Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tsjakke's Critical Kush in homemade kast.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Tsjakke's Critical Kush in homemade kast.

@ QNQ: Een 150W HPS lamp, incl. armatuur, meegepakt van de sloop op het werk, handig soms dat je elektricien bent

@Nik: Zeker weten! Maar kmoet nog veel leren, daarom misschien die extra aandacht. he

Bedankt voor de reaties gasten!
    Last edited by Tsjakke; 18 December 2013, 18:08.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-homemade-kast

Comment

DAG 21 Zichtbare bloei:

Tijd voor een update!

Men schatje gaat nog steeds goed, nog altijd geen tekenen van iets dat misloopt. Geef ze momenteel nog steeds 500ml water + 2,5ml HESI BLOEI-COMPLEX
      Vanaf morgen moet ik wel 1.25ml HESI FOSFOR PLUS per keer toevoegen aan men voeding.

Ik had nog een kleine vraag. Stopt de plant eigenlijk nog met hoger worden? Ze wordt nu een kleine 1cm groter per dag. Op zich geen ramp, maar ze staat nu op 22cm van men HPS lamp (150W) Heb maar wat schrik dat ze zou verbranden....

Anyway, hier zijn nog wat foto's! Opmerkingen en suggesties zijn meer dan welkom
      Groetjeees!!

20131218_174428.jpg20131218_174414.jpg20131218_174407.jpg20131218_174354.jpg

Comment

Als de temperatuur goed is op de top hoogte is er niets aan het handje.
        Wel een heel erg mooi plantje, 11 vingers, tsjonge dat zie je niet vaak in de binnenkweek.

Veel plezier verder.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Merci Escargot, ik doe men best om hem goed te verzorgen. De top van de plant staat nu 20cm van de lamp af. Ik zie nog steeds geen opgekrulde bladeren, en als ik men hand er boven hield, voelde het niet echt zo warm aan.

Comment

Ik ben het trouwens wel met K1 eens.

De plant gaat richting de lamp.
            Het is maar een 150 W dus de gevaren zone ligt rond de 15 Cm.
            Knakken is makkelijk en effectief.

Wiet is een vezel plant, dus deze zal hier geen last van ondervinden

Dit doe je zo.

Je masseert de steel tussen duim en wijs en middel vinger.
            Vervolgens voel je vanzelf wel wanneer de plant klaar is om te buigen, doe dit op jouw eigen gevoel.
            Buig de top in de richting waar je deze wil hebben.
            Dit is in jouw geval iig niet naar voren, daar heeft jouw plant minder groei, daar is het het minst gunstig. (tenzij je de plant gedraaid hebt)

Zorg dat je in ieder geval een rolletje ducttape bij de hand hebt, mocht de plant scheuren of werkelijk een knakkend gevoel geven.
            In dat geval is de massage mis gegaan, dan kan je de wond die ontstaan is, hiermee spalken.
            Ook in dat geval heeft de plant hier nog geen last van.

De plant is niet van poppenstront gemaakt en ooit zou je het moeten doen.

Veel succces.

Comment

hey Tsjakke,
              Ben zelf ook met een eerste kweek bezig, zit zelf nog in de groei fase. Dat toppen, knippen of buigen vind ik ook nog wel eng.
              Je planten zien er wel mooi uit!
              Succes!

Comment

Hey bedankt escargot, moest het nodig zijn, dan laat ik het je zeker weten hoe het afgelopen is. De top blijft nu toch hangen rond de 20 cm onder de lamp, dus zit ik wel redelijk goed. geen opkrullende blaadjes ofzo.

En bedankt Bloemetje, veel succes ermee ook

Comment

die 20 cm moet geen ramp zijn idd(bij mij hangt momenteel de 250w op 20cm) maar je andere toppen krijgen wel beter licht als je hem naar benede zou buigen. Wat je ook kan doen is onderin de zijkant van je hok een haakje draaien en dan een touwtje om de hoofdtop en dan voorzichtig terug buigen naar beneden als je bang bent om te knakken.

greets

Comment

Thx for the advice. moest ie nog veel omhoog klauteren, dan bind ik ze af, of knak ik ze!

Comment

Yo mede growers!

Ik post vandaag al men foto's want morgen is het kerst, en dan is het vieren natuurlijk!!!

Dus: deze week niks spectaculairs gebeurd, enkel flink aangedikte toppen, en een nieuwe toevoeging aan men voeding.
                      De plant lijkt gestopt met groeien (ong. 19cm van de lamp blijft ze) en daar ben ik blij om, want ik was een beetje ongerust ivm dat knakken. Het idee dat ik men plant moet verwonden waar ik zolang tijd in stop vind ik bangelijk

De plant krijgt nog steeds 500ml water + 2,5ml HESI BLOEI-COMPLEX + 1.25ml HESI FOSFOR PLUS. Dit lijkt stilaan wat weinig water te worden, want de stengels gaan wat hangen, en dit heb ik nog voorgehad toen ik de plant eens vergeten water te geven heb.

Anyway, hier zijn men foto's. zoals steeds: sorry voor de crappy kwaliteit, ik neem ze maar met men GSM, heb geen camera. Deze maal wel eens geprobeerd om foto's te nemen met het licht uit. Enjoy, en
                      prettige feesten gewenst!!!

20131224_164312.jpg20131224_164244.jpg20131224_164224.jpg20131224_164217.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ooh ja, en men Pa zei nog -en hier moest ik wel om lachen- : 'Precies ne kerstboom met al die ballen erin!'

Comment

Tsonge, het ziet er lekker uit.

Niets gebeurd, buiten het zwellen van de toppen......

us dat niet het aller belangrijkste

Prettige feestdagen.

Comment

Mooi plantje! Dit soortje ga ik binnenkort ook gebruiken in mijn eerste kweek

Comment

Wow!
                            prachtige plant man!
                            Wordt vast en zeker een lekker wietje! Nog enkele weken geduld en dan

good luck!

Comment

Bedankt voor de reacties!

@Escargot: zeker en vast! een leuk kerstgeschenk om de kast te openen en te zien dat men toppen lekker aandikken
                              @Kill3r008: thanks makker, en veel succes met je eigen kweek, ben benieuwd wat jij er van gaat vinden, ik ben er namelijk wel tevreden over!
                              @Sweetsmoke: Merci! Ik hoop dat het een knaller wordt, kan in ieder geval niet meer wachten

Groetjes!!

Comment

DAG 42 Zichtbare bloei:

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, ik hoop dat jullie goed gefeest hebben!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik foto's heb gepost, maar heb het druk gehad met het werk / familiefeesten ed. je kent die zaken met de feestperiode

Dus hoe zitten de zaken?

-De plant krijgt nog steeds 500ml water + 2,5ml HESI BLOEI-COMPLEX + 1.25ml HESI FOSFOR PLUS.
                                -Ik heb de top wat opzij gebogen vandaag, want ze kwam op een 14cm van men lamp, dus ik moest iets doen, om verbranding te vermijden. Ik wou men plant eerst knakken, maar ik was hier niet zo gerust in, dus heb ik ze maar een beetje opzij gebogen met een kabel die ik had liggen
                                -De plant lijkt nog steeds heel gezond, de bladeren vanonder beginnen een beetje te verkleuren, en ik denk dat deze uiteindelijk zullen sterven, maar dat lijkt me geen ramp, wel?
                                ENJOY

20140108_162728.jpg20140108_162707.jpg20140108_162659.jpg20140108_162653.jpg20140108_162640.jpg

Comment

Bezig...
                                X