Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

    Hoi Dongreen,
    Leuk expiriment. Zelf ook met een LED kweek bezig. Ben benieuwd naar jouw ervaringen met deze lamp.
    Succes!

    Comment


      #32
      Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

      @ blani ik weet dat teveel licht niet uit maakt, maar er moet wel regelmaat in zitten, en dat was niet het geval dus dat was jammer.. maar inderdaad geen paniek

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Oorspronkelijk geplaatst door Bloemetje View Post
      Hoi Dongreen,
      Leuk expiriment. Zelf ook met een LED kweek bezig. Ben benieuwd naar jouw ervaringen met deze lamp.
      Succes!
      Oke jaa dat led is voor mij ook allemaal beetje nieuw ben ook zeer benieuwd

      Comment


        #33
        Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

        Zo weer ff een update, deze fotos zijn 6 dagen ouder als de vorige.
        Ik zie mn sletjes lekker breed worden, 1tje die beetje achter loopt, die stond eerst rechtsbuiten heb hem gister in het midden gezet en zie meteen verschil.
        Tot nu toe ben ik tevreden over mijn lamp. Een vriend van mij heeft broertjes van mijn sletjes staan onder een 400watt hps, wel in 11 liter potten ik heb 18 liter. Ik heb gister zijne gezien, en mijn lijken dan toch een stukje breeder die van hem zijn meer de hoogte ingeschoten.

        Alle aan/opmerkingen/reacties zijn welkom

        IMG-20131222-00091.jpg IMG-20131222-00093.jpg

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        (zusjes)

        Comment


          #34
          Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

          HPS licht is wat roder. Daar gaan planten meer van strekken inderdaad.

          Al ziet dat dozijn spaarlampen er ook wel wat gelig uit. Heb je die in een groei en bloei spectrum (6500K en 2700K) of alleen de bloei lampen?

          Je ziet overigens in de foto's ook dat eigenlijk alleen die plant midden voor een beetje led licht ontvangt. Daar is het wat blauwig.

          ps Ik denk dat de lens van je Blackberry even schoongemaakt moet worden. De linker helft van de foto is wat wazig. Heb ik zelf ook vaak met mijn smartphone

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #35
            Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

            @ Wietefras
            Kerel dont shoot the messenger.. Dit was wat mij verteld is, en kijk eens op gratisblowen.nl daar zie je precies wat ik bedoel, het is een techniek en soort van wetgeving, het is voor mij ook allemaal nieuw zoals ik zei.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            en jaa haha inderdaad mn lens was een beetje vies, sticky fingers

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            IMG-20131222-00092.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            En het valt me inderdaad op dat ze strekken door het rode licht, ik probeer zo nu en dan de takjes voorzichtig naar onder te buigen en met de ventilator te spelen

            Comment


              #36
              Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

              Lol, ik zat meer op de slak te schieten Dat we niets kwaads mogen zeggen over een led kweek.

              Serieus, gedogen is iets anders dan legaal. Gedogen betekent dat ze je planten en kweekspullen afpakken zonder je een bekeuring te geven. Kweken met twee of meer hulpmiddelen wordt sinds een paar jaar gezien als "bedrijfsmatig". Dat is illegaal en dan krijg je dus waarschijnlijk nog een boete ook.

              Zie nu die lamp daar ook staan en het is dus inderdaad 95% spaarlamp en 5% led. Merkwaardige combinatie. Al geven die spaarlampen zat licht om wiet onder te kweken.

              Daar geven ze ook aan dat het 2700K spaarlampen zijn. Die zijn eigenlijk meer voor de bloei fase (een week of 3 nadat je de klok op 12/12 gezet hebt). Voor de groei zou je iets blauwer licht moeten hebben (6500K). Misschien dat daar dat beetje led dan voor is, om toch net wat extra blauw licht aan te leveren om de planten wat compacter te houden? Als de planten teveel strekken zou je voor een volgende kweek nog kunnen overwegen om er toch 12 van die 23W Tornado 6500K lampen bij te kopen voor de groei fase.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #37
                Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                @ wietefras

                Nee was ook niet offensief bedoelt haha
                Bedankt voor je reactie en ik betwijfel inderdaad of deze lamp genoeg is voor de groeifase, ze staan nu 2,5 weken te groeien, ik heb ze al 2x getopt.
                Opzich zien ze er wel lekker uit, 1tje die een beetje achterblijft.
                Maar ik kijk wat ik er deze keer uithaal maar overweeg zeer zeker om die lamp de volgende cyclus aan te schaffen die je me aanraden..
                Ik ben gewoon heel benieuwd wat deze lamp mij gaat leveren.

                Ik heb nog een vraagje, ik kweek normaal gewoon op lightmix van de growshop en dan gebruik ik terraflores voor de bloei fase, maar deze keer heb ik perongeluk cocomix van biogreen ingeladen, hier heb ik geen ervaring mee, kan ik ook gewoon terraflores voor de bloei gebruiken? of kan je me een andere aanraden?

                Comment


                  #38
                  Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                  Ik dacht al, toen ik je potten zag: Dat is cocos, en voor cocos is dat veel te droog. Misschien moet je mijn cocos-verslag even bekijken:

                  Cocos is prima spul om op te kweken, als je het goed doet, en dat is niet eens moeilijk. Ik zou wel de echte cocos-voeding gebruiken.

                  Wat licht betreft: Man, koop toch een HPS... Of bouw een eigen fitting voor een batterij spaarlampen. Die LEDs voegen heus niks toe.

                  Comment


                    #39
                    Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                    @ blani
                    Oke bedankt voor de tip, ik zal mn dames eens douche. En ik zal zeer zeker eens naar je verslag kijken.
                    En wat betreft de lamp, ik kweek al 6 jaar onder hps.. Wou nu eens wat anders proberen, ben benieuwd hoe het verloopt, maar inderdaad als ik niet tevreden ben stap ik weer over op hps, ik heb nog een evsa phillips 600 watt liggen met toebehoren.

                    Comment


                      #40
                      Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                      Waarom gebruik je dan de schakelkast van je HPS niet ?
                      Of doe je die ook met zo'n timertje..
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #41
                        Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                        DonGreen niet rot bedoeld maar kijk je de wetgeving maar eens na.Ik ben 3,5 jaar bezig legaal te kunnen kweken voor mijn ziekte.Heb alle wegen bewandelt tot justitie cz woningbouwvereniging alles.Mijn huisarts stimuleerd me met cannabis omdat dat mijn laaatste redmiddel is Aangezien ik alle reguliere medicijnen al heb gehad tot morfine aan toe.Daarbij heb ik contact met de eenige man in nl die legaal mag kweken.Tiep op google jan willem moorlag mediwiet in dan kun je alles na lezen.Legaal is niks gedoogd miss ja.Zo lang ze me niet pakken doe ik niks pakken ze me dan kun je wat beleven en ga ik na l1 en meer zenders met mijn verhaal. Kijken wat dan gebeurd aangezien ik nu pas in een koopwoning van beste vriend zit en wij in feb overgaan tot koop.Dan pas kan ik het aanvechten en alsnog wil dat niet zeggen dat ik het dan ook mag.Hoge raad moet dan uitstel van vervolging geven en dan mag het wel.Raar landje hier groetjes Gizmo

                        Comment


                          #42
                          Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                          @ QnQ

                          Ik heb mijn vorige tent met toebehoren bij een vriend opgezet, waaronder dus ook mn davin dv12. Ik heb nu een betere timer gehaald en hij houdt het tot nu toe al 4 dagen vol dus met een beetje geluk brand deze niet door. En nee ik gebruik voor een 600watt hps inderdaad geen timer

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          @gizmo

                          Jaa het is inderdaad een rare wetgeving, met al dat gedoog, dat ze de mensen toch gunnen om hun eigen mediwiet te kweken maar nee we moeten het in de coffieshop halen en meteen een shit lading btw erover betalen onzin hier. Maar goed waar een wil is is een wet!

                          Comment


                            #43
                            Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                            Ik ga zeker een stoeltje plaatsen hier en volgen wat het gaat worden.Ik zelf zit nu 3 jaar in het vak met tussen pauses.Een ding wil ik zeggen over de led lamp .Zover ik weet van anderen en onderzoek ben ik van mening dat alleen de spectra box werkt.Nou ja werkt ,in de groei wel maar de resultaten met bloei blijven niet optimaal.Daarbij zeg je dat je 267 watt led gelijk staat aan 2 x 600 watt hps als ik me niet vergis Wil je niet teleurstellen maar waar haal je die cijfers vandaag.Ik ben zeer benuuwd na het resultaat.Maar even grafiekje van de spectrabox 350 watt led

                            succes met je kweek ik volg op de voet gr Gizmo

                            Comment


                              #44
                              Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                              @ Gizmo

                              Jaa inderdaad het is geen volledige led kweek, de lamp bestaat inderdaad voor 90% uit spaarlampen, maar raar want ook op de verpakking staat duidelijk led, wat dus maar 10% is.
                              Maar voor de bloei wil ik inderdaad meer blauw licht, ik denk dat ik me voor de volgende cyclus 12 blauwe lichten erbij haal voor de bloei fase.
                              Tot nu toe gaat het wel goed, de planten groeien goed en gaan ook lekker. Ik heb ze vandaag voor de 3e keer getopt ik laat ze nog een week groeien, dan hebben ze totaal 4 weken gegroeid, en laat ze dan nog eens 9-11weken bloeien. Ik ben zelf ook erg benieuwd wat eruit gaat kopen. Mocht het tegenvallen spring ik weer over op hps en ben ik weer een ervaring rijker haha ..

                              Tof dat je meekijkt alle tips en reacties zijn welkom

                              Comment


                                #45
                                Re: Led kweek 267watt = 1320watt 6x amnesia 25L potten.

                                Waarom wil je in de bloei meer blauw licht??
                                Normaal is blauw meer voor de groei en rood voor de bloei

                                Comment

                                Bezig...
                                X