Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400W binnenkweek 5x Haze Berry

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

400W binnenkweek 5x Haze Berry

Korting op 420shop
    Hey ik ben Kryptonite en ik ben maandag begonnen met een nieuwe kweek. Ik ben nog een beginnende kweker, en heb hiervoor 2 keer eerder gekweekt in mijn kweektent. De opbrengst van deze twee oogsten was niet heel veel, omdat ik last had van spint. Toch heb ik er wel veel van geleerd natuurlijk Door die vervelende spint heb ik besloten om voortaan uit zaad te gaan kweken, zodat ik sowieso geen spint in mijn tentje krijg via de stekjes. Ik heb gekozen voor Haze Berry zaadjes van Royal Queen Seeds. Dit lijkt me echt een lekker soortje met het zoete van Blueberry en het lekkere effect van de Haze.

Dit is mijn setup:

Soort: Haze Berry (http://www.royalqueenseeds.com/184-haze-berry.html)
    Kweektent: Secret Jardin DR120 II (120x120x200)
    Lamp: Philips 400 Watt HPS
    Afzuiging: G-Tool Buisafzuiger 420 m3 met fancontroller
    Filter: Rhino 300 m3
    Schakelkast: Davin 2x 600W
    Voeding: Plagron voedingsschema (Terra Grow, Terra Bloom, Power Roots, Pure Enzym, Green Sensation)
    Aarde: Stekgrond + Plagron Batmix
    Potten: 4L + 21L
    Ventilator
    Luchtbevochtiger
    Thermo/hygrometer

Ik ga hier een kweekverslag bijhouden en regelmatig updaten. Ik heb al wat foto's gemaakt van de baby plantjes en mijn setup. Hopelijk wordt deze kweek een succes!

Greetz,

Kryptonite
    Attached Files

Re: 400W binnenkweek 5x Haze Berry

Ziet er mooi uit, ben ook pas begonnen met zaadjes voor de eerste keer we gaan misschien kunnen leren uit elkaars fouten

Comment

zou die lamp iets laten zakken , anders gaan ze aardig gaan strekken ( rond de 40 cm )

groetjes
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diablos743 View Post
        Ziet er mooi uit, ben ook pas begonnen met zaadjes voor de eerste keer we gaan misschien kunnen leren uit elkaars fouten
        Oke leuk, ik ga jouw verslag ook volgen!

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
        zou die lamp iets laten zakken , anders gaan ze aardig gaan strekken ( rond de 40 cm )

groetjes
        Goeie tip, heb net de lamp een stuk lager gehangen!

Comment

Zo, ik heb mijn plantjes ongeveer 2 weken geleden in de aarde gestopt. Heb de plantjes verstevigd door de potten te vullen tot de rand. Ik heb alleen nog een klein beetje wortelstimulator bij het water gedaan. Aan de kleur te zien lijkt het erop dat ik over een paar dagen voorzichtig kan beginnen met wat groeivoeding. Er zitten wel wat gekromde blaadjes aan de plantjes, zoals te zien op de foto's. Hoe zal dat komen? Misschien iets te droog gestaan een tijdje? Verder zien ze er volgens mij wel prima uit.

Ik wil de plantjes binnenkort in 21L potten doen met batmix. Hoe lang kan ik nog het beste wachten daarmee?

Bedankt!
          Attached Files
          Last edited by Kryptonite; 15 December 2013, 01:06.

Comment

Geen voeding daarbij doen, da's niet nodig. (btw, op foto's met hps licht kunnen we geen kleur zien, alleen geel)
            Gekromde blaadjes kan door iets te veel voeding in de aarde komen. Daar groeien ze wel overheen.
            Als je deze nog wil overpotten zou ik nog wel een paar weekjes wachten. Die pot moet toch wel goed volgeworteld zitten voor je die er heelhuids uit krijgt.

Heb je je tent en alle spulletjes goed schoon geboend voor de plantjes erin gingen ? Anders heb je zo weer spint.

nb. Volgende keer de aarde niet aanstampen. Het mag er best losjes in zitten.
            Dan zakt het na een tijdje in, en kun je weer wat aanvullen, maar niet aandrukken.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

update verslag

Hallo allemaal! Ten eerste wil ik iedereen een prettige kerst wensen! Ik vind het de hoogste tijd voor een nieuwe update van mijn kweekverslag. Mijn plantjes zijn flink gegroeid de afgelopen week. Ze staan er prima bij volgens mij! Ik heb 3 dagen geleden de eerste groeivoeding gegeven. Ik zie hierdoor een licht voedingsoverschot bij de plantjes, maar dit had ik verwacht. Ik wil ze namelijk overpotten in Batmix van Plagron, en aangezien deze goed bemest is wilde ik de plantjes alvast laten wennen aan wat voeding. Ik heb een paar vraagjes op dit moment:

- Ik ga vrijdag op vakantie. Is het een goed idee om de plantjes morgen over te potten in Batmix? Bij alle potten komen er al veel wortels onderuit en ze kunnen wel een boost gebruiken.
              - Ik wil de lamp ook op 12/12 zetten morgen, zodat ze in de bloei gaan. Zijn de plantjes groot en vitaal genoeg om ze nu al in de bloei te zetten?
              - Is het verstandig om de plantjes nog te toppen/dieven? Heb ik hier iets aan met 5 plantjes?

Ze zijn trouwens ongeveer 20 cm hoog en zien er mooi donkergroen uit. Ik hoop dat het een goed idee is om ze morgen in andere aarde te doen en in de bloei te zetten, zodat ik alles af kan ronden voordat ik vertrek. Mijn broertje gaat het tentje bijhouden tot ik terug ben. Eventueel kan hij de lamp ook wat later op 12/12 zetten als dat nodig is.

Alvast bedankt!
              Attached Files

Comment

wow die zijn wel heel veel gegroeid in een week

Comment

Je kan ze gerust gaan overpotten.
                  Wees wel voorzichtig want ik denk niet dat het wortelstelsel de klomp aarde nu al mooi zal vasthouden.
                  Je voorgroeipotten zijn namelijk relatief groot.

Verder kun je ze gerust eens toppen. Je hebt de plaats om ze iets breder te laten worden.
                  Daarna laat je ze best een drietal dagen bekomen vooraleer ze op 12/12 te zetten.

Veel langer zou ik daarna zeker niet meer wachten om ze op 12/12 te zetten.
                  Dit soortje is hoofdzakelijk sativa en die groeien in de bloei nog een eind door.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

ieder dus zijn mening ,

- overpotten

- tevens zou ik ze toppen op internode 5 , ook gelijk de onderste internode wegnemen

daarna nog weekje op 18 voordat je overschakeld , je hebt nog wel wat plek in je tent , dus die mag tog wel iets voller komen , ga je nu al op 12 gaan , gaan je plantjes niet veel meer aankomen in vollume , gaan ze enkel nog de hoogte in gaan , maar ja das mijn mening he

groetjes
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Toppen nog een weekje 18/6 overpotten 3 dagen 18/6 en dan 12/12.
                      Wat k1 zei plek zat en desnoods top je ze 3 dagen na overpotten nog een keer en dan 12/12.
                      En dan net erboven.
                      Zoveel wegen.....
                      Maar gezien je ruimte kun je die beter benutten zou wel vanuit het midden gaan werken gezien je een 400 watt gebruikt en deze niet de hele opp van de tent 100% belicht en je net in een u zodat de zijkanten dichter bij de lamp zitten.
                      Succes

Comment

ik ga hier even een stoeltje neerzetten
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Al terug van vakantie Kryp ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ga deze ook volgen, als er nog een vervolg komt...
                            succes en grtz
                            Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                            Jack Herer in scrog
                            The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Mssn een wereldreis ofzoo.....
                              Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Bezig...
                              X