Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hallo allemaal! Ik ben na mijn vakantie bezig geweest met school en ben mijn kweekverslag een beetje vergeten, sorry daarvoor! Ik was verrast toen ik zag dat ik toch zoveel volgers heb, dus vanaf nu tot de oogst ga ik het verslag weer regelmatig updaten. Mijn plantjes staan nu ongeveer 4 weken op 12/12. Omdat ik vrijdag weer foto's kan maken van de plantjes komt dan een uitgebreid verslag van de afgelopen weken. Ik zal mijn best doen om de komende tijd een goed beeld te schetsen van het einde van de bloeiperiode. De knipbeurt komt al in zicht! Ook ben ik bezig met een project samen met een vriend. Hij studeert namelijk Electrical Engineering en we zijn bezig met iets dat het kweken van wietplanten een stuk makkelijker gaat maken! Maar daarover en over mijn plantjes dus vrijdag meer. Het gaat een uitgebreid verslag worden! Alvast bedankt voor het lezen!
Hii
Dus een soort van voedingscomputer aangestuurd door de gegevens die je krijgt van de sensoren? Daar zitten nl erg veel variabelen in!
En hoe wil je dan de conditie van de plant meten? Want elke plant heeft verschillende behoeftes, zo lust de een wat meer dan de andere.
Ben zeer benieuwd, maar ik kweek biologisch dus ph en ec dat regelt mijn bodemleven.
Ga dit zeker volgen.:eek:
Gr tuinbroek
Da's inderdaad bij veel van de bestaande systemen (ja, ze bestaan al) het probleem : Je kunt wel optimale waarden toevoegen, maar die waarden kunnen voor elke plant verschillen.
Er zal altijd input nodig zijn zolang je geen systeem hebt wat dmv. visuele analyse het systeem per plant kan aanpassen.
Je kweekt nu zonder systeem, en er gaat al het een en ander mis.
Het is wel mogelijk zoiets te maken, als je bijvoorbeeld met stekken van 1 moederplant en bijvoorbeeld op een medium zonder buffer werkt.
De stekken zullen allemaal ongeveer hetzelfde reageren dus na een aantal kweekjes van diezelfde stekken weet je wat ze doen.
Dan kun je een optimaal systeem maken (alleen) voor jouw situatie.
Comment