Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek , White widow autoflower.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek , White widow autoflower.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal ,
    Na een eerste uit de hand gelopen experimentje , resulterend in een 2.5 m hoog plantje binnenshuis , heb ik mezelf een kweektentje aangeschaft om het nogmaals een poging te geven.
    081409151603.jpg

    Setup
    - Tent : Secret jardin DS60 60*60*150
    - 150W HPS Lamp met hamer reflector kap
    - 185m3 mini fan
    - 150m3 Canlite koolfilter
    - 1x Min Max Thermo-Hygro meter
    - 4* 11L potten

    Zaadjes en medium
    - White widow autoflower feminised
    - Medium , Biogreen growmix

    Voeding
    - B,cuzz 1 component basis voeding
    - APTUS: Startbooster, Topbooster, Regulator, Super-PK, K-Boost, en CaMg-Boost
    Licht , Temperatuur en luchtvochtigheid
    - Belichting : 18/6
    - Temperatuur tijdens licht : 23C / 26C
    - Temperatuur tijdens donker : 17C / 19C
    - Luchtvochtigheid : 25% / 40%
    IMG_4970.jpgIMG_4971.jpgIMG_4972.jpg0__17507_l_ms2_rvf_1.jpg0__17507_l_ms2_rvf_2.jpg
    Ik ben momenteel reeds in week 4 van deze kweek .
    Daar ik deze site pas heb leren kennen nadat ik reeds begonnen ben , heb ik inmiddels ook al de nodige problemen ondervonden.
    Bij deze dan ook even een kort verhaallijn.

    21/11
    Het ontkiemen ging zonder problemen , dit tussen vochtige watjes op een gekantel bord.
    Na 3 dagen de zaadjes rechtstreeks in de 11 L potten gezaaid.

    Oorspronkelijk bleek alles goed te verlopen , de plantjes groeiden aan een snel tempo mooi door en zagen er gezond uit.
    In week 3 echter... begonnen er zich groene plekken op het medium te vormen. Dit na een postje op het forum bleek alg te zijn wegens overbewatering.
    IMG_4954.jpg
    Ik heb middels mijn bewatering aangepast en de alg is momenteel geen probleem meer.

    17/12

    Ondertussen is er een nieuw probleem opgedoken. Ik zit bijna in week 4 en er beginnen zich gele plekken te vormen op de grootste bladeren. Hier boven op zijn de bovenste nieuwe blaadjes zeer smal en de tipjes beginnen ook geel te kleuren.
    Nu heb ik wel degelijk eerst op het forum vele andere topics gelezen en bekeken of ik dit niet zelf kon uitzoeken en oplossen maar elk advies zou toch meer dan welkom zijn.

    IMG_4955.jpgIMG_4961.jpgIMG_4962.jpgIMG_4967.jpgIMG_4968.jpgIMG_4969.jpg
    Wat ik heb gelezen op andere topics , lijkt mij dit een combinatie van Magnesium of mangaan tekort , hittestress , een te lage vochtigheid en mogelijk zoutopbouw in de groeimedium of een te veel aan voeding?

    Ze hebben echter pas in de 3de week een eerste keer voeding gekregen , volgens schema , met 3 dagen tussentijd.
    Hierbij wel de vermelding dat het water dat ik mijn plantjes geef kraantjeswater is gefilterd met een brita filter om het grootste deel van de chloor en de kalk er uit te halen.
    Ph meter en ec meter heb ik helaas nog niet.

    #2
    Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

    Nou dat alles zie ik hier niet in.

    Ik denk dat je nog steeds te nat staat.

    Maak eens een foto van de grond
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

      IMG_4974.jpgIMG_4977.jpg
      Zal er straks ook enkele nemen zonder de lamp er op , misschien geeft je dat een duidelijker beeld. Ze hebben nu echter wel al 4 dagen geen water bij gekregen.
      Denk dat ik me straks of morgen gewoon even een tensiometer ga aanschaffen. Toch net iets makkelijk en neemt het giswerk er wat uit .

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

        Yeah, met al dat hps licht erbij zie ik alleen geel. Is 't Chinese wiet ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

          Gele bladpuntjes zie ik. Ik denk dat de voeding in je aarde wat op begint te raken.
          Mangaan etc, tekorten aan die sporenelementen komen meestal tot uitting als de ph van je grond niet in orde is.
          Dan kan de plant bijv wel N en P opnemen maar de ph is net wat te hoog of te laag om mangaan voldoende op te nemen.

          Ph meter heb je al vanaf 13 euro op marktplaats.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

            Potten leren wegen is beter dan een tensiometer gebruiken.

            Verder zou ik geen Brita kan gebruiken. Een beetje kalk lusten ze wel.
            Probeer 100% biologisch te kweken, dan heb je geen nood aan het afzuren van je water.

            Vervolgens kan ik je zeggen dat je autoflowers best "leest" en niet klakkeloos een schema volgt.
            Bepaalde autoflower soorten hebben juist meer voeding nodig, anderen minder.
            Aarde en voedingen van verschillende merken gaan combineren maakt het er alleen maar moeilijker op, zeker en vast voor een beginner.

            Als laatste de vriendelijke vraag om steeds foto's te nemen zonder HPS licht.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

              Heb de laatste dagen heel wat opzoekwerk verricht op verschillende forums en lees toch vaak tegenstrijdige berichten over het potten wegen ivg met het gebruik van een tensiometer. Nu twijfel ik er niet aan dat als je al een tijdje kweekt , dit uiteraard perfect op gevoel kan aanleren. Maar daar ik een absolute beginner ben ben ik me toch even een Tensiometer gaan afschaffen. Maar daarbuiten weeg ik nu ook met regelmaat de potten zelf en noteer ik het en moet zeggen dat de tensiometer het perfect liniear doet met de wegingen.

              Blijkt dat ik de plantjes van overwatering naar onderwatering heb laten gaan. We moeten vallen om op te kunnen staan denk ik dan maar .
              Heb ook gelijk een PH meter aangeschaft . Het medium zelf viel op zich nog wel mee vond k , PH van 6.3 .
              Maar het water hier is idd toch wel aan de hoge kant met een PH van 7.6 .
              Dus sinds gisteren overgeschakeld naar Water met voeding op een PH van 5.9 en heb ik eindelijk ook een clipfan kunnen bemachtigen waardoor ook de vochtigheid op een veel aangenamere 52 % ligt.
              Nu maar afwachten hoe ze er op reageren.

              Allen alvast bedankt voor de tips en elke inbreng wordt gewaardeerd .

              IMG_4989.jpg
              IMG_4998.jpgIMG_4995.jpgIMG_4994.jpgIMG_4993.jpgIMG_4990.jpg
              Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
              Potten leren wegen is beter dan een tensiometer gebruiken.

              Verder zou ik geen Brita kan gebruiken. Een beetje kalk lusten ze wel.
              Probeer 100% biologisch te kweken, dan heb je geen nood aan het afzuren van je water.

              Vervolgens kan ik je zeggen dat je autoflowers best "leest" en niet klakkeloos een schema volgt.
              Bepaalde autoflower soorten hebben juist meer voeding nodig, anderen minder.
              Aarde en voedingen van verschillende merken gaan combineren maakt het er alleen maar moeilijker op, zeker en vast voor een beginner.

              Als laatste de vriendelijke vraag om steeds foto's te nemen zonder HPS licht.
              Heb nu inderdaad ook de brita filter achterwegen gelaten en het water dus afgezuurd naar 5.9. Het biologisch kweken klinkt zeker interessant maar denk dat dit voor een volgende keer wordt , zodat ik me er eerst wat beter kan over informeren .
              Het was een setje inclusief de tent , vandaar de niet overeenkomende merken maar ga dit zeker onthouden voor een volgende ronde!


              Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
              Gele bladpuntjes zie ik. Ik denk dat de voeding in je aarde wat op begint te raken.
              Mangaan etc, tekorten aan die sporenelementen komen meestal tot uitting als de ph van je grond niet in orde is.
              Dan kan de plant bijv wel N en P opnemen maar de ph is net wat te hoog of te laag om mangaan voldoende op te nemen.

              Ph meter heb je al vanaf 13 euro op marktplaats.
              Heb de PH meter in huis , al vond k het niet zo tof dat ze me in de winkel niet even konden meedelen dat je er ijkvloestof voor nodig had waardoor ik nogmaals op zoektocht kon. Heb de voeding ook iets omhoog gebracht en nou wachten maar. Het is alleszinds tot nu toe niet verergert.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Yeah, met al dat hps licht erbij zie ik alleen geel. Is 't Chinese wiet ?
              Geen idee , maar als ik er na het roken half gesloten oogjes van krijg zit k er zeker niets mee in .
              Nu moet k wel zeggen dat je de plekken op de bladeren bvb veel duidelijker ziet met de HPS op als zonder .

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

                Foto 3: vrouwtje
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

                  Gamm je hebt eksterogen
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                    Foto 3: vrouwtje
                    Yep , alle 4 inmiddels

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

                      Ze gaan goed zo, Gamm heeft je goed op weg geholpen.

                      Met gewoon aangepast leidingwater (ph) lijkt de plant zich goed te herstellen.

                      Hup nu de eindspurt.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek , White widow autoflower.

                        Gamm heeft dat inderdaad fantastisch gedaan.
                        Ik heb middels mijn voeding iets omhoog geschroefd en wat calmag toegevoegd en met het aangepast water doen ze het niet slecht.
                        De 2 kleinste plantjes voelen zich er op eerste zicht zeer goed bij , al blijkt de grootste plant niet onmiddelijk te verbeteren maar al zeker niet te verslechteren.
                        Ze neemt alvast wel een gezonde dosis water binnen en moet zeggen dat de tensiometer hierbij toch echt een gemakkelijke rol speelt.
                        Heb er inmiddels ook 3 bij besteld.

                        Begin wel stilaan te merken dat het tentje wat aan de kleine kant is voor 4 plantjes.
                        Wat is jullie mening over het wegknippen van enkele ( ik spreek hier over een 3tal grote bladeren per plant) om wat meer licht naar de onderste vertakkingen te krijgen?
                        Ik heb hier zelf al heel wat topics over afgeschuimd en alweer heel wat tegenstrijdige berichten gevonden. Zelfs 1 van de zaadproducenten heeft op zijn site het advies staan om in de bloei periode dit toe te passen zodat er meer voeding naar de toppen zou gestuurd worden.
                        Anderen beweren dan weer dat je dit absoluut niet mag doen ?
                        Maar als de onderste topjes minder licht krijgen betekent dit toch ook minder gewicht? Misschien interessanter om hier mee te wachten tot in de 2de - 3de week van bloei en ze nu te buigen met wat draad?

                        Inmiddels ook de potten van de grond gehaald zodat ze niet rechtstreeks op de koude vloer staan en de kleinere plantjes omhoog gebracht zodat het bladeren canapee op iets gelijkere hoogte komt en den clipfan iets hoger richting lamp gedraait. Begin namelijk te merken dat de bladeren waar de fan op rechtstreeks opstond er het ergste aan toe zijn.
                        Als hier verbeteringen kunnen toegebracht worden laat ze met veel plezier horen .



                        IMG_3046.jpgIMG_3049.jpgIMG_3056.jpgIMG_3059.jpgIMG_3065.jpgIMG_3066.jpgIMG_3067.jpgIMG_3070.jpgIMG_5016.jpgIMG_5017.jpgIMG_5021.jpgIMG_3047.jpgIMG_3048.jpg

                        Comment

                        Bezig...
                        X