Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bongools Sub Terra Flora I

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bongools Sub Terra Flora I

Hoi Jd'ers,

Ondanks de inspanningen inzage temperatuur, lijden twee van de dames nog steeds aan kanoblad. Erger nog dan de dagen voorheen. Ik ga de LV opkrikken en kijken of dit wat oplevert.

Misschien dat jullie nog iets opvalt of een andere kijk hebben op de zaak? Graag jullie mening

IMG_1908.jpgIMG_1909.jpgIMG_1910.jpgIMG_1911.jpg

Deze foto's zijn deze ochtend genomen, 13 uur ver in de cyclus van 18 uur licht.

Gz en tot later

Comment

IMG_1840.jpgDSC08390.jpgDSC08389.jpgDSC08388.jpgDSC08387.jpgDSC08382.jpgDSC08381.jpgDSC08380.jpgDSC08379.jpg

Enkele close ups, zo kunnen jullie beoordelen of het toppen goed gedaan is.

Deze twee had ik als eerste gedaan. Hier lijkt het of ik wat veel heb weggeknipt.
      IMG_1954.jpgIMG_1952.jpg
      Dit zijn de zes anderen
      IMG_1960.jpgIMG_1959.jpgIMG_1958.jpgIMG_1953.jpgIMG_1951.jpgIMG_1950.jpg
      en het totaalplaatje rechts en links
      IMG_1963.jpgIMG_1962.jpg
      Dit was het voorlopig.

Gz en tot later.

Comment

Gaan lekker toch.

Comment

weinig op aan te merken he , mss enkel dat ik op de laatste 4 foto's van het toppen lijkt het me eerder op een fim

maar goed tijd zal het uitwijzen

groetjes en hou ze groen
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Bongools Sub Terra Flora I

Hey bedankt mway, k1!

Ja k1 kdacht al zoiets, bij de eerste twee dachtek teveel weggenomen te hebben , maar dat is dan volwaardig getopt. Dat fimmen schijnt niet zo simpel?
            Gaat dat als het gifimt uitdraait negatieve gevolgen hebben?

Gz

Net ff gegoogled en als het fimmen geslaagd is krijgk meer toppen. Time will tell. Nefast zal het wel niet zijn dan?

Gz

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
            Last edited by Bongool; 23 December 2013, 21:35.

Comment

Dat "kanoblad" komt doordat het te warm is, of doordat de plantjes op de tocht staan.
              Mooi getopt en gefimt. Komt goed.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ziet er allemaal gelikt uit kerel, 't ga je goed ik zet mn krukje klaar

Comment

@Qnq : bedankt voor het meekijken Qnq, jep wellicht hadden ze het idd te warm. Het lijkt aan de betere hand nu.
                  Haha thx, het was niet bewust van die fims. Zien wel hoe het uitdraait
                  @Don: Ook bedankt kerel, en van harte welkom. We doen ons best

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Bah net terug thuis van kerstfeest. Dagje weggeweest, stroompanne gehad... Plantjes hebben 24 uur geen licht gehad. Gaat dit negatieve gevolgen hebben? Gz

De schuldige inmiddels gevonden. Aansluiting in reflector. Hoewel ik dit niet snap. Alles is veilig, netjes en correct aangesloten. Goed dat ik zo inzet op veiligheid of ik had geen huis meer ...
                    IMG_1982.jpgIMG_1981.jpg
                    Links de intacte rechts de doorgebrande.

Doe ik iets mis?

Ik hoop maar dat ik snel een andere kan fixen, schatjes hebben 24 uur donker gehad en staan nu met zen allen onder 1 lamp. Ver van ideaal dus!
                    Last edited by Bongool; 25 December 2013, 18:34.

Comment

Da`s minder dat doorbranden maar daarom moet je ook je gear op orde hebben en zoals bij jouw loont dat.
                      Dus hobby kan veilig.
                      Ivm je planten is toch niets aan te doen hopen op het beste en geen herma`s.
                      Fijne dagen.

Comment

Mway bedankt voor de reactie. Idd veiligheid voorop.
                        Jammer dat dit net nu moet gebeuren. Weg van huis, feestdagen, ...

Aangaande de dames,
                        ze staan, of zouden dat althans moeten , nog op een 18/6 schema en hebben nog geen voorbloei getoond. Ik hoop maar dat ze sterk genoeg zijn en me geen herma's op de hals haal.
                        Alle acht staan ze nu onder 1 400w hps, gezien ze nog niet over de rand van de potten groeien passen ze net onder het belichte oppervlak van de lamp.(maar gemeten voor de zekerheid :p ) . Ik kan dus nog wel verder maar wil de situatie toch zo snel mogelijk proberen oplossen.

Nog wat plaatjes
                        IMG_1993.jpgIMG_1992.jpgIMG_1986.jpgIMG_1984.jpg

Ook aan jou en de andere JD'ers alsnog prettige feestdagen.

GZ en tot later

Comment

Met adereindhulsjes zo te zien ?
                          Dan heeft er toch iets niet goed vastgezeten misschien ?
                          Het hulsje, of het schroefje van het kroonsteentje.

Alleen is dan nu wel je licht aan/uit schema door de war, of bedoel je 30 uur donker ?
                          Want als je een hele lichtperiode overslaat is het 6 + 18 + 6 uur donker.
                          Je weet in ieder geval dat het goed is afgezekerd, da's een voordeel.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey QnQ,

Idd adereindhulsjes, deze waren reeds bevestigd op de meegeleverde kabel.

Aangaande de donkerperiode, klopt wat je zegt. Ff gechecked en het licht ging uit na 1 uur in de 18 uur cyclus. Dus hebben ze 6 uur donker, 1 uur licht en nog een 22 uur donker gehad. De cyclus werd weer opgestart om 18.00 ipv 19.00 . Gezien ik licht heb moeten maken voor de herstellingen en ze niet extra wou stressen.

Blij dat het gezekerd was iig!

gz

Comment

Hallo JD'ers!

We zijn weer 100% operationeel!
                              Gisteren de bouwmarkt bezocht om keramische kroonsteentjes, adereindjes en een daarvoor geschikte tang te halen. De kabel die van evsa naar lamp ging was aan het uiteinde beschadigt, dus een flink stuk afgesneden en terug voorzien van adereind hulzen. Dan in de beide reflectors (ook diegene waar niks mis was, voor de zekerheid) de keramische kroonsteentjes gemonteerd ipv die van pvc.
                              Sinds gisteren heb ik dus weer twee x verlichting, ze branden ondertussen weer bijna de 18 uur en nog geen probleem kunnen spotten. Hopen dat het hier bij blijft
                              IMG_2004.jpg

Zoals je ziet is de mantel van de draad een beetje verkleurd door de ontstane hitte maar ik kon verder nergens echte schade terugvinden.

De dames vergaat het tot dusver goed, afwachten maar. ook is er al wat resultaat te zien van de fim/top actie.
                              IMG_2008.jpgIMG_2012.jpg

Vanavond maak ik nog wat scherpere plaatjes net voor het licht aangaat.

Gz en tot later!

Comment

Zo'n verbrande draad, dat gebeurt typisch als er een slecht contact is. Die draad moet slecht vast gezeten hebben. Misschien volgende keer nog een slagje vaster draaien met de schroevendraaier. Als ik een draad heb vastgezet, dan trek ik er ook altijd even stevig aan om te kijken of 'ie echt vast zit.

Ik heb het probleem wel vaker gezien, in oude stopcontacten, in mijn ouderlijk huis. Als een stekker (van zeg een warmhoudplaat) 20 jaar in hetzelfde stopcontact zit, dan gaan zowel de pennen van de stekker als de aansluiting in het stopcontact corroderen. Er ontstaat een wat slechtere verbinding, die verbinding heeft een weerstand waardoor 'ie warm wordt, daardoor gaat de corrosie sneller en wordt de weerstand hoger... en voor je het weet hangt de zooi te vonken, te roken en te stinken.

Ik heb wel gezien dat ze in kassen met een infraroodcamera alle electra langslopen op zoek naar dat soort warme plekken.

Anyway: Dit heeft niets specifiek met kweken te maken. Shit happens.

Je plantjes kunnen hier probleemloos tegen, maak je geen zorgen.

Comment

Bezig...
                                X