Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterweelde 13 - 14 LG speelde met eigen zaad.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Winterweelde 13 - 14 LG speelde met eigen zaad.

yeah !
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

ik weet ik weet .. vandaag zou ik een update hebben gedaan .. maar ..

geen foto's genomen vandaag (doe ik normaal steeds op woensdag) dus de derde in de rij om te vergelijken ontbreekt nog even ..

ik beloof plechtig, morgen staat hier een vervolg !

Comment

grtz Budha

Comment

Comment

En die ronde van de toto ga ik natuurlijk winnen .

Comment

gisteren een verslag geschreven en net voor het afdrukken op de verkeerde knop gedrukt .. weg verslag .. vandaag poging twee.

ik heb drie soorten staan .. drie soorten uit 'eigen gekweekt zaad'.
              soort 1: genaamd 'killing berries'

zie vorige post
              __________________________________________________ ______
              soort 2: genaamd 'lapisthesia'

onder hps staan 6 vrouwtjes al een tijd te bloeien: dit is voor een volgende keer ze verdienen een aparte post en ik wil die kwijl in jullie mond nog ff laten opkomen

in voorgroei had ik nog een 8 tal achter de hand. twee daarvan bleven even verder groeien onder TL om daarna onder de vrijgekomen 250w spaarlamp te komen.

20 december 2013, tien dagen nadat de andere 'lapisthesia'planten onder hps zijn gegaan.

ik had nog een duo 'restplantjes' van de killingberries soort en dus besloot ik rond de jaarswisseling alle restplantjes samen te zetten onder de 250w spaarlamp.
              als je goed kijkt zie je bij die berries sm praktijken die je liever niet tegenkomt ..
              eigen fout, ik was veel te enthousiast in het naar beneden binden van de takken dat ze gewoon splitsten van de stam ..
              enkel serieuze bondage kon ze redden .. en jawel ze kwamen er door

29 januari 2014

respectievelijke ballen op 29januari2014 __________________________________________________ ______6februari2014 ..

ook 6 februari 2014

deze soort kan mij dus wel een hoop werk en grondstoffen besparen als ik ze maar lang genoeg voorgroei .. die raad was me al gegeven maar zoals ik al zei .. ik ben aan iets bezig en ik werk het af .. volgende rondes met lapisthesias zullen anders verlopen ..
              blijkbaar heeft deze soort de eigenschap na een 7 tot 10 weken voorgroei ballen te gaan vertonen indien mannelijk .. wat mij in het bloeihok meer zekerheid kan geven. e
              en goede planten planning is een must dus als ik hier rekening mee ga houden komt dat mijn 'systematische kweek' enkel tengoede ..

ziehier van de laatste 8 lapisthesias hou ik slechts 2 dames over

ze zijn klein dus ik speel wat met hps-licht versus spaarlampen-licht .. er staan 6 planten onder mijn hps lampen er is nog een minimum aan plaats om deze wat extra te laten bijgroeien, eens ze groot genoeg is gaat ze afbloeien onder de spaarlamp .. waar nu dus enkel het killingberrie duo staat. ook dat duo heeft enkele weken een hps kuur gekregen om iets voller te groeien .. ik wil immer wat oogsten als ik klaar ben .. ook al zijn dit 'maar' restplantjes .. ze blijven waardevolle bronnen van informatie ..

laatst vroeg ik op de chat: 'wat doet het met een plantje als het eerst een paar weken onder hps staat en daarna verder gaat onder spaarlampen-licht?'

niemand kon met zekerheid zeggen wat het zou doen maar er was ergens wel een consensus over de mogelijkheden, planten die genieten van een natuurlijke zon hebben ook niet alle dagen exact de zelfde licht/-warmte en -diepte op hun bladerdek (ik wil hier geenszins een verglijking maken tussen onze lampjes en de zon maar het idee deed me verwonderen)

er staan rondes gepland .. zaaien en voorgroeien in functie van het vullen van plaatsen onder de lampen / drie lampen / drie hokjes / drie plaatsen .. hoe vul ik dat alles optimaal etc
              mijn duo killingberries hebben een dikke groeischeut gekregen en die plantjes staan nu alweer een weekje onder de spaarlampen en ik moet zeggen dat ze niet verkeerd reageren ..
              dus voor mij komt dit 'experiment' alvast als geslaagd

Comment

Dikke mik , goed voor elkaar , blijf hier komen , Grtz Budha

Comment

Comment

Zet die foto is recht man mijn nek doe pijn
                    God was never on your side..

Comment

Over anderhalve week, feestje dus.

Ik neem bier mee

Comment

Mooie wiet en leuk verslag om te lezen.

Comment

alweer een week voorbij .. zucht
                          een eerste afscheid is nabij .. zucht

de ronde 'LG Killing Berries' is afgerond.

wat vooraf ging: - op 14september werden de zaden te kiemen gelegd, 11 stuks, vers uit de geplukte wiet. na een week waren 8 v/d 11 ontkiemd .. die acht zijn in opgeplitst beginnen voorgroeien, eerst alle 8 onder TL even later gingen de eerste 6 in de befaamde koelkast en nog een paar weken later gingen ze de bloeiruimte in, 6planten werden 4vrouwtjes .. vanaf dat moment gingen de laatste twee de koelkast in verder groeien om hun weg naar de spaarlampen te vinden via een drieweekse hps kuur, twee planten werden 2vrouwtjes. (6/8 vrouwtjes !!)

laatste foto's dateren van 7 februari ..
                          deze foto's starten vijf dagen later en gaan door tot het end

12feb zicht op de eerste 4 vrouwtjes

plantje uit bloeironde 2 na drie weken hps verdween deze terug onder spaarlamp (beidden 250w) om plaats te maken.

17 februari .. kroonvormige top : jack berry invloeden zijn zeer duidelijk

23feb, enkele dagen voor de oogst, de bladeren worden nu echt helemaal leeg gezogen

plantjes uit tweede bloeironde op 25feb, nog minstens 4 weken te gaan..

en dan was het oogsttijd voor de planten uit de eerste bloeironde, deze vrij kort voorgegroeide planten brengen kleine maar zeer harde toppen, planten zijn nooit onder hps geweest dus ik zal een klein verschil merken als ik de laatste twee planten knip. deze laatste zijn op zicht nu al haast zo groot als de uiteindelijke topjes van de eerste ronde.

niet gewogen omdat ik geen weger ben en omdat ik geen referentie wil zijn voor andere kwekers op het gebied van lage of hoge opbrengsten .. ik werk op zicht, en dat zicht verklapt me dat deze 3 planten minder op brachten dan de twee laatste planten die in het begin getoond werden als mogelijke ouderlijke genenpoel. echter die planten hadden een ruime voorgroei tijdens zomerse temperaturen. dus boeie

ik vind ze mooi

die zal voor ons geen kommiskes niet meer doen !!

tot zover het einde van deel 1 van de twee over 'LG Killing Berries'
                          volgende keer meer over andere planten

Comment

mooi resultaat toch voor onder spaarlampen
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Lekkere verzameling toppen

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Laat het je smaken Grillo, moge jij schetecanard ervan zijn!

Comment

Bezig...
                                X