Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shifty's eerste kweek... NL auto + Critical auto - Female Seeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Shifty's eerste kweek... NL auto + Critical auto - Female Seeds

Korting op 420shop
    Hallo JD'ers,

Ga hier verslag bijhouden van m'n eerste kweekje.
    Heb 'nul-komma-nul' ervaring op kweekgebied (rookgebied is wat anders ) maar heb eindelijk de stap gezet, en al doende leert men zeggen ze ...

Plek waar het allemaal gaat gebeuren is hier beschreven : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-s-kweekplekje

Maar heb toch maar besloten om de eerste ronde volledig in mijn DR90 onder 400Watt HPS te draaien.
    Heb genoeg zaden gelegd die kunnen ontkiemen, de mooiste laat ik in de DR90 staan, met de andere ga ik misschien verder in mijn TL-kast (ben der nog niet helemaal uit)

Plan is om de plantjes volledige cyclus op 19/5 te laten draaien en niet te gaan toppen, gewoon zijn gang laten doen voor deze eerste ronde ...

Zaadjes zijn op 21/12 aangekomen, en natuurlijk direct kopje onder geduwd

DSC04803 (Kopie).JPG

DSC04808 (Kopie).JPG

En vandaag 23/12 heb ik ze in de tent gezet in voorgroeipotjes gevuld met Plagron Lightmix

DSC04819 (Kopie).JPG

Zo staat het er nu bij :

DSC04809 (Kopie).JPGDSC04810 (Kopie).JPG

Heb de potjes met grond eerst bijna verzadigd met water, dan tijdje in de tent gezet (zonder zaadjes) om op te warmen.
    Daarna kuiltjes gemaakt en zaadjes derin gestoken ... beetje zand erover en dan terug klein beetje besproeid ...

Ben nu aan het twijfelen of ik direct (als kopjes boven komen) al met Aptus regulator en Startbooster zou beginnen ?
    DSC04818 (Kopie).JPG

Of beter gewoon nog wat water geven zonder toevoegingen, en de natuur zijn gang laten gaan ...

Zou de planten binnen paar weken over willen potten naar 6.5 of 11 liter potten en dan batmix gebruiken.
    Al vele mooie verslagjes hier kunnen lezen, hoop er ooit ook zo eentje te kunnen posten

Vooral de autoflower kweekjes van forumlid Gamm spreken tot de verbeelding ... bij deze mijn poging
    Updates zullen wekelijks volgen, of bij paniek

Grtz Shifty
    Attached Files
    Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:12.

Re: Shifty's eerste kweek... NL auto + Critical auto - Female Seeds

Mooie opstelling Ik zou nog een paar dagen wachten (tot een week) met extra toevoegingen. Succes met de ontkieming en met de rest :p
    Btw: 18-6 is de gebruikelijke lichtcyclus (of 20-4).
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Dank je

weet dat 18/6 of 20/4 gebruikelijker is ... maar kan niet zeggen dat 'mijn voorbeeld' het op 15/9 slecht doet
      En beetje 'anders dan de rest' kan nooit geen kwaad

Daarbij komt dat die 5 uur donker perfect te combineren zijn met de verwarming thuis... maar als er meerdere zijn die zeggen beter 18/6 kan ik natuurlijk nog veranderen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
      Last edited by Shifty; 2 February 2014, 21:44.

Comment

25/12 : Even een kleine kerst-update .....

Vandaag aangenaam verrast tijdens mijn nieuwe ochtendritueel
        Blijkbaar is der een echt 'haantje-de-voorste' bij ... Gaat hier over een Critical Auto ... Als de rest even snel volgt mag ik zeker niet klagen over kiemkracht ...

DSC04823.jpgDSC04824.jpg

Heb nog altijd de mogelijkheid om mijn lamp te dimmen ... staat nu op 400W te branden ...

Zojuist lamp op 275W gezet en ventilator uitgezet ... zullen zien wat het gaat geven met Temp. en LV ...

Nu even en dan ..............

Prettige feesten

Comment

De lamp kan nog wel effe op 275W hoor. Dat zal je LV en temp zeker ten goede komen
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

DSC04836.jpg
            Als ik genoeg plantjes uit mijn 5 x NL en 9 x Critical-Feminised zaden krijg, zijn deze dan waarschijnlijk voor op de composthoop
            Wou deze tijdens eerste weekjes in de tent laten staan om betere LV te creeren voor andere planten ... of is het een verkeerde redenering te denken dat : hoe meer blad in de tent = de LV omhoog ?

En zo staat de Critical er nu bij :

DSC04835.jpg

Toch al iets groen in de tent hier .............

Comment

voor de lv omhoog te krijgen kan je ook gewoon natte handdoeken neerleggen in de tent
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Thnx voor het meedenken

Vandaag zijn der al een paar meer boven komen kijken ...

DSC04839.jpg

Zoals te zien op de meter is de LV nog wel wat te laag
                Heb nu met plasticfolie een dakje gemaakt om te proberen de LV aan de potten toch iets hoger te krijgen ...

DSC04840.jpg

Vandaag ook voor de eerste keer een klein beetje Startbooster aan het (Ph 6.0) water toegevoegd (2.5ml op 20Liter water)
                En dan met grote injectienaald beetje gedruppeld (ong 50ml per potje)

Heb alleen klein probleempje :

Kleine vergissing gemaakt blijkbaar tijdens het zaaien (het begint al .... )
                Heb per ongeluk 2 zaadjes NL-auto in 1 potje gestoken .... deze zijn nu beiden aan het uitkomen ...
                Ga een paar dagen wachten en dan proberen voorzichtig over te potten.

DSC04841.jpg

Nog 1 ding waar ik niet zeker van ben ... Hoeveel water geef je deze zaailingen nu ? En met welke regelmaat ?
                Lees veel dat je ze niet teveel water mag geven om wortels te stimuleren ... dus dagelijks de grond beetje natdruppelen is voldoende (?) of toch grond voldoende nathouden ...
                Vooral die lage LV doet me denken dat ik wel wat meer mag geven dan 50Ml per dag.

Grtz Shifty
                Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:13.

Comment

sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

OK ... zijn we zeker al wat 'geruster'

Ondertussen toch al 2de handdoek(zeg maar badlaken) in de tent gegooid ... en LV staat nu rond 45%
                    Toch maar eens kijken naar een luchtbevochtiger, want die handdoeken in de tent lijken me niet ideaal ...

Comment

Groei : Dag 4
                      Lamp brandt nog altijd 24uur op 275Watt ... Deze middag gaat de eerste nacht beginnen !

DSC04909.jpg

En het wordt tijd voor een beetje groen hier ... even genoeg van die gele-picca's

DSC04910.jpg DSC04914.jpgDSC04915.jpg

Ben er nog niet helemaal uit wat ik met die twee in hetzelfde potje ga doen.
                      Oftewel proberen ze elks apart te zetten ... maar vrees dat ze al helemaal ineen gegroeid zijn ...
                      Of ze gewoon samen overpotten in een 11liter pot ... de rest gaat dan in 6.5 liter potten.

Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:14.

Comment

Laat die 2 maar samen in dat potje: the strongest will survive

Comment

Ikzelf zou die tweeling uit elkaar halen. Ik zou bang zijn dat hun toppen elkaar serieus in de weg gaan zitten, en dat je dat beter nu kunt oplossen.
                          Je zal wel een enkel worteltje scheuren bij het scheiden, maar daar moeten ze maar tegen kunnen.

Comment

Haha ... Merci mannen ... Ga er deze middag even over peinzen

Denk dat ik deze avond, nadat de vrouwtjes hun (welverdiende) eerste nachtrust gehad hebben, ik ze ga proberen te scheiden.
                            Beter nu dan nog langer te wachten lijkt me ...

Vanavond update van deze operatie.

Comment

Operatie afgelopen ... nu wachten ...... en hopen op spoedig herstel van de dames

Heb ze met behulp van paar messen uit de grond gesneden ... en dan 'zoals bij de Chinees' overgepot (the chopstick-method)

Foto's om het wat duidelijker te maken :

DSC04914.jpg
                              DSC04929.jpgDSC04930.jpgDSC04931.jpg
                              Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:14.

Comment

Bezig...
                              X