Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project Freesmoke has begun :d 5cheese eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Project Freesmoke has begun :d 5cheese eerste kweek

Korting op 420shop
    Hj iedreen, ik bn blij aan te kondigen dat alles eindelijk gereed staat :d

Hier een paar foto's:

foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpgfoto 4.jpgfoto 5.jpg

foto 1: een onschuldig tentje (ofniet)
    foto 2: afzuiging en filter
    foto 3: Bodem
    Foto 4: Ik denk een mooie vochtigheid aangezien er nog niks staat, maar dat stabiliseert zich nog denk ik
    foto 5: pluggen, ben 5 zaadjs aan het ontkiemen en 4 zijn er uitgekome, deze worde ten gepaste tijden in pluggen met wortelstimulator gezet

Ik hou jullie verdr op d hoogte, vragen of antwoorden, let me know :d

P.S. dit is m"n eerste kweek dus alle hulp is welkom :d

Re: Project Freesmoke has begun :d 5cheese eerste kweek

Veel succes ga een bankie zetten hier.
    Vertel is wat meer over de tent afmeting,lamp,afzuiger kuub?,medium,voeding etc

Comment

tent is dark room 90x90x180, lamp 600watt phillips, afzuiger weet ik niet, alleen 160mm diamter, mt potgrand van plagron en voeding van Canne, Pk 13-14 en wortelextraxrt en terraa vega en terra grow :d

Comment

Ziet er goed uit

Veel succes met je grow man !

Comment

Dankjewel, nu 4 waarvan echt mooi wit worteltj tezien is , ga nu wachte tot morge namiddag en dan gaaan ze onder de tl lamp :d

Comment

Ht enige waar ik mee zit is of ik ze al onder de tl mag zette, hoe groot moet je worteltje dan zijn?

Comment

hier zet ik mijn bij neer om te volgen veel succes

Comment

Dankjewel :d ben aan ht twijfelen om nu te kijke of na de middag:p

hopelijk groot genoeeg om over te zette, foto"s volgen nog:d

PS als iemand me kan hlpe mt mn afzuiging, ik weet niet wlke het is maar hij is extra sterk omdat de 600 watt na een testrun 35graden in de tent opleverde.. Hopen dat als de plantjs zelf er staan dit wat stabiliseert

MVG

Comment

Ikzelf ze mijn zaadjes onmiddelijk onder een lamp.

Stengels en wortels zoeken hun richting gedeeltelijk op zwaartekracht en gedeeltelijk op licht. Een zaadje vlak onder de grond vangt nog net genoeg licht op om zich op te richten, en dat vindt zo'n zaadje heel prettig. (Dit uit eigen ervaring en betrouwbare bronnen bij de landbouwuniversiteit Wageningen.)
                  AAN die TL!

Mooi tentje. Prima keus in mijn ogen: 600 watt op 90x90, al zal niet iedereen dat vinden. 160mm afzuiging MOET voldoende zijn, en beter te veel dan te weinig.

Ehh... kun je nog eens wat oefenen op je foto's? Bovenkant boven en dat soort dingen...

------------------------------

Na even herlezen... 35 graden!? Da's raar. Zijn je aanzuigopeningen groot genoeg? Hoe warm is de aangezogen lucht ongeveer? Op welke plek in de tent hangt je thermometer?
                  Die temperatuur gaat zeker omlaag als je planten groter worden, want dan gaat een behoorlijk deel van de energie naar verdamping in plaats van opwarming. (40% in mijn kast volgens mijn berekeningen.) Maar nog steeds: Met een 160mm afzuiging een 600 watter niet onder de 30 graden kunnen houden, da's raar.
                  Last edited by Blani; 15 December 2013, 14:02.

Comment

Dat waszonder iets erin, en de lucht die binnekomt is de gezuiverde lucht uit de filter dus daar moet ik nog ietsopzoeken, en hoe bedoel je met foto's? ben beetje voorzichtig met er te veel te maken:p wat op je telefoon staat blijft erop eh ^^
                    Ik heb ze nu op een schaaltje ligge en ze zijn bijna allemaal 0,5cm groot, dus zou ik ze nu mogen overzetten in de pluggen en 24/7 onder de tl heb ik gehoord?
                    Wat zou de idiale vochtigheid en temperatuur dan zijn?

en een lamp zette als er een bord boven op licht lijkt me vrij nutteloos?
                    Toch ga ik volgende keer zowiso proberen , aangezien dit me eigenlijk wel beter lijkt, licht --> leven in het algemeen
                    Er zijn veel gaten in de tent, 2grote links 1gorte rechts en 3 kleintjes verspreidt over de tent met nog een grote aan de bovenkant.

Van wat zou je graag meer foto's zien? zou ik eventueel een fototje maken hoe de zaadjes der nu uitzien?

Comment

Het probleem met je foto's: Als ik ze open in je topic, dan staat de helft op de kop. Ik moet raden wat onder en boven is, en bij die afzuiging kan ik het zelfs alleen aan de kettingen zien.

Ik had niet begrepen dat je zaadjes onder een bord liggen. Inderdaad: Dan heeft licht weinig zin.
                      Ikzelf stop mijn zaadjes meteen in natte cocos, 0.5 centimeter onder de grond, onder een plastic zakje. Daar gaat dan meteen een spaarlamp boven.

Ideale vochtigheid en temperatuur: Geen idee.

Hee, dat luchtfilter... ehh... dat is niet bedoeld voor de aanzuiging. Het filter is voor de afzuiging, zodat je wietgeur binnenblijft. Heb je dat wel goed aangesloten dan?

Aanvulling: Zie ik dat je thermometer in de directe straling van je lamp hangt? Da's geen goeie meting: Temperatuur meten doe je in de schaduw. Maak er een kapje overheen, zoek een schaduwhoekje, of hang de thermometer boven je lamp in plaats van eronder.

Comment

Jaa die filter is aangesloten op die ufo zoalsi k het noem, de afzuiging en de afzuiging zuigt de gezuiverde lucht naar buiten
                        en via een de andere gaten neemt hij dit op. Ik wou het buitenstuk verbinden met een bus maar vind nergens een aansluitstuk van 160mm naar 120...
                        En ik zou bij god niet weten hoe ik defoto's moet draaien als ik vragen mag:$

over de cocos lijkt me zeker het proberen waard maar met grond beginnen leek me handiger En natuurlijk de afzuiging is van boven, de temometer gaat mee met de planten.

thanks for the feedback, vanavond zal ik van alles op men gemak een goeie foto maken, zoals ik al zei veel aan men hoofd gehad dus had niet de tijd om alles uitgebreid te fotograferen
                        Meer en betere foto's volgen sowiso nog.

Comment

Ik maak me nog steeds zorgen. Je afzuiging gaat naar buiten en direct weer naar binnen? Die lucht moet weg hoor. Naar buiten, de straat op.
                          (Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, in dat geval sorry voor mijn stupide interpretatie - maar better safe than sorry, in dit geval.)

Maar er van uitgaande dat je dat goed gedaan hebt: Dan is een aanzuiging van 120 te klein. De stelregel is : Aanzuiging 3x zo groot als je afzuiging.
                          Kun je meer gaten openzetten?

Volgens mij heb ik bussen van 160 naar 120 bij de Gamma gezien, in aluminium, bij de kachelpijpen. Die 120-kant weet ik zeker, de 160 zou 180 geweest kunnen zijn. (Ik had zo'n bus nodig voor mijn luchtdroger, vandaar dat ik dat in mijn geheugen heb.)

Comment

Die foto's zijn grappig.
                            Heb ze net bekeken en ik zie nog alles draaien voor m'n ogen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dat moet goed gaan komen man
                              maar cheese heeft toch een heftige geur
                              zal je mee moeten oppassen
                              succes
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bezig...
                              X