Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste binnenkweekje Extreme indica

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste binnenkweekje Extreme indica

Hey Reiko,
    Planten nat maken met de volle zon erop wordt (voor in de tuin) ook altijd afgeraden (kan verbranding van het blad geven), ik denk dat dit ook voor cannabis en lampen zo is, maar zoals al gezegd ik begin ook maar net. De temperatuur meet ik op verschillende plekken. soms bovenin de plant om te kijken of het daar niet te warm wordt (max 30 graden), daar houd ik het nu op zo'n 25 tot 27 graden. Op de vloer meet ik ook, daar wordt het een stuk kouder met zo'n 18 graden. Dit lijkt wat koud, maar de planten doen het goed dus maak ik me er geen zorgen over. In het begin was ik ook wat bezorgd dat de plantjes niet zo snel naar boven groeide, maar na drie / vier weken gingen ze ineens heel hard, dus ik denk dat dat wel goed komt.

Comment

Hoi Bloemetje,
      Heb al wat meer info opgezocht daaromtrent, de meesten zeggen niet doen en sommigen doen het wel.
      Ik zal de meerderheid volgen,ik ben ook een beginner als het om binnenkweek gaat.
      Ik heb altijd besproeid met mijn buitenkweekjes en heb nooit enig probleem ondervonden met de hps lamp is dat te zien een ander verhaal.
      Ik heb nu in de schaduw van de plantjes 26.7 graden en onderaan op de vloer heb ik 26 graden.
      Zal ook kijken om nog een thermometertje bij te plaatsen, is altijd handig dat je op verschillende plaatsen kan meten .
      Ik heb mijn lamp nu op ongeveer 20 cm boven de plantjes, zou ik die een aantal cm verhogen, of wacht ik daarmee best tot ik ze in bloei zet ?
      Nu slapen ze, tegen de avond zal ik nog enkele pics opzetten.
      Zo kan ik goed de groei volgen.
      Ik ben benieuwd, je ziet ze wel elke dag groeien, hopelijk is dat rap een beetje in de hoogte
      Dank u voor de respons Ik piep ook af en toe op jouw verslagje, is gemakkelijk om te vergelijken. grtz
      Last edited by reiko; 26 December 2013, 14:21.
      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

26/12/2013 24 dagen op 18/6
        DSC_2988.jpgDSC_2989.jpgDSC_2982.jpgDSC_2984.jpgDSC_2983.jpgDSC_2986.jpgDSC_2990.jpgDSC_2991.jpgDSC_2993.jpgDSC_2985.jpg

Zoals je kan zien op de laatste 2 pics heb ik last van 2 blaadjes onderaan die gescheurd zijn en een beetje roestachtig bruin uitslaan, kweet niet wat de oorzaak kan zijn, zijn ook maar 2 blaadjes.
        Mssn de fout van te sproeien met de HPS lamp aan, doe ik trouwens niet meer!!
        Ik geef nu 3ml rootjuice op 1 l water en dat zuur ik af tot ph waarde 6.5
        Vandaag niks gegeven ze waren nog vochtig genoeg, moistmeter op 6
        Ik laat de afzuiging nu 24/24 aan op 60 procent capaciteit.
        Voor de rest gaat het redelijk denk ik.... Alle advies is welkom.
        Last edited by reiko; 26 December 2013, 21:44.

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en idd oppassen met benevelen als de lamp aan staat... als je dit doet ivm LV helpt dit toch maar enkele minuten! is dus geen blijvende oplossing...
          een tip die ik je gegeven had, was om in de eerste paar weken de pot zelf en de eerste laag aarde nat te sproeien, dit kan dan langzaam verdampen (is meer lv), maar niet je plant zelf, toch niet de bovenste bladeren! (persoonlijk heb ik enkel benevelt in de begin fase en ONDER TL, en een paar keer onder hps om bladvoeding toe te dienen omdat ik wat problemen had, en dit dan ook maar enkele minuten VOOR de lamp UIT gaat). benevelen ivm lv onder hps heb ik nooit gedaan.
          zou niet te veel meer focussen op LV (tenzij dit echt wel veel te laag is), de plantjes groeien goed...

lees eens berry ryder z'n topics, kweekt vanuit zaadjes en die heeft maar een lv van rond de 25 %, en check die z'n kweekjes eens

grtz copain
          Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
          Jack Herer in scrog
          The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Merci Jack, ze staan nu 5dagen in 24l potten en ze groeien idd redelijk goed.
            Ik heb vooraleer ik ze verpot heb je tip opgevolgd
            Aarde was goed nat onderaan en idd dan verdampt dit langzamer, ik zit nu op 6 met de moistmeter.
            Heb al gekeken bij topics over toppen en dieven, ik durf er lijk nie aan beginnen......
            Ben bang dak mijn plantjes verneuk, heb er maar 2 he
            Volgende ronde toch4 zetten en eventueel kijken om een setje van 400 bij te halen voor de bloeifase.
            Grtz Jack, Moet maar eens langskomen

Comment

will do!
              ps: zit met tzelfde idee, die 400 zit er hier ook aan te komen, hehe
              Jack Herer in scrog

Comment

28/12/2013 28dagen 18/6

DSC_2994.jpgDSC_3003.jpgDSC_3004.jpgDSC_2997.jpgDSC_3001.jpgDSC_3002.jpgDSC_2999.jpgDSC_2998.jpg

Zo, nog enkele pics
                De dames gaan goed vooruit.
                Heb nu een goeie temperatuur en over de LV ga ik me niet druk meer maken, staat redelijk goe bij mijn gedacht.
                Binnen twee dagen terug pics.
                Wel leuk om de vooruitgang op foto vast te leggen, kan je idd goe zien hoe ze groeien.
                Last edited by reiko; 28 December 2013, 19:53.

Comment

Staan er mooi bij.

Comment

ziet er idd mooi uit
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

30/12/2013 30dagen 18/6

DSC_3015.jpgDSC_3020.jpgDSC_3021.jpgDSC_3022.jpgDSC_3023.jpgDSC_3024.jpgDSC_3016.jpgDSC_3017.jpgDSC_3018.jpgDSC_3019.jpg

Zo, de dames gaan nog altijd goed, ik denk om toch nog een weekje te laten groeien en dan over te schakelen op 12/12
                      Wat denken jullie ???
                      Ik probeer de grotere bladeren een beetje onder de kleinere te duwen om meer licht te hebben op de kleinere blaadjes, niet evident
                      De dames beginnen toch een beetje in de hoogte te groeien, gaat idd redelijk snel
                      Last edited by reiko; 30 December 2013, 19:43.

Comment

1-01-2014 32 dagen 18/6

DSC_3067.jpgDSC_3069.jpgDSC_3076.jpgDSC_3077.jpgDSC_3078.jpgDSC_3070.jpgDSC_3071.jpgDSC_3072.jpgDSC_3073.jpgDSC_3074.jpgDSC_3075.jpgDSC_3068.jpg

Ik geef nog altijd niks van voeding (juist Bio-rootjuice), de dames doen het goed bij mijn gedacht.
                        Nog zes dagjes laten groeien en dan op 12/12 zetten.
                        Sinds 22/12 zijn de dames verpot in Batmix das dus elf dagen nu.
                        Batmix geeft voor ongeveer 4 weken voeding.
                        Als ik het goed op heb moet ik dan pas Bio-bloom en PK 13-14 geven vanaf 18-01-2013. Moet ik dit niet geven vanaf ik ze in bloei zet ???????????
                        Ik zou ze op 7-01-2013 In bloei zetten. Graag wat info van de kenners

Grtz Reiko
                        Last edited by reiko; 1 January 2014, 22:06.

Comment

Je geeft pas bloeivoeding als je bloei hebt.
                          Anders blijft het in de grond zitten en hoopt het op.

-=[ Sent from my SII I9100 ]=-
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

yoyo,
                            denk dat wat QnQ zegt is, als je op 12-12 gaat zetten de plantjes nog zeker 2-3 weken (sommige soorten zelfs nog tot 4 weken) een GROEI spurt zullen doen, hier zullen ze ook hun geslacht vertonen, na deze groeispurt begint de echte BLOEI pas (het aanmaken van toppen), vanaf dan kan je BLOEIvoeding gaan geven... pas wanneer je de eerste toppen ziet verschijnen kan je bloeivoeding beginnen meegeven, alles daarvoor is in feite nog groei...
                            (een foutje die ik wel gemaakt heb, met ophoping en blokkade als gevolg...)

Jack Herer in scrog

Comment

thnx voor de info QNQ en Jack
                              Ik zal ze gewoon hun gangetje laten gaan.
                              Ik hou ze int oog, ik blijf nog gewoon rootjuice bijgeven.
                              GRTZ REIKO

Comment

3/01/2014 34 dagen 18/6 (nog 4 dagjes te gaan en dan switchen op 12/12)

DSC_3079.jpgDSC_3084.jpgDSC_3085.jpgDSC_3090.jpgDSC_3083.jpgDSC_3092.jpgDSC_3091.jpgDSC_3093.jpgDSC_3094.jpgDSC_3095.jpg

Zo, heb de dames getopt , de ene plant aan de 5de node , de tweede plant aan de 6de node.
                                Ben eens benieuwd wat dit zal geven...........

DSC_3089.jpgDSC_3086.jpg
                                Heb wel opgemerkt dat ik bruine, bruingele vlekjes zie op een drietal bladen.(niet zo goed zichtbaar op foto, zal er eens ene maken als ik swith zonder HPS)
                                Hebben ze iets tekort ?
                                Heb al gelezen bij bladproblemen maar zou niet weten wat de oorzaak kan zijn, mssn een teveel aan rootjuice gegeven.
                                Ik heb ze vandaag elk een halve liter water (PH-6.5) gegeven omdat ze er wat droogjes bijstonden. (hadden 2dagjes niks gehad)
                                Rootjuice geef ik er niet meer bij.
                                grtz
                                Last edited by reiko; 3 January 2014, 20:42.

Comment

Bezig...
                                X