Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Jackberry x MadScientist Sannies Freebees

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4x Jackberry x MadScientist Sannies Freebees

Korting op 420shop
    Hallo medegrowers,

Omdat ik het beu ben om elke maand mijn halve salaris naar de shop te brengen, wil ik weer eens mijn eigen wietje gaan verbouwen.
    Het worden 4 Jackberry x MadScientist's in 18L potten. Naast de zaadjes die van Sannie komen, ga ik ook de voedinglijn van sannie gebruiken.

Als voorgroeihok heb ik een SJ DP90 van 90x60x90, een 300watt LED spectrabox, een 225m3 buisafzuiger + filter.
    De eerste ronde zal ik deze nog niet gaan gebruiken. Hierin zullen de volgende vier plantjes in voorgroeien, als deze ronde bijna is afgebloeid.

Als afbloeiruimte heb ik een homebox van 1x1x2, met een 400watt HPS Son-T Plus Greenpower, 500m3 Softbox + 450m3 afzuiger.
    De lamp wil ik in de toekomst nog gaan vervangen voor een 600watt Dimlux Extreme EVSA.

De eerste ronde zal ik vanaf het begin de homebox gebruiken. Deze heb ik vandaag startklaar gemaakt. Als de temperaturen goed zijn, wil ik morgen de vier dames gaan ontkiemen, en de aarde voor in de potten gaan voorbereiden. Ik zal ze dan de eerste twee a drie weken voorgroeien onder de ledlamp. daarna zal ik de 400watt HPS er boven hangen, en met een beetje geluk de 600watt Dimlux.

Bij meer belangstelling en aangeschoven stoeltjes, zal ik regelmatig een update doen, met foto's

Groetjes

!! He Yo, LETS GROW !!

Re: 4x Jackberry x MadScientist Sannies Freebees

Ziet er leuk uit ben benieuwd, zet mn stoeltje klaar maat

Comment

Leuk dat je meekijkt.
      Ik kon het niet laten nog ff voor het slapen gaan te kijken naar de temperatuur in de tent.
      Die is met de spectrabox en afzuiging aan nu rond de 18 graden.
      Dit mag nog iets warmer, want de buitentemperatuur gaat ook nog wel stukje naar beneden.
      Als nood heb ik een klein kacheltje van 1000watt die de temperatuur in de tent vast en zeker wel paar graden warmer kan krijgen.
      Anders hang ik gelijk de HPS er boven, en zal ik met de lamp aan wsl geen problemen meer hebben met de kou.

Ohja en niet te vergeten heb ik boven de gehele installatie een automatische blusser van 4kg die 22m3 blust als de temperatuur boven de 80 graden komt.
      Veiligheid boven alles!!

Comment

Hallo allemaal,

Hier even een update over de stand van zake.
        Na een aantal dagen wat te meten en regelen, kwam ik er achter dat ik iets te veel last heb van onderdruk.
        Ik zal mijn setup dus een beetje aan moeten passen.
        Er komt nu een 425m3 afzuiger voor de afvoer, en een 250m3 softbox voor de inlaat. Hiermee moet de onderdruk verholpen zijn.

De 4 dames heb ik 3 dagen geleden in de spongepots gedaan. 1 staat al helemaal rechtop, 1 had een hele lange wortel naar beneden maar nog niets boven de grond, en de andere 2 komen net op gang. Vandaag heb ik de spongepots in de aarde gestoken. Ze staan gelijk in 18L potten, onder de 300watt LED lamp. zodra ze alle 4 boven zijn, gaat de lamp op 18/6. Omdat ik maar 4 plantjes heb voor 1m3, zal ik ze een week of 3 voorgroeien. Daarna zullen ze onder de 600watt gaan.

Ook wil ik me gaan inlezen over het stekken, hoe en wat... Het leek me nice om elke plant een keer te stekken, en dan uiteindelijk de plant met de beste feno's nogmaals te kweken... dan heb ik 4 plantjes met de zelfde fenotype. Dit lijkt me een erg leuk projectje.

Ondertussen rook ik een mooie paarse Killingfield. hierbij zaten 2 paarse planten, een roze, en een groene...

groetjessss
        Attached Files
        Last edited by YoIGrow; 1 January 2014, 16:17.

Comment

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje niets van me laten horen, maar hier ben ik weer.

Van de 1e 4 zaden die ik in de grond had gestoken, is uiteindelijk alleen die ene mooi boven de grond gekomen.
          Gelijk heb ik nog 3 zaden laten ontkiemen, en die zijn 6 dagen later de grond in gegaan. Hiervan zijn er 2 mooi opgekomen, en 1 iets langzamer.
          Dit was de 1e keer dat ik spongepots gebruikte, en vond ze ergens niet heel erg goed. Maar dat kan ik na 1x gebruiken natuurlijk nog niet zeggen.

Zoals ik eerder al aangaf was ik met mijn setup niet helemaal tevreden, en de softbox die ik had was helemaal geen 500m3, maar 250m3. Veeeel te klein als ik 600watt wil gaan draaien. Daarom heb ik even wat spullen aangeschaft en gefixt.

Mijn setup is nu als volgt;
          * Homebox 1x1x2m
          * 600watt Dimlux EVSA + Philips Master SON-T Pia Green Power
          * 425m3 Softbox (Homemade) uitlaat
          * 250m3 Softbox Inlaat
          * Cli-mate Mini Controller
          * 1000watt Kacheltje

Het leek me wel zo verstandig om de dames toch maar even in de kleine tent te laten voorgroeien, zodat ik mijn grote tent beter kon voorbereiden, en zorgen dat alles stabiel is. Om ruimte in deze tent te besparen heb ik de 225m3 afzuiger en filter als schoorsteen geinstalleerd.

Later op de dag zal ik eens wat foto's posten van alles.

Prettig weekend...

Comment

Zet mijn stoeltje hier is neer.
            Die combo schiet bij mij ook steeds door mijn hoofd.
            Led en HPS.
            Succes

Comment

Geluk met je ronde , zet ook mn stoeltje neer , lekker soortje

Comment

Hier ff wat foto's..

Dinsdag komt de dimlux binnen, en zal dan wat fotos schieten van mijn schakelbord als hij af is.

En ja ik weet het.. 1 van de 4 dames staat er wel echt heel droevig bij..
                Attached Files

Comment

Bezig...
                X