Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shifty's eerste kweek... NL auto + Critical auto - Female Seeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Shifty's eerste kweek... NL auto + Critical auto - Female Seeds

Als je grote af wil zien check ff mijn verslag van de zomer in mijn handtekening
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Goed gedaan! Hopelijk, niet al te veel wortelschade. Ik zou em zelf op 250 watt zetten. Bij zo'n kleine plantjes is 400 watt overkill hoor voor de eerste weken.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

@ Nik ... Had ze al gezien ..... Werd er gewoon stil van (lees: stikjaloers )

@ Rodigan .... Goeie tip, thnx ... Best nog weekje wachten dus !

Comment

Ik bedoelde de run van 0,92g/watt die is al afgelopen en daar had ik een zaadje war een drieling uitkwam, zitten wel foto's van die wortels ervan ook!
          3 penwortels
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ok ...

Misschien een linkje ?
            Zoekterm autoflowerrun levert niks op en die drieling wil ik wel eens zien

Comment

Probleempje in de tuin ...

Is al 2de dag na mekaar dat mijn lamp niet aan springt .... Zit op een Davin 12 schakelkast aangesloten.

Beetje Googelen en ben op het volgende uitgekomen :

Omdat ik met een Gavita Digistar 400 dimbare ballast werk zou mijn lamp voorzien moeten zijn van een 'EL' keurmerk.
              (Heeft iets te maken met pieken ofzo die te hoog zijn, en daardoor gaat die ijzeren draad in de lamp kromtrekken ofzo ... )

Heb nu dus een Philips Master Son T pia Plus ... maar zie enkel klein merkje met 'E' op de lamp.

Zou dat dan echt het probleem zijn ?
              Andere lamp vinden met 'EL' en klaar ???
              (vind niet direct 400Watt met EL notering )

Of zou het probleem in de DV12 zitten ?
              Heb nog wel ergens een ander analoog tijdsklokje, maar gaat dat dan weer met de Digistar ?

Moest er iemand meer info/of ervaringen hierover hebben hoor ik het graag !

'Joenge toch' .... denkt een mens alles op orde te hebben ... nu dit weer .....
              Tijd voor een

BTW : Allen een prettig (groen) eindejaar !!!!!!!

Last edited by Shifty; 5 January 2014, 21:52. Reden: Foutje Lumatec-Digistar rechtgezet...

Comment

Dat ligt aan de Lumatek.
                De frequentie van wat er uit een EVSA komt is hoger dan van een VSA, en dat vinden de 'oude' hps lampjes niet zo leuk.

Bijvoorbeeld de Gavita lampen zijn speciaal voor Evsa's gemaakt (en nog goedkoper ook!)
                Ze hebben in de lamp een dikkere antenne zodat die niet trilt of buigt en tegen het glas komt.

Ik heb nog oude 250W Lumatek evsa's liggen en daarin deden de Sylvania lampjes het ook goed voor 1 of 2 kweekjes.
                Zonde natuurlijk, want zo'n lampje hoort makkelijk meer dan 10 kweekjes mee te gaan.

Ik gebruik nu Gavita Evsa's en daarbij trekt die antenne nog wat sneller krom

QNQ2012024.JPG

Gavita lampje erin en no problems.

QNQ2012035.jpg
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Morgen maar eens op zoek naar zo'n Gavita ... tripje naar onze Noorderburen dus

Groeidag 7:
                  Aptus Regulator en Starbooster om de 2 dagen

Kleine update om het nieuwe jaar te starten

Blijkbaar de lamp toch iets te dicht bij de plantjes gezet ... (of plantjes komen dichter en dichter bij lamp )
                  En dan iets te lage LV weeral ... vind de blaadjes beetje gekruld staan

DSC04959.jpg

Heb daarom mijn lamp maar 5cm hoger gehangen, luchtbevochtiger iets hoger gezet ...
                  Straks zien of er beterschap is

Maar denk dat de vrouwtjes het wel naar hun zin hebben ... zie ze toch elke dag groeien
                  Nog een foto van een Critical :

DSC04961.jpg

En de obligate 'yellow-pics' natuurlijk

Totaalbeeldje hoe het er nu bij staat na 7 dagen onder 250Watt (4dagen 19/5)

DSC04955.jpg
                  DSC04962.jpg

Denk dat ik niet te lang meer ga moeten wachten om over te potten ...
                  Ben er alleen nog niet goed uit wat te doen ... heb 6.5 liter potten en 11 liter potten

Ben aan't twijfelen om toch maar max 4 planten in m'n tentje(90x90) in 11 liter potten te zetten (en dan toch poging doen om 1 of 2 keer te toppen)
                  Zo zou ik de planten genoeg plaats geven om te groeien, enOftewel ga ik voor 8 planten in 6.5 liter pot ... zijn misschien minder grote toppen/planten, maar als er al eens herma'tje of slechte plant tussenzit heb ik er toch nog paar over ...
                  Maar vrees dat ik het dan minder overzichtelijk ga houden ... twijfels, twijfels .... gvd lol:

En eerlijk gezegd ... grote oogst is wel mooi meegenomen, maar is vooral kwaliteit die hier primeert boven kwantiteit

Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shifty View Post
                    Morgen maar eens op zoek naar zo'n Gavita ...
                    haal er dan gelijk ook een als reserve, niks is zo vervelend als een lamp die stuk gaat en dan geen vervanging hebben....

grtz
                    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Die potjes zitten nog niet vol geworteld denk ik, dus je hebt nog wel een weekje ofzo.
                      Ik probeer ook over te potten vlak voor de bloei, dan hebben ze een fijn buffertje als ze toppen gaan maken.

Het zijn autoflowers, die kunnen goed in een 6.5L pot.

Comment

Groeidag 8 :
                        overgeschakeld van 275W naar 400W

Alles gaat goed hier denk ik ...
                        Lamp heb ik op vandaag op 400Watt gezet en staat op goede 50 cm van bovenste blad af.

Kunnen ze nog een weekje 'wortelen' alvorens ze in hun 6.5 liter potten gaan ThnxMaar die kan ik ook weer wat harder zetten

In ieder geval ... ze blijven mooi groeien ... en dat is het belangrijkste momenteel

DSC04977.jpgDSC04984.jpg
                        Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:05.

Comment

Groeidag 10:
                          Aptus Regulator en Startbooster om de 2 dagen (0.75ml en 1.25ml/5liter)
                          Eerste maal B'Cuzz 1 component (8ml/5liter)
                          19/5 - 400Watt

Nog maar weer eens een update hier ... ...
                          Niet echt omdat er problemen zijn, maar meer voor de fun en omdat ik alles goed wil bijhouden 'voor het nageslacht' ofzoiets ...
                          M'n opzet is om hopelijk binnen jaartje ofzo (na paar 'gelukte kweekjes') dit terug te lezen en leuke avond te hebben

De dames gaan nog altijd lekker voort met groeien ... zitten wel wat verschillen onderling, maar trekt nog wel wat bij denk ik... en zal toch moeten selecteren, want allemaal kan ik ze toch niet houden
                          Alleen nog niet zeker of ik toch niet 1 AK zou laten staan ... zoals eerder gezegd komt hij van 'blow' uit tentje waar AK auto's stonden, meer info heb ik ook niet ...
                          Is deze dan zeker Herma of zou het kunnen dat andere herma dit vrouwtje bevrucht heeft (weet niet of dat verschil uitmaakt ... lees er van alles over )

Nog wat beeldmateriaal om 't beetje 'op te fleuren'

DSC05013.jpg

En dan deze dame ... met haar 'volslanke' blaadjes

DSC05009.jpg DSC05008.jpgDSC05010.jpg
                          Lijkt meer op een krop sla als je tentje opendoet ... 'Geef mij maar 'smoske' dan <----- Broodje gezond'

DSC05007.jpgDSC05010.jpg

Wortels lijken het goed naar hun zin te hebben ... alleen heeft deze een rare plek op zijn blad en lijkt wat 'verfrommeld'
                          Maar denk dat het eerder 'afwijking' van plant is dan iets anders ....

DSC05001.jpgDSC05002.jpgDSC05003.jpg

Deze dame geniet wel erg van het klimaat hier, hopelijk houdt ze dat vol tot het einde ... zal haar op gepaste manier belonen
                          'Wordt gecremeerd en over de 4 windstreken uitgeblazen' ... mooier kan dat toch niet worden

Temperatuur en LV kan ik redelijk onder controle houden nu ...
                          Denk alleen dat ik niet te lang meer met overpotten ga moeten wachten ...

Zakken met BatMix-.. liggen in ieder geval al binnen te 'Aclimatiseren'

En heb ook nog wel wat zaaigrond over om tijdens overpotten te gebruiken zodat ze niet direct recht in de 'Guano' trappen

Tot zover deze update ... tijd voor .............

En 't is goeie ... merk het nu ik even teruglees

Attached Files
                          Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:06.

Comment

Troubles in Paradise ....

Vandaag een Gavita Enhanced 400W lamp mogen ontvangen (kosteloos, na mailtje naar growshop)
                            Blijkbaar heb ik een Gavita Digistar400 ipv Lumatec ...

Heb deze, juist voor lamp aan ging, in de kap gedraaid .... En hij startte vanzelf op

Viel me toen direct op dat deze een heel andere kleur geeft dan de Philips, meer wit licht.

Toen ik na 15 minuten tentje opentrok zag ik dit :

DSC05014.jpgDSC05015.jpg

Beetje 'Gegoogel' levert niks op, dacht eerst dat deze lampen langere opstart hadden ... maar vind er niet veel over terug ...
                            Moest er iemand zijn die meer over dit probleem weet ... Thnx

En anders wordt het een Philips 400Watt EL
                            Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:07.

Comment

Je moet 'm wel even een paar uur laten branden op 400W voor je 'm weer uitzet.
                              Pas op ook eh, als jij die lamp erin draait, en hij gaat meteen aan, heeft er flink spanning op gestaan
                              Als je daar een optater van krijgt ga je echt niet blij zijn he. Trek de stekker eruit en wacht een half uur voor je gaat knoeien aan elektra.

Of hebben ze per ongeluk een 600W lamp gestuurd ?

Comment

Ga zeker oppassen met electra, ervaring leert laten we zeggen ...

maar heb lamp meer dan half uur laten branden voor ik ze heb uitgeschakeld, kwam echt maar klein beetje licht af ... Precies TL licht ook ?

Heb eerst stroomkabel van de ballast uitgetrokken voor ik lamp verwisselt heb voor de gavita ( en met rubber handschoentjes)
                                lamp startte ook normaal op ... Maar bleef precies ergens hangen ... met die vanzelf opstarten bedoel ik van de eerste keer met de Davin

daarom deze ook meer dan 20 minuten laten branden ... Zelfde resultaat ... Dan de digistar verzet naar 250w ... Weer kwartier wachten ... Zelfde lichtsterkte(of zwakte) ... Daarna terug naar 400w gezet ... Na bijna half uur niks verschil ....
                                heb zo'n 'el cheapo' lichtmeter ... Maar geeft toch beetje een idee ...

Al bij al bijna 2uur aan't kl.... geweest

Dan gewoon alles weer uit gezet ... Kwartier wachten en de Philips er terug in ...
                                Die brandt na 5 minuten al 10 keer zo hard ...

Ga deze middag eens proberen om Gavita te contacteren met de vraag of ze hier ervaring mee hebben ...
                                Kan altijd ergens iets fout zijn gegaan in fabricatie of transport van de lamp ... Of Digistar ... Maar dat betwijfel ik ...

Comment

Bezig...
                                X