Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bongools Sub Terra Flora I

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bongools Sub Terra Flora I

    Korting op 420shop
    En toen was het mijn beurt!

    Jep, voorbije zaterdag was het dan eindelijk zover! Bongool had centjes, had al wat heen en weer gemaild om het een en ander te bestellen, dus stond niets nog in de weg.

    Na met alle spullen te zijn thuisgekomen begon het aardig te kriebelen om aan het klussen te slaan.
    De meeste voorbereidingen waren al gedaan, dus het kwam er op neer alle elektra op te hangen, het gat voor de afzuiging af te werken en de vloer aan te kleden.

    Beginnen deed ik met op te meten waar alles zou komen en alle boorgaten af te tekenen. Vervolgens startte ik met de afzuiging.
    De oogvijzen waaraan de filter zou hangen werden voorzien van chemisch anker ingespoten in een zeefhuls en een stevige plug.
    IMG_1681.jpgIMG_1682.jpg
    Voor het kelderraam dat dient als afvoer van lucht, zaagde ik een houten plaat op maat. Daarin een gat ter grote van de flens. Nadien heb ik de flens met Tec7 vastgekleefd en aan de rand afgekit.
    Om beestjes en wat nog buiten te houden heb ik een rooster langs de achterkant bekleed met panty en deze over het gat geplaatst. Dit geheel werd in de plaats van het raam gemonteerd met schroeven en rondom afgekit.
    IMG_1679.jpgIMG_1683.jpgIMG_1684.jpgIMG_1691.jpgIMG_1692.jpgIMG_1694.jpg

    De afzuigmotor is een softbox type, dus deze heb ik op steunen gemonteerd ipv op te hangen.
    Dan waren het gaatjes boren, alles op zen plaats hangen en de draden wat ordenen.
    Het lastigste vond ik de luchtslang naar behoren aansluiten. Maar na een tijdje frullen :s kwam het toch in orde.
    Voor brandveiligheid hangt er een mabo.
    IMG_1690.jpgIMG_1698.jpgIMG_1699.jpgIMG_1701.jpgIMG_1696.jpg

    Als laatste heb ik isolatieplaten, die ik nog had liggen, aan de rand afgeplakt om stof te voorkomen. En deze op de vloer gelegd. Dit scheelt enorm veel aan temperatuur gezien ik onder de grond zit. Dat deze ook reflecterend zijn lijkt me qua warmte winning ook een plus.
    IMG_1695.jpgIMG_1700.jpg

    Dit is het totaalplaatje nu en de geplande opzet.
    IMG_1706.jpg

    Volgende op de planning is de zaadjes ontkiemen en starten ! Maar dat is voor de volgende update, zal voor vrijdag zijn denk ik.

    Verder wil ik nog toevoegen, zonder reclame te willen maken, dat ik al mijn spullen ben gaan halen in de Urban garden shop. Daar werd ik onwijs goed verder geholpen door john. Bij aankomst maande hij ons aan plaats te nemen aan de balie, schenkte ons een kop koffie en gaf ons meteen het gevoel onder vrienden te vertoeven.
    Ik kreeg een geweldige service, een uitgebreide uitleg en vooral een unieke ervaring! ​

    Tot de volgende growers!



    #2
    Re: Bongools Sub Terra Flora I

    Mooie samenvatting van de bouw van je nieuwe kweekhok bongool.

    Ziet er veel belovend uit

    Ik volg je

    Comment


      #3
      Re: Bongools Sub Terra Flora I

      Knap gedaan
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: Bongools Sub Terra Flora I

        Welkom bij de ondergrondse growers !
        Mooie ruimte.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Bongools Sub Terra Flora I

          Keurig kelder-hok man!! Ziet er profi uit!!
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

          Comment


            #6
            Re: Bongools Sub Terra Flora I

            Laat die kilo's maar komen bongool.
            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

            The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
            Spliff Strawberry in scrogg, klaar



            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Bongools Sub Terra Flora I

              Hey Bongo,

              Gemakkelijk als je zelf een beetje handig bent, kijk toch ens wat een puike ruimte!
              Volgens mij ben je dr klaar voor, die zaden van je liggen te trappelen van ongeduld.
              M'n stoeltje schuif ik uiteraard dr bij aanwiet- grassstoel.jpg...nieuwe ronde nieuwe kansen "ouwe reus"! Suc6 met je nieuwe startSMILEY HAPPY 3.jpg...knalle dus!

              Greetz de Hippie.
              The seeds of today are the flowers of tomorrow

              Comment


                #8
                Re: Bongools Sub Terra Flora I

                Hey jd'ers,

                Bedankt voor jullie lovende woorden . Jullie zijn allen van harte welkom.

                Morgen gaan er 8 bubblegummers tussen de watten, zaden van female seeds. Al wat verslagjes over gelezen en lijkt me een leuk soortje.

                Qua hardware doen we het met:

                1500 kuub filter en afzuiger
                Fancontrol + thermo
                2x400w gavita hps
                Gavita digistar evsa dimbaar
                Gavita triplestar reflectors
                Davin dv12 schakelkast
                18 L vierkante potten

                @berry: het hoeven geen kilos te zijn, zolang ik er maar een tijdje mee zoet ben
                @qnq: het zien van jouw kelder deed bij mij een lichtje branden. Wat je daar doet vind ik fantastisch.
                @hippie: ik had je stoel al meegenomen makker, je moest er enkel nog in plaats nemen ^^
                @rodigan , cookaap, elplantos: nogmaals bedankt kerels. Ik heb men best gedaan.

                Gz en tot later


                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                Last edited by Bongool; 5 December 2013, 20:07.

                Comment


                  #9
                  Re: Bongools Sub Terra Flora I

                  Geen nood, dan staan er nu 2 stoeltjes...en reken maar... ze zitten fantastisch! Ltrz Bong...de hipp
                  The seeds of today are the flowers of tomorrow

                  Comment


                    #10
                    Re: Bongools Sub Terra Flora I

                    Welkom
                    Je hebt een mooie kweekruimte zo.
                    Gaan het bankje hier eens neerzetten.
                    succes!

                    Comment


                      #11
                      Re: Bongools Sub Terra Flora I

                      Hoi JD

                      Vrijdag 6/12/2013 8 Bubblegummer zaadjes van Female seeds tussen 2 borden met wat vochtig keukenpapier. 6 waren er na 24 uur gekiemd, de twee overige enkele uurtjes later. Sinds zaterdag avond zitten ze dus in potjes met zaai en stekaarde. Deze ochtend waren er al zes die de kopjes lieten zien. Momenteel hangt er 1 400w hps boven, dit op 50 cm, zodra ze wat groter zijn worden ze verdeeld over de twee lampen.

                      IMG_1721.jpgIMG_1724.jpgIMG_1742.jpgIMG_1731.jpgIMG_1733.jpg
                      Het witte toestel staat waar de lampen hangen. Deze meet de omgevingstemperatuur.En de temperatuur onderaan de potten,dit is waar ik de sonde gelegd heb. Het zwarte toestel staat aan de andere kant van de ruimte.
                      Momenteel is na meer dan 24 u licht, de eerste donkere periode begonnen(6uur). Dus zal later nog meedelen wat het klimaat " 's nachts " is.
                      Vanavond begint de eerste 18/6 cyclus.

                      Zo dat was het voorlopig.

                      Tips, aan of opmerkingen ed. zijn zoals steeds welkom.
                      Last edited by Bongool; 9 December 2013, 15:13.

                      Comment


                        #12
                        Re: Bongools Sub Terra Flora I

                        I see no pics bongool makker.
                        Maar het klinkt allemaal oke.
                        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                        The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                        Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Bongools Sub Terra Flora I

                          bah sec

                          Ziezo het zou in orde moeten zijn. Pagina had moeten herladen en was vergeten de foto's opnieuw te laden.

                          Nu na zes uur donker was de temp 18,1c en de lv 52%. De twee kiemen die nog niet boven waren , zijn dit nu wel.

                          Gz
                          Last edited by Bongool; 9 December 2013, 18:03.

                          Comment


                            #14
                            wietsmileyhipp.jpghehe... Benieuwd naar je nieuwe soortje Bubblegummer..
                            zoete kauwgomsmaak en geur.


                            Ltrz Bong, grtz de hippie
                            The seeds of today are the flowers of tomorrow

                            Comment


                              #15
                              Re: Bongools Sub Terra Flora I

                              Hey die hippie!

                              Haha blij dat je kan volgen .
                              Jep zaadjes deden het goed, blijven in de stekgrond tot ze de potjes vol geworteld hebben. Dan poot ik ze in een growmix.

                              Die radiator is top, heeft ook thermostaat dus ie springt aan wanneer nodig. Temp blijft constant, en nu met de nieuwe fan controller van davin is alles weer tip top.

                              Ikzelf kijk erg uit naar de geur en smaak van dit soortje, dit was de eerste must have van men al aardig lang lijstje. Hopen dat ze niet teleurstelt.

                              Gz makker en tot gauw


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X