Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shifty's eerste kweek... NL auto + Critical auto - Female Seeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Shifty's eerste kweek... NL auto + Critical auto - Female Seeds

Is het nou een digistar of een lumatec en is het een metalhalide lamp die ze je hebben meegeven?

Digistars zijn gewoon super dingen!
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Is wel degelijk een Gavita Digistar 400, en lamp die ze gestuurd hebben is een Enhanced HPS 400 watter ...

Ga morgen nog eens proberen met deze erin te draaien ...
      Misschien met m'n niet goed vastgedraaid ofzo ... Lijkt me sterk, maar proberen waard ...

Plantjes staan nu weer lekker van de Philips te genieten, dus kan voorlopig voort.

Comment

succes ermee
        groetjess
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Groeidag 13:
            Planten verpot op dag 11 naar 6.5liter/pot BioGreen Batmix

Heb de planten eergisteren verpot naar hun (definitieve) potten van 6.5 liter.
            Omdat ik Batmix heb gebruikt, heb ik de potten eerst gevuld met laagje batmix tot ongeveer de hoogte waar de 'te planten kluit' in moest ...
            Dan laagje zaaigrond van 5cm ... dan om de beurt schepje batmix-zaaigrond ...

Deze goed ingewaterd (Regulator erbij en Ph 5.8), tot water er langs onder uit liep ... dagje laten staan ... dan pas 'over-ge-pot' <---- lijkt me niet het juiste taalgebruik, maar je snapt me wel
            Na het overpotten heb ik ze dan allemaal nog een half litertje water met Startbooster en Regulator gegeven.

Bedoeling is om de potten nu goed weekje te laten opdrogen voor ik nog iets geef van water.

Omdat ik er nogal vroeg bij was, hoop ik dat er nog genoeg zaaigrond rond de wortels zit om overbemesting en verbranding van wortels te voorkomen.
            Daarom heb ik ook voldoende zaaigrond rond de wortelkluit gedaan tijdens overpotten, zodat deze nog even kunnen wennen aan hun nieuwe grond.

Foto's voor het verpotten (op 07/01 - GD 11) :

DSC05013.jpgDSC05016.jpg

En hier de 'uitverkoren dames' in hun nieuwe schoentjes, 6 x Critical en 3 x NL (op 07/01 - GD 11)

DSC05018.jpg

En zo staan de dames er vandaag bij na 13 dagen boven te zijn :

DSC05021.jpgDSC05022.jpgDSC05033.jpg

Voorlopig lijken ze weinig last te hebben van het verpotten ... elke keer aangenaam verrast als ik het tentje opendoe
            Hopelijk blijft het zo ... hout vasthouden !!!!!!!!!

Heb nu nog 5 kleintjes over ... 2 x critical en 3 x AK auto
            Wou ze eerst gewoon bij het groenafval gooien, maar krijg het niet over mijn hart ...

Heb al 'pleegezin' gevonden voor 4 van deze dames

Maar 1 van de criticals hou ik bij als proefkonijn ... kan ik alvast eens oefenen in 'toppen/fimmen/dieven ...
            De volgende Frankenstein komt eraan met andere woorden

Om even op het lampenprobleem terug te komen ... Ben vergeten die Gavita nog eens te testen ... gvd ...

Las ergens dat er ook kans is op storingen als er andere stroomkabels in de buurt liggen van de ballast (of kabels)
            Heb vandaag alles nog eens goed nagekeken en bedrading van mijn tentje beetje 'heringericht'
            In de vorige opstelling kwam de sensorkabel van de ventilator op ongeveer 40 cm van de stroomkabel van de lamp (voor de rest hangt de ballast + kabels lamp aan aparte muur)

Nu heb ik de sensorkabel volledig aan de andere kant van de tent liggen ... en de lamp startte wel vanzelf op ...
            Zal morgen zien of het een 'toevalstreffer' was of niet ...

Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:07.

Comment

Groeidag 16:
              19/5 - 400W

Dames lijken het nog steeds naar hun zin te hebben hier.
              Begint stilletjes op een 'tuintje' te lijken ... elke keer weer verbaasd hoe snel het gaat ...

IMG_1638.jpg

Het verschil tussen de NL en de Critical begint ook wel echt op te vallen.
              Critical heeft erg dikke bladeren, typisch Indica dus, de NL heeft eerder dunne bladeren die meer naar Sativa gaan ........ als ik het goed voorheb
              Zie ook dat de NL iets meer moeite heeft met zich aan de nieuwe pot/bodem aan te passen ... maar denk wel (hoop) dat het nog goed komt ...
              Misschien iets voor volgende keer in het oog te houden, langer in de zaaigrond laten staan ! (moest die NL er ooit nog komen ... smaaktest zal het uitwijzen)

Paar foto's van de NL'en :

IMG_1641.jpgIMG_1642.jpg

En dan de Criticals, die serieus wat meer blad hebben ...

IMG_1644.jpgIMG_1646.jpgIMG_1648.jpg

Kon geen afscheid nemen van mijn Criticals, dus heb ik de 2 overgebleven dames (die ik normaal wou weggeven) maar aan 'toptest' onderworpen

DSC05072.jpgDSC05073.jpgDSC05076.jpgDSC05069.jpg

Heb deze dan dagje laten staan ... beetje Regulator en Startbooster gegeven
              Dag erna (gisteren) heb ik ze dan overgepot in een 11 liter pot (had geen 6.5l meer)

Resultaat na 24 uur :

IMG_1654.jpg

De rest van de planten ga ik dus niet toppen ... alhoewel mijn vingers jeuken als ik die zijtakken naar boven zie komen ...
              Maar zou de natuur zijn gang willen laten doen ... wel beetje helpen waar nodig met licht/lucht/voeding ofc...

Want ik droom al zo lang van die dikke toppen ... heeft toch ook wel iets ... 'kerstboom-style'

Maar daar zijn we nog lang niet ... zucht ...

Maar 1 ding kan ik wel al zeggen ... heb al veel plezier van gehad van 'mijnen harem'
              Is een hobby gelijk een ander ... kost tijd en geld ... maar je wordt er gelukkig van

Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:09.

Comment

Want ik droom al zo lang van die dikke toppen ... heeft toch ook wel iets ... 'kerstboom-style'
                Maar 1 ding kan ik wel al zeggen ... heb al veel plezier van gehad van 'mijnen harem'
                Is een hobby gelijk een ander ... kost tijd en geld ... maar je wordt er gelukkig van

En toen realiseerde je dat je de wiet toch moet grinden alvorens op te roken
                Maar kerstboom stijl is is vaak wel het beste om mee te beginnen.
                eerst ff lekker de planten leren herkennen

En ja Je word er echt vrolijk van. ook werkt het vrij rust gevend
                Het is een magische plant

Keep ehm going

If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Heb een mini-olieradiator aangeschaft om de koude nachtjes wat aangenamer te maken voor de dames.
                  450 Watt met thermostaat voor nog geen 20 euro Moest 'die van ons' dat allemaal weten .......... moet er geen 'tekeningske' bij maken zekers ......

DSC05104.jpgDSC05105.jpg

Ga deze korte update afsluiten met de wijze woorden van een onwijs man :

-''Laat het gras maar groeien, laat het ... gras ... maar groeien ...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Last edited by Shifty; 10 March 2014, 09:01.

Comment

Ziet er goed uit, je zal wel een mooi tentje kunnen vullen
                    <grtz
                    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Keurig Shifty!

Alleen een opmerking: volgens mij hangt je lamp niet in het midden van je tent.... Lijkt op je laatste 2 foto's zo in ieder geval.

Beter hang je de lamp precies in het midden zodat je meiden allemaal even goed licht krijgen. Die vooraan staan lijken wat weinig/minder te krijgen nu.

Grtz
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Thnx Reiko & El Plantos

Lamp hangt niet echt in het midden van de tent ... maar wel zo goed mogelijk in't midden boven planten
                        Omdat ik aan ene kant de luchtbevochtiger en ventilator heb, staan de planten ook niet mooi over het midden van tent verspreid ...
                        Vandaag eens werk maken om de planten meer plaats te geven ... ga platformpje maken zodat de luchtbevochtiger en ventilator minder plaats innemen (en ik deze mee in hoogte kan verstellen)

Vandaag ook klein verschil gemerkt bij 2 planten ... de nieuwe bladpuntjes worden lichtgeel

DSC05135.jpgDSC05136.jpgDSC05138.jpg

Is nog maar miniem ... maar viel me toch op ...

Planten staan nu al 5 dagen (6de 'dagperiode' voor dames bezig) in de Biogreen Batmix.
                        Heb deze goed gespoeld voor het overpotten(zie eerder in verslag) maar heb ze tot vandaag niks van water gegeven.
                        Omdat de planten zo goed gegroeid zijn na het overpotten, denk ik hier niet echt aan overvoeding ... eerder aan te snelle uitdroging ofzoiets ... daardoor die EC-verhoging in de grond zo plots ???
                        Ondervoeding lijkt me helemaal uitgesloten (zou dan toch eerder onderaan de plant beginnen ?)

Heb ze dan vandaag maar elks een half litertje water gegeven, want bovenste laag stond echt wel kurkdroog ...
                        Mijn vochtmeter was ook al wel teruggegaan van WET naar juist nog MOIST - bijna DRY ... dus beetje water kon wel geen kwaad dacht ik ...

Moest ik hier verkeerd zijn ... gelieve je dan niet in te houden ...
                        Als je begint te 'Googelen' over gele bladpuntjes kan je door de bomen het bos niet meer zien ...

DSC05140.jpg Overzicht na 18 dagen

Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:04.

Comment

Weer even geleden, maar toch even kleine update ...

Daarstraks heeft de Digistar het opgegeven
                          Uurtje na het opstarten wou ik water gaan geven ... zag juist nog de lamp uitgaan ... daarna niks meer ...

Heb ondertussen al vanalles geprobeerd ... andere stopcontacten geprobeerd ... kabels ingekort ... doet helemaal niks meer ...
                          En juist wanneer de plantjes in de bloei schieten natuurlijk

Zo stonden ze erbij :

DSC05202.jpg

Al een geluk dat ik een voorgroeihok gemaakt had ... kan ik dat tenminste ook eens gebruiken DSC05205.jpg

Of toch maar morgen op zoek naar gewone ballast voor 400W lamp in de elektronicazaak hier ....
                          Wachten tot weekend lijkt me niet ideaal ...

Damn ... eerste kweekje kost me (nog) wat grijze haren ....
                          Last edited by Shifty; 2 February 2014, 23:04.

Comment

Das wel pech hebben, ASAP kijken voor die lamp !!!!!
                            Is idd wel wat lang wachten tot het weekend is, hopelijk vindt je rap wat je zoekt.
                            Op die laatste foto zie ik dat je blaadjes een beetje slap hangen, mssn toch nog eens goed water geven.(zie ook nergens een ph meting)
                            grtz.
                            Last edited by reiko; 15 January 2014, 23:41.
                            Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

mooi verslag jammer van je lamp, maar idd beter een tl lamp dan geen lamp.
                              ik pak me klap stoel en ga er eens goed voor zitten
                              gr..

Comment

Die gele bladpuntjes da's beginnende overvoeding.
                                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Bezig...
                                X