Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

    Korting op 420shop
    Ik ben nieuw op het forum, zelf heb ik wel genoeg ervaring met hps. Maar nu heb ik me wat laten aanpraten door een maat van me,
    Een led lamp, moet de nieuwste shit zijn. Ze noemen het zelfs legaal kweken, als je het op 5 planten houdt en geen verwarmingselement gebruikt.
    De lamp verbruikt 267watt stroom, maar levert qua licht energie 1320 watt op.

    jaro.JPG
    Stats van lamp:

    12 x 23 watt = 267 watt is gelijk aan 1320 watt = 19.200 lm + 2 kleuren LED 14 watt = 1000 lm
    totaal: 290 watt gelijk aan 1320 en 20.200 lm.

    Ik heb 6 amnesia steks gekocht, ik heb de 6 beste uit de 30 gepakt, maar wil volgende keer ontkiemen, een lekkere kush of een purple haze.

    Mijn verder uitrusting is een tent van 120x120x200
    Phat rino 356 m3 carbonfilter
    Buisafzuiger 356m3
    fan controle
    clipventilator
    passieve inblaas badkamerventilator 189 m3
    6x 25L pot
    Coco potgrond greenhouse
    hygro/termo meter

    Voeding

    Rhyzotonic canna
    Terra flores canna
    pk 13/14 canna
    ph -/ ph+

    Bestrijding

    Neem = anti- insect verdelger
    dettol


    Mijn tentje draait nu al bijna 9 dagen, ik heb mijn sletjes nu 1x getopt en ik top ze over een paar dagen voor de 2e keer, om ze lekker breed te maken en zo het tentje te vullen.
    De lamp word niet warm die heb ik dus op ong. 10 cm van de bovenste plant af. Het is ff allemaal nieuw voor me die led, maar ik heb de temperatuur en lv goed onder controle, snachts: tmp 20,1graden lv 89% Overdag: tmp: 27,3 lv 71%.. Mijn chickies zijn al goed gegroeid, ik zal snel fotos posten..



    Ik ben benieuwd of er meerdere gasten zijn die van dit soort lampen heeft gehoord?

    #2
    Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

    Legaal, ghehe...je woont in Uruguay ?
    In Nederland is niets legaal heh..

    Anyho, weer een ledkweek erbij. Er staan nog wel wat ledkweekjes hier, dan moet je even door de topics spitten om die te vinden.
    Benieuwd of deze wel genoegdoening gaat geven.
    Werkt die aardevoeding ook goed met cocos ?

    Succes !
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

      Flores op coco's is dat verstandig? Vult de led die tekorten aan?

      Succes!
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

      Comment


        #4
        Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

        Voor cocos heb je cocos voeding nodig en geen flores.....en ook je lamp is een verwarmings ellement en je heb een tent MET afzuiging en filter dus dat is al niet meer legaal enz enz enz....

        Comment


          #5
          Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

          Heb je toevallig wat meer info over het spectrum van de lamp? Ik ben momenteel ook met een Led test bezig. Misschien leuk voor jou om te zien en wie weet leren wij wat van elkaar .

          Comment


            #6
            Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

            Verbruikt 267watt stroom, maar levert 1320 watt op.

            Blijf dromen...

            We zien hier wel vaker dat soort beloften voorbijkomen. We wachten nog op een 300watter die een 300watt HPS kan evenaren, laat staan verslaan, laat staan 4 keer verslaan.

            Maar ik kijk met belangstelling mee.

            Comment


              #7
              Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

              En die 12 spaarlampen van 23 watt dan??
              Zo is het nog geen echte ledkweek, zoals de titel doet vermoeden

              Comment


                #8
                Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                Voor een echte LEDtest kunnen jullie hier kijken http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-LED-stations

                Comment


                  #9
                  Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door West2010 View Post
                  En die 12 spaarlampen van 23 watt dan??
                  Was me niet eens opgevallen. Da's een mooie batterij spaarlampen! Tsjonge!

                  Comment


                    #10
                    Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                    Niet zeiken, gewoon lekker meekijken!!!
                    Het begint er verdikkeme op te lijken dat het illegaal is om het met LED te proberen.
                    Staat dit in de regels van JD ??

                    Ik plof neer.

                    Succes
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      #11
                      Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                      Het probleem is meer alle dwaze claims in de OP en titel.

                      Om te beginnen de "lamp". Een constructie met als basis dus 267W aan spaarlampen. Die hebben dan een vergelijkbaar wattage van 1320W aan standaard gloeilampen (alsof iemand daarvan onder de indruk is). Daartussen zit dan een ledpaneeltje van 14W. 267W plus 14W is dan samen 290W? Of is het wellicht 2x14W (zou uitkomen op 295W)

                      Hoe dan ook, zelfs in het gunstigste geval bestaat nog geen 10% van het wattage uit LED. Dus een "led kweek" ...?

                      Plus nog de onwaarheid dat als je deze bizarre combinatie van lampen gebruikt het legaal zou zijn om binnen te kweken. Legaal is het sowieso nooit, maar gedoogd wordt het ook niet met zo'n lamp als je er nog een hulpmiddel bij hebt. Stekken lijkt me er al een. Speciale grond en voeding 2. Ventilatie/afzuiger/inblaas 3. Tentje 4. Valt ver buiten het gedoogdbeleid dus.

                      Met zo'n zware afzuiger zou er ook net zo makkelijk gewoon twee keer 150W HPS in kunnen hangen voor bijna een dubbele hoeveelheid licht. Of een 250W HPS met dan ruim anderhalf keer zoveel licht.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                        Ik heb even een discussie Topic aan gemaakt.

                        Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.


                        Laten we daar in het vervolg onze LED voor en nadelen bespreken.

                        Op deze manier kunnen we ellenlange discussies op kweekverslagen uitsluiten.
                        Last edited by Escargot; 19 December 2013, 10:49.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          #13
                          Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                          Ik denk dat ik het al weet escargot. Je hebt speciaal voor de discussieerders een mooi topic geopend!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.



                            Sorry, vind wel dat LED een kans moet krijgen zich te bewijzen !!!
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #15
                              Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                              Eh... Wietefras heeft het helemaal niet over LED, net zo min als dit kweekverslag. Beide gaan voor 90% over spaarlampen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X