Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bongools Sub Terra Flora I

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Bongools Sub Terra Flora I

    Even tijd voor een update.

    Zoals eerder vermeld had ik donderdag al een plantje omgegooid. Meerbepaald de Bananen-dame. Zij was er hoe dan ook klaar voor. Ik heb voor jullie de evolutie van 1 van de hoofdtoppen over de laatste 2 weekjes op een rijtje gezet.

    IMG_2954.jpgIMG_2693.jpgIMG_2718.jpgIMG_2973.jpgIMG_2988.jpgIMG_3003.jpg


    Een paar foto's van de gehele plant over dezelfde tijd.

    IMG_2682.jpgIMG_2754.jpgIMG_2987.jpg

    En de trichomen op het moment van de slacht. Er is zelfs een roodverkleuring aan het uiteinde van sommige calyxen.

    IMG_2979.jpgIMG_2982.jpgIMG_2984.jpgIMG_2986.jpg

    Comment


      Re: Bongools Sub Terra Flora I

      Hopla, dat ziet er prima uit.
      Kijk uit naar de volgende update.

      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        Re: Bongools Sub Terra Flora I

        Misschien kan je uitleggen wat jij dan wel dieft voor het beste resultaat.
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          Re: Bongools Sub Terra Flora I

          Daar ben ik zelf nog niet uit Mzz , gezien de eerste maal dat ik dief en tweede maal dat ik wat kweek. Verder denk ik dat je rekening moet houden met de wattage van de lamp en de maximum diepte dat het licht kan doordringen door het bladerdek. Alles wat onder die diepte zit zou wel eens verspilde energie kunnen zijn, zoals het geval is bij deze plant. Daarbij ook rekening houdende met de minimum afstand die jij kan aanhouden met je lamp, boven jouw plantjes. Ik heb gemerkt dat ik mijn 400 watts.in mijn ruimte, tijdens de bloei, beduidend lager had hangen dan wat voorgeschreven wordt.
          Bepaalde toppen zitten op 27 cm onder de lamp , zonder dat ze daar last van hebben. De structuur van de plant speelt ook een rol denk ik.

          Sowiso wil ik dit nog verder bekijken omdat ik denk dat je niet echt een standaard kan toepassen maar vooral afhankelijk bent van je persoonlijke situatie.

          Gz

          Comment


            Re: Bongools Sub Terra Flora I

            Nice

            Die foto's van de trichs maken het compleet ... Zeer duidelijke amber te zien daar
            Zie je nu na 4 dagen nog meer amber ? Of niet echt spectaculair verschil ?

            zelf benieuwd naar in hoeverre de dames nog verder afrijpen na de slacht ... 'Trichs-gewijs' dan

            Comment


              Re: Bongools Sub Terra Flora I

              Hehe bedankt shifty. Ook best tevreden van de fotos. Genomen met een "Jag" loepje( gebruikt voor haken aan te slijpen) en men iphone.

              Daarnet even gekeken en kan de trichs zo door de loep niet duidelijk meer zien. Op het eerste zicht lijkt er niet veel verandert want ik zie nog veel milky . Kzal later nogmaals een foto maken van de trichs van een droge top. Kan je de vergelijking desgewenst maken

              Gz

              Comment


                Re: Bongools Sub Terra Flora I

                Mooie hang top daar Bong ...

                Ga op je gevoel af......

                Hippster
                The seeds of today are the flowers of tomorrow

                Comment


                  Re: Bongools Sub Terra Flora I

                  Ja die bananendame heeft toch een mooie top opgeleverd. Benieuwd naar de rest.
                  Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                  Jack Herer in scrog
                  The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                  Comment


                    Re: Bongools Sub Terra Flora I

                    Aloha JD'ers!

                    De langverwachte update is er dan!
                    Mijn excuses voor de lange periode zonder update. Maar ik had het laatste weken erg druk met werk, gezin en de dames. Zodat de tijd nemen voor een uitgebreide update er niet echt in zat.

                    Bij deze maken we dat dus ruim goed

                    Ok waar waren we zo gebleven, even in het geheugen graven ^^
                    Juist donderdag 6 maart ging de eerste om. De rest heb ik toen nog een goeie week langer laten staan. Deze dames hebben in totaal 16 dagen gespoeld geweest en dat was duidelijk te zien. Overal was de herfst goed ingetreden. De meeste dames waren milky en enkele amber, echter twee dames hadden al wat meer amber.
                    Vrijdag 15 maart ben ik dan aan de anderen begonnen. Weliswaar in twee keer, want moest zaterdag vroeg opstaan om werken te gaan. Dus zaterdagavond de rest omgelegd. Ze hebben dus in totaal 62 dagen zichtbare bloei gehad, een kleine week meer dan de breeder aangaf.

                    Zo zagen de dames er de laatste dagen uit, ook enkele plaatjes van de bijna-rijpe buds:
                    IMG_3112.jpgIMG_3113.jpgIMG_3114.jpgIMG_3115.jpgIMG_3211.jpgIMG_3116.jpgIMG_3094.jpgIMG_3095.jpgIMG_3111.jpgIMG_3085.jpgIMG_3086.jpgIMG_3087.jpgIMG_3088.jpgIMG_3089.jpgIMG_3090.jpgIMG_3091.jpgIMG_3092.jpgIMG_3083.jpgIMG_3058.jpgIMG_3057.jpgIMG_3056.jpgIMG_3051.jpgIMG_3049.jpgIMG_3044.jpg


                    Het blijft een rot klus dat knippen, maar voor mezelf doe ik graag wat extra moeite . Het was allemaal geweldig lekker geurend en plakte als stroop. Heb wel menig jointje schaarhasj kunnen roken ^^ .

                    De eerste plant had me een drooggewicht van +/- 40gr gegeven. Minder dan gehoopt, maar wel verwacht gezien deze niet gediefd was en dus erg fluffy onderaan.
                    In totaal heb ik 477.1 gr droog. Dit zijn dan rookbare toppen, de fluff heb ik niet gewogen en is bij het knipafval beland voor hasj of boter.
                    Attached Files

                    Comment


                      Re: Bongools Sub Terra Flora I

                      Mooi kweekje hoor,geniet ermaar lekker van.
                      Zelf gegroeid, zelf gerookt.Trouwens hele mooie pica, s.
                      Grtuinbroek:o:eek:

                      Comment


                        Re: Bongools Sub Terra Flora I

                        De wortelkluiten waren allen even ontwikkeld en zagen er zo uit
                        IMG_3012.jpgIMG_3013.jpgIMG_3017.jpg

                        Trichomes bij oogst
                        IMG_3167.jpgIMG_3176.jpgIMG_3194.jpgIMG_3150.jpgIMG_3123.jpg

                        En dan natuurlijk de oogst en opbrengst zelf!(sorry voor de wat crappy foto's )

                        IMG_3218.jpgIMG_3220.jpgIMG_3223.jpgIMG_3224.jpgIMG_3225.jpgIMG_3215.jpg

                        6 Weckpotten van een liter, 2 van een halve liter en 5 grip zakken met 30-40 gram elks.
                        Dus zoals ik al zei een goeie 470 gr, 0.6 gr per watt ongeveer. Dus zeker nog ruimte voor verbetering, maar ik ben toch erg tevreden. Al zeker met de hoeveelheid, maar al helemaal met de kwaliteit. Zo lekker, en een zalige high met een later inwerkende body stoned.
                        Qua smaak en geur erg zoet maar om te zeggen kauwgum, ik weet het niet. Zowiso heb ik het moeilijk om verschillende smaken ergens uit te halen, maar wat ik proef is heerlijk zoete bosvruchten thee met veel suiker ^^ . Kan best nog veranderen in die potten. Er is wel een subtiel verschil in smaak tussen de verschillende pheno's maar moeilijk te plaatsen ook weer.

                        Hier laat ik het voorlopig bij. Ik ben nog een conclusie aan het samenstellen, maar daar moet mijn grijze massa zich nog wat mee bezighouden.

                        Verder wil ik alvast Iedereen van harte bedanken die heeft meegekeken, gevolgd, geholpen, ... Zonder jullie had ik de drive niet gehad hier telkens wat neer te pennen

                        GZ en tot later!


                        @Tuinbroek: Bedankt kerel, komt helemaal voor de bakker ! En wat je zegt, wat je zelf kweekt doe je beter!

                        Comment


                          Re: Bongools Sub Terra Flora I

                          Ik zat hier al op te wachten ... je 1e binnenkweek is ondanks wat tegenslagen toch aardig gelukt, nice !
                          Je zal minder hebben moeten knippen als vorig jaar met die bomen in de volle grond buiten, is die trouwens al opgerookt ?
                          Schaarhasj is lekker, das iets om ens rustig voor te gaan zitten...en niet meer opstaan ...

                          Opbrengst is een mooi getal, daar doe je t voor Bong, waarschijnlijk een stukje hasjies maken wat erg lekker is van je eigen kweekje.


                          Proficiat makker en veel rookgenot toegewenst ...


                          Hippie.
                          The seeds of today are the flowers of tomorrow

                          Comment


                            Re: Bongools Sub Terra Flora I

                            Hey bedankt Hippie!

                            Ja klopt, wel wat minder knipwerk gehad en meer opbrengst . Jep had wat tegenslagen , maar daar leren we van he. Ik ben iig nog maar een zaadje of 4 tegengekomen in de toppen, dus dat valt al goed mee!

                            Jammer, maar helaas, die buitenkweek is al een tijdje helemaal op

                            Nogmaals bedankt makker en ik spreek je nog!

                            Ben je in de buurt kom je maar eentje roken

                            Comment


                              Re: Bongools Sub Terra Flora I

                              1tje ... ik ben nooit in de buurt, dat zal wel een goeie doorzakker worden...neem me slaapzak mee want hippie komt niet met lege handen ....

                              Goed weekend......

                              Hippie .
                              The seeds of today are the flowers of tomorrow

                              Comment


                                Re: Bongools Sub Terra Flora I

                                mooie opbrengst en kweek bongool
                                geniet van je geduld en goeie zorgen

                                Comment

                                Bezig...
                                X