Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Northern Lights van Sensi Seeds in de tent van een student!
Je ziet magnesiumtekorten in de middeloudere bladeren.
De potten wegen nu echt niet veel meer, maar ik word haast paranoide om nog water te geven :p
Morgen normaal dus een slokje water met een klein beetje groeivoeding.
Ik vraag me ook af of ik er goed aan gedaan heb om preventief zeewierkalk toe te voegen aan m'n medium. Misschien daardoor ook een blokkade van magnesium.
De temperatuur gaat niet meer boven de 30 graden dus da's goed, LV wat minder helaas rond de 30.
't Ziet er voor de verandering weer niet mooi uit. Enige voordeel is dat ze gisteren helemaal droog stonden en veel van gietwater er langs onderen weer uit kwam.
Dit zie ik als een nieuwe start. Ik ga nu rustig de voeding wat opbouwen. Heb ook het scrognetje opgehangen dat ik wat geplooid heb in een halfpipe.
De LV is waanzinnig laag als het tentje gesloten is en de temperatuur kan ik ook moeilijk onder controle krijgen.
Op naar een vol netje (binnen een maand of 2 :p)...
Re: Northern Lights van Sensi Seeds in de tent van een student!
Ik heb zo'n fertometer . Het probleem (nou ja als dat een probleem is) is dat die bijna altijd oranje aangeeft + je grond moet er aardig vochtig voor zijn om een nauwkeurige meting te hebben.
Even een vraagje nog bij bovenstaande foto: Wat zou dit zijn, jongste blaadjes die wat wegdraaien, precies bobbeltjes op het blad die ook wat verkleuren?
Nu staan ze zeker niet meer nat en de EC hou ik ook nog vrij laag. De temperatuur heb ik terug op 25 - 28 graden gekregen en de LV is rond de 30.
Hm, ik vermoed dat het wat met de pH of de EC-waarde van m'n medium te maken heeft. Ik zal uit voorzorg de komende week alleen afgezuurd water geven. Bladpunten geven volgens mij aan dat ze genoeg voeding hebben.
En die fertometer, die geeft gewoon oranje...
Ph, niet van jouw water, maar van jouw bodem???
Zijn die hydro korrels gewassen?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden....
Magnesium ligt hoger in de plant, de bladeren direct onder de jongste bladeren
ijzer is of in de toppen en bij blokkade lager gelegen, meestal de tweede of derde node bladeren.
Ja die korrels zijn gewassen
pH van m'n gietwater is 6.0 - 6.5, nooit meer of minder. Alleen denk ik dat er wat te veel calcium in het medium zit of toch misschien gewoon eventjes dimmen met voeding geven.
Wat is je donkerbruin vermoeden dan? Dat ze niet gewassen waren? :p
Magnesiumtekorten duiken meestal eerst op bij de middeloude bladeren.
Alles over de juiste voeding voor je planten, PH waarde, Meststoffen etc..
Ijzer herken je aan helgele bladeren volledig tussen de nerven in.
En dit op de een na oudste bladeren.
Aangezien, jouw plant daar 5 vingerig blad heeft,neem ik aan, dat er voordien, een ander setje bladeren aanwezig was.
Comment