Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek, Barneys Farm - 1 Pineapple chunk 250W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste binnenkweek, Barneys Farm - 1 Pineapple chunk 250W HPS

Korting op 420shop
    Dag iedereen,

Ik ben eventjes geleden begonnen met kweken en wil er dan nu ook een een verslagje van maken. Ik had voor Pineapple chunk gekozen als eerste binnensoortje, omdat ik mooie dingen ervan had gezien. Het kweken is allemaal nog vrij nieuw voor mij, dus met deze kweek wil ik vooral veel bijleren en hopelijk ook er een lekker wietje aan over te houden. Verder wil ik nog even zeggen dat ik ervoor gekozen heb enkel 1 plantje groot te brengen. Dat ene plantje heeft wel een degelijk oppervlak om in te groeien(0,36m2) , groot genoeg dus.. Ik heb mijn plantje eerst laten voorgroeien in een mini kweektentje met in totaal 72 W aan TCL en daarna in mijn grotere kast met een 250W HPS lamp. Verder heb ik het Plagron Terra assortiment aangeschaft en verwacht ik ook wat extra te kunnen geven met mestkorrelsvan Aptus. Momenteel zit mijn kleine in haar 2de week van de bloei.

Even een Overzichtje:

1)Materiaal
    *Homebox Mini 30x30x60
    TNeon 2 x 36W met peer 6500k
    Propagator van Root!t
    Smartpot 3,8l
    *Kweekkast: G-kit Bonanza 250 60x60x176
    Ventilator: Winflex 185m3/u (+filter) + Extra ventilator buiten kast
    Lichtset met 250W Sylvania Grolux
    Smartpot 26l
    Droognet
    Materiaal.jpgSylvania.jpgIMG_0914.jpgRootit.jpgHomebox mini.jpgKast.jpg

2)Voeding/Supplementen
    *Aptus
    All-In-One(Mestkorrels)
    *Plagron
    Terra Lightmix
    Terra Grow
    Terra Bloom
    Power Roots
    Pure Enzym
    Green Sensation
    *NoMercy
    CO2Tabs
    Bloom Sensation
    Andere Voeding Supplementen.jpgPlagron Voeding.jpg
    3)Zaadje
    Pineapple Chunk(Barney's Farm)
    Hoogte 60-70 cm
    Type Indica Dominant*
    Bloeitijd 60-65 dagen**
    THC 25%
    CBD 1,1%
    Genetica Pineapple x Skunk#1 x Cheese

Barney's Farm:*Known Phenotypes:
    1.: stretched, slowly blossoming, indica-dominant Phenotype #1
    2.: short, compact, slowly blossoming, sativa-dominant Phenotype #2
    3.: short, stretched, slowly blossoming, sativa-dominant Phenotype #3
    4.: Very homogenous variety.

**Vaak langer bij andere kweekverslagen...

Foto's volgen snel!
    Attached Files
    Last edited by sepkedepke; 16 December 2013, 01:35.
    Chillings

Re: Eerste binnenkweek, Barneys Farm - 1 Pineapple chunk 250W HPS

klink goed man zet m op
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dankje
      Chillings

Comment

Lekker wietje.
        Zou haar wel toppen kan aardig groot worden zie mijn eerste kweekverslag daar heb ik er eentje die niet getopt is.
        Kom wel eens aan wippen.
        Succes!

Comment

Ben ook wel benieuwd, heb al een tijdje een pakje van 5 liggen en er komt altijd wel iets tussen waardoor ze terug aan de kant vliegen :p

Veel succes !

Comment

Danku! Ja ze wordt inderdaad goed groot, ze is nu al een metertje ongeveer.
            Ik heb de grootste zijtakken wat ondersteuning gegeven met bamboestokken en heb ze naar de zijkant gericht om dat lengteprobleem een beet aan te pakken en ook de kleinere zijtakjes wat meer licht te gunnen.
            Ik ga zeker je raad opvolgen en ze toppen. Ik had al eens getracht te fimmen, maar die pogingen waren helaas niet allemaal even goed geslaagd

Heb ook meteen je verslag eens doorgelezen.
            Heel mooi kweekje!Ik zag inderdaad een verschil tussen de pines, ook gek dat die ongetopte sneller klaar was
            Ik ga zeker ook nog moeten opletten met httestress en een hoge LV (70% in het donker).

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@Smowkie: Haha hopelijk zal dit verslag je aanzetten tot een pine te kweken
            Chillings

Comment

Als ze al een metertje iszal ik er maar een stukje terug toppen ze groeit in de bloei zeker nog wel 60% of nu 12/12 zetten.
              Heb je al een foto vertel net iets meer.

Comment

Ze stond al in bloei he m8 dus niet meer toppen dan dit zal het hele process doen verstoren en knip je je hoofdtop weg zonde gewoon haha
                Maarre 1m is wel een beetje groot voor een 250w hps die hebben weinig dieptestraling. Ikzelf werk ook met 250w en probeer de plantjes ong 50-60 cm te houden anders krijg je heel veel fluffy toppen. Wat je nu nog kan doen is kijken of je haar voorzichtig naar beneden kan binden zodat ze op 60-70 cm zit met de hoofdtop. Zo krijgen de andere toppen ook wat licht.

Greets

Comment

Ben ik de enige die geen foto's ziet ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bloeidag 19

De hoogte van de zijtakken varieert van 75-90 cm, de toppen staan nu altijd zo'n 35 cm van de lamp.
                    Verder ga ik nog wat verder uitleg geven over het plantje. Ze heeft een groeiperiode van 4 en een halve week gehad. Daarna ben ik dan op 12-12 gegaan, Net voor ze in bloei ging had ik ze getopt (fim mislukt) en dan een week dat ze in bloei was had ik ze nog eens getopt. Wetende dat ik ze in stress zou brengen, maar ik zag nog niet echt veel stampertjes tevoorschijn komen, dus dacht ik dat het geen kwaad kon. Ze was trouwens maar 30 cm toen ze in bloei ging, ze begon toen meteen flink te groeien.
                    Af en toe zet ik ook wat klassieke muziek op, omdat ik ergens een artikel had gelezen dat muziek veel impact heeft op een plantje
                    Je kan ook op de foto zien dat ik de lange takken met bamboestokken en van die groene tuinstokken aan de zijkant van de kast heb geplaatst en dan de kortere zijtakken in het midden.

@MWay: Die van mij is van 30 naar tot in de 90 gegaan. Ik denk dat ze nu gestopt is met groeien. Moest ze toch nog te hoog komen, wat doe ik dan? Alle groeischeutjes weghalen? Toppen?

@psychedelic1988: Bedankt voor de info. Ik ga mijn toekomstige plantjes zeker ook korter houden. Nu kan je foto's zien. Zou ik nog steeds afbuigen of ziet het er degelijk genoeg uit?

@QnQ: Foto's heb ik nu pas geupload.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oh ja, sorry dat die foto's allemaal op hun zij staan, dat doet de jongedame alvast zeker niet
                    In mijn verkenner staan ze recht, maar als ik ze hier toevoeg dan staan ze ineens schuin..
                    Attached Files
                    Chillings

Comment

Zou alsnog proberen de gehele plant (VOORZICHTIG)30 cm naar beneden te binden dan krijgen straks meer topjes licht dus uiteindelijk een beter resultaat. Ook kun je de plant dieven onderin wat je dan doet is de kleine beginnende scheuten en topjes onderin weg halen. Moet je maar wat meer over lezen. Op deze manier gaat alle voeding en energie naar de bovenste toppen ipv naar de fluffy topjes onderin.
                      Ook hoort een 250w op 25cm van de toppen af

Greets
                      Last edited by psychedelic1988; 16 December 2013, 12:54.

Comment

Ik heb ze alvast gediefd, e is echt nog wel veel van af gekomen. Ik had een topic over dieven gelezen, waar enkel stond de dieven zelf weg te nemen. Mijn bladeren beneden mag dat ook? Dat afbuigen durf ik niet echt, ik heb het geprobeerd maar heb echt schrik dat ik er eentje doe knappen..

Euhm ik dacht dat ik de lamp iets verder moest hangen omdat je zei dat als ze te lang werden ze te fluffy werden. Ik dacht dat de reden daavoor was dat ze te dicht tegen de lamp staat.
                        Chillings

Comment

Waar je de plant wilt buigen rol je het stammetje tussen duim en wijsvinger zodat het voorbereid is

Comment

Okee dankje, ik zal binnekort er eentje proberen te buigen en er een foto van plaatsen.
                            Chillings

Comment

DSCN3686.jpg
                              Na...DSCN3757.jpg

Nu staan al mijn toppen weer op dezelfde hoogte en het is veiliger dan knakken.
                              De 250w gewoon op 25cm houden dichterop verbranden ze en verderweg krijgen je toppen minder licht dus uiteindelijk minder/mindere kwaliteit wiet. Wat de lamp doet als je hem te hoog hangt is strekken(uitrekken) dit is niet wat wij willen dit zorgt voor lange slungelige dames

greets
                              Last edited by psychedelic1988; 16 December 2013, 16:55.

Comment

Bezig...
                              X