een korte voorgroeiperiode. er werd me namelijk aangeraden lang voor te groeien. rondje NOT DONE m.a.w.

anywho de toppen een week later, op 15januari:

nog even de plantjes per twee in hun bakjes.
                      na 35dagen onder hps en dag 15 van de echte bloei:

de planten moeten nog minstens 30 dagen bloeien dus er kan nog veel verkeerd lopen

ik ben deze ronde begonnen met 24 zaden
                      de eerste twaalf kwamen in een hps proefronde (uiteindelijk maar 10 v.d 12 om er 6 over te houden)
                      ik had nog 6 planten .; gezien deze een stuk later uitkwamen zijn die zaden al minder potent (sommigen gooien die bucht weg) ik maak gebruik van de gelegenheid gewoon wat te gaan testen met een nieuw soort frame, lees scrog onderdeel.

voor andere rondes heb ik een scrognetje gemaakt .. met kippengaas, dit blijkt niet helemaal ideaal voor mijn werkwijze dus ik probeer met de overgebleven zes plantjes een soort frame te maken waarom ze wat kunnen voorgroeien in de koelkast .. je weet nooit dat het nog een leuke staart geeft aan dit verhaal.

WAARSCHUWING: volgende beelden zijn ongeschikt voor gevoelige kijkers/lezers

zes boven node 3 getopte lapisthesias op hun individuele netje

vier potentiele takjes worden in de volgende weken op het net geleid. hardcore WDSM !!

de fan zien er niet uit. jawel .. EL stuntel heeft weer een werkpuntje gevonden.

de netjes zijn afgeknipt van een rol kippengaas maar niet gesteriliseerd of gereinigd nadat ik ze met mijn rookvingers had uitknipt ..
                      note to self, clean yourself before playing with possible ladies

volgende keer .. watskebeurt met de rasahbrina.

Comment

Rasah betekend: Smaak, essentie, nectar.
                        Laat maar eens weten of de naam wel klopt

De ouderlijn is [citral Skunk x (G13 x Hash Plant)] x [Citral x NYCD]
                        Handig om te weten als je gaat kruisen.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Schoenwinkel? Explain...
                          sigpic

Comment

Mooi uitgewerkt verslag

greeetz

Comment

volgensmij zijn ze overleden :O
                              If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Kan wel weer een up date , we vallen hier na 2 wkn in slaap op de stoel ! ( mooi verslag hoor ) Grtz Budha

Comment

Bezig...
                                X