Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 3x AK-47 met LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek 3x AK-47 met LED

reeds mooie wijvekes hoor bloemetje !!!
    Doet mij al watertanden !!!
    Ik zal ne keer kijken of er hier in de handelszaken van die verwarmingssnoeren te verkrijgen zijn.
    Lijkt me ideaal om het probleem van die temperatuur op te lossen
    succes nog verder ik blijf vergelijken en je volgen
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Subscribed! Leuke kweek tot nu toe!
      Veel geluk!

Comment

Hey! Greetings!
        Ben ik weer, het is weer weekend dus ook tijd voor een nieuwe update.

Eigenlijk niet veel gebeurd bij de plantjes deze week. Na het toppen zijn ze vrolijk verder gaan groeien. Ik geef ze nu een halve liter water per twee dagen met wat voeding erin (standaard voeding voor tomaten). Ze staan er mooi bij.

Nu zijn ze ook zo groot dat het tijd wordt om over te gaan naar bloeischema. Dus na wat gepuzzel heb ik nu de twee tijdschakelaars aangepast naar een 12/12 ritme voor de lamp en het warmtesnoer. Dus op naar de bloei. Voor de bloei heb ik ook speciale voeding bloei gekocht die ik vanaf nu ga geven.

De luchtvochtigheid zit steeds rond de 70 tot 75 procent (zowel met lamp aan als lamp uit), dit is voor de groei natuurlijk prima, maar voor de bloei zal ik dit toch naar beneden willen krijgen. Probleem daarbij is dat de kelder een luchtvochtigheid heeft van meer dan 85 procent. Om de luchtvochtigheid naar beneden te krijgen zou ik nog meer moeten verwarmen, maar met de lamp aan wordt het al 25 graden en zit de LV nog steeds op 70%. Nu heb ik een zo'n 'vochtvreter' in het hok geplaatst -had er nog een staan-, maar die doet nog niets. Moet er wel bijzeggen dat ik hem wel eerst ergens achterin had staan. Zonet heb ik hem voor de luchtinlaat geplaatst eens kijken of dat helpt. Mocht dat nou niet helpen, heeft iemand ervaring met electronische luchtontvochtigers? Ik zie er een bij conrad staat voor 45 euro, zou dat wat zijn?

Rest me alleen nog de foto. Dit keer alleen een groepsfoto omdat de planten niet meer individueel te herkennen zijn. Misschien niet helemaal duidelijk, maar momenteel is Saskia de grootste, gevold door Eveline en de kleinste is Lonneke. Grappig dat dit nu net omgekeerd is aan de eerste twee weken

DSC02878.jpg

De zaadjes zijn 42 dagen geleden op water gezet en staan nu bijna 38 dagen in de aarde onder de lamp. Dus na 38 dagen zijn ze overgegaan op bloeischema. Ik hoop de volgende kweek dit toch een weekje eerder te kunnen doen als ze de eerste twee weken wat betere omstandigheden hebben. Volgende kweek wil ik ook wat meer gaan toppen.

Maar goed dat is voor laters, nu allen een prettig eindejaar! En tot ziens / horens in het nieuwe jaar!

Comment

ziet er toch al mooi uit man doe zo verder
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Godverdomme jongens, wat een heerlijk mooie planten.

LV kan ik je niet mee helpen, helaas, maar het antwoord zal niet lang op zich laten wachten.

Ik blijf zitten en wens je nog alle plezier toe.

Laters
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ziet er allemaal prima uit kerel, netjes! Ik heb ook een probleem met mn luchtvochtigheid gehad, ik heb hem verholpen door onderin het hok meer te verwarmen en bovenin hardere afzuiging te plaatsen ( uiteraard incl. koolstoffilter)..

Ik volg je, leuk kweekje

Comment

HOI

En we zijn weer een week verder. Vorige week de dames op bloeischema gezet (12/12). Daarna zijn de plantjes wat minder compact geworden, waarschijnlijk op zoek naar licht, maar ze zien er nog steeds goed uit.

De luchtvochtigheid is na het plaatsen van de vochtvreter bij de luchtinlaat wel goed. Ik meet nu op de bodem een luchtvochtigheid van 63%. Daar is het kouder dan bij de toppen, dus zal het bij de toppen nu onder de 60% zijn.

Ik geef de dames nu bloeivoeding van plagron.

DSC02886.jpgDSC02887.jpgDSC02888.jpg

Attached Files

Comment

Ik zie nu je luchtvochtigheids vraag pas voorbij komen.
                  Die 63% is voorlopig voor de eerste 2 weken bloei ok maar daarna zal je hem rustig af moeten bouwen richting de 40%.
                  Een tip van deze kant die vochtvreters zijn niet al te groot en kunnen nooit alles binnenkomende lucht opslurpen zodat de vochtigheid zakt. Beter kun je de vochtvreter(s) buiten je hok zetten en zorgen dat de ingezogen lucht al een kleiner percentage luchtvochtigheid heeft. Ik weet niet hoe groot je kelder is maar aangezien de luchtvochtigheid 85% is in de kelder zal misschien een luchtontvochtiger buiten de tent een goede oplossing zijn.
                  Verder heb ik ook geen ervaring met die apparaten maar ze lijken mij wel beter te werken als vochtvreters.

Verder staan je plantjes er prachtig bij niks op aan te merken. Nog een weekje zullen de topjes gaan beginnen te groeien.
                  Je mag nog wel even wachten met bloeivoeding tot je echte topjes eraan heb zitten aangezien ze nu nog volop met de groei bezig zijn. Over een week of 2 zou ik pas starten met de bloeivoeding dan zullen de dames ook redelijk uitgegroeid zijn.

Greets

Comment

Staan ze al in de bloei Bloemmetje?
                    verder ziet het er prima uit, ze zullen nog een beetje doorgroeien en dan in de heerlijk riekende bloei schieten.

Ik kijk lekker mee.

Veel plezier
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ziet er heel erg goed uit bloemetje, mooie planten

Je bent nu overgeschakeld naar 12/12, moet er dan ook iets aan de lamp veranderd worden? Of is led universeel?

Comment

Hey psychedelic,

Die voeding gaat volgens het schema van plagron (http://www.eugrowshop.eu/images/file...on%20aarde.pdf) dus plagron bloom zodra de lamp op 12/12 gaat. De luchtvochtigheid ga ik nog meten hoe die bij de toppen is daarna kijk ik wel of ik die nog wil verlagen.

Hoi Cookaap,

De LED lamp is zowel voor groei als voor de bloeifase, wel zijn er twee afzonderlijke regelaars waarmee de groei of bloei leds gedimd kunnen worden. Voor deze kweek laat ik gewoon alles op 100% staan. Een volgende kweek wil ik daarmee gaan expirimenteren, bespaard tenslotte nog meer in de energiekosten.

Comment

hey bloemetje,

Het schema is een kleine lijdraad maar alsnog moet je naar je plantje kijken. Een plantje heeft niks aan bloeivoeding als er nog geen toppen in de plant zitten. Bij mijn run ben ik pas 4 weken na de klok op 12 uur gezet te hebben gaan voeden met bloeivoeding. Ik zal het echt pas geven zodra je echte bloei heb dus mooie pruikjes.

Over de led lamp. Zit er geen schakelaartje op om de kleuren te stellen? in de groei willen plantjes meer blauw licht en in de bloei het roze gebeuren

greets

Comment

Een week voorbij dus weer een update.

De dames gaan nu bloeien en zien er mooi uit. Alleen onderaan zijn de bladeren wat slapjes. Ze drinken veel water. Ik geef om de dag een halve liter met wat voeding, de laatste keer echter was zelfs dat niet genoeg en heb ik ze tussendoor nog een kwart liter gegeven.

@
                            DSC02899.jpgDSC02908.jpgDSC02905.jpgDSC02902.jpg

De zaadjes zijn 56 dagen geleden op water gezet en staan nu bijna 52 dagen in de aarde onder de lamp. Na 38 dagen overgegaan op bloeischema, dus nu 14 dagen op bloeischema.

DSC02892.jpgDSC02893.jpgDSC02911.jpg

Comment

Comment

Ze staan er wel prachtig bij so far.
                                Zou idd de eerste x maar de handleiding volgen van de lamp. Voor later is het natuurlijk wel leuk om te gaan spelen met de kleuren in bepaalde periodes. Verder blijf ik meekijken hoe het lampje presteerd in de bloei

Comment

Bezig...
                                X