Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

    Korting op 420shop
    hoi mensen ben voor de eerste keer bezig ga een kweekverslag bijhouden
    had echt een superberoerd budget maar ze doen het goed
    Ik had 4 bubbels stekken en een 600 watt hps heb de stekken na anderhalve week
    getopt [2stuks] en 2 gefimmt denk alleen dat dat bij eentje is mislukt en heb ze met
    2en halve week in de bloei gezet. daar staan ze nu 2 weken in en vind ze er zelf wel redelijk uitzien
    ik heb ze in 11L potten staan met gewone potgrond en heb geen voeding
    ik probeer de temperatuur beetje stabiel te houden met licht is het 26 graden
    en dan staat het snachts aan vanwege de kou op zolder me lamp zorgt snachts voor genoeg warmte
    en overdag als ze slapen is het rond de 18 a20 graden ga een klein elektrisch ventilatorkacheltje
    kopen voor boven denk dat het net iets warmer mag
    ik ga wekelijks plaatjes plaatsen zet de eerste hier gelijk bij
    DSCF0769.jpgDSCF0770.jpgDSCF0771.jpgDSCF0772.jpgDSCF0773.jpgDSCF0774.jpgDSCF0775.jpg

    op een plaatje kan je zien dat ik de onderste vertakkingen een beetje opzij aan het trekken ben probeer
    de onderste ook een beetje licht te gunnen en hoop dat ze een mooi formaat gaan krijgen
    we gaan het zien

    #2
    Re: 1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

    Tijd om in de bloei te zetten zou ik denken.

    Vreemde vormen hebben ze wel.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: 1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

      Die zien er apart uit.
      De kleur is goed, misschien kan er ietsje voeding bij, maar het blad ziet er vreemd uit.

      Hoe hoog hangt je lamp ?
      En staan ze 's nachts wel 100% donker ?
      Gebruik je een schakelkastje voor je lamp ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          #5
          Re: 1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

          hey ik heb ze nu al weer 2 weken op 12-12 staan heb een aantal 3vingerige blaadjes maar kan geen kwaad denk ik ik ga ze laten groeien zonder voeding trouwens ze hebben alleen nog maar water gekregen ze staan wel in complete duisternis als de lamp uit is heb 1 raampje maar daar heb ik een plaat voor geschroefd met een luchtgat en me lamp hangt er 50 cm boven dat is gemiddeld de ene plant is langer dan de andere maar ik denk dat ik wel een ventilatorkacheltje haal me zolder is niet geisoleerd en kan er nog een stuk kouder worden staat die in iedergeval paraat [ik heb geen afgesloten kweekkast ik gebruik me zolder op die manier heb wel een paar planken aan elkaar getimmert met een goudkleurige branddeken er tegen
          maar ik geef wekelijks pics en info hou jullie op de hoogte

          Comment


            #6
            Re: 1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

            Nu heb je denk ik het belangrijkste over het hoofd gelezen en dat is hoe je lamp aangesloten zit? Het wil hier en daar wel is voorkomen dat de veiligere onderdelen missen. Je kan een hps lamp en vsa ook niet gewoon in een goedkope analoge timer stoppen zonder een relais.
            Je weet ze wel groen te houden op enkel water.
            De vorm van de plantjes is idd maf maar dat zal ook met de top/fim poging te maken hebben.

            Ik blijf kijken suc6

            Comment


              #7
              Re: 1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

              ja die vormen hebben daar denk ik idd mee te maken maar vraagje wat voor relais moet ik hebben? me lamp zit nu gewoon in het stopkontakt heb nog geen timer doe het nog met de hand maar zonder relais is die dus zo naar de ballen? heb al wel een timer gekocht maar heb geen relais ,is dat zoeen ding uit de stoppenkast?

              Comment


                #8
                Re: 1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

                Als je tog alles moet halen neem dan een davin dv12 ofsow(timer en relais in 1). Precise info over een relais kan ik je niet verder helpen. Als je zo je hok blijft draaien heb je binnen de kortste keren fik in de zolder en dat willen we nie he

                Comment


                  #9
                  Re: 1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

                  Ah, en dat verklaart waarschijnlijk ook de afwijkingen.
                  Lamp aan/uit moet wel altijd op dezelfde tijd gebeuren heh..
                  Plantjes wennen aan het dag/nacht ritme.
                  10 minuten voor het licht aan gaat, zie je de bladeren alweer omhoog komen, en 10-15min voor het licht uit gaat laten ze hun blad alweer hangen.
                  Als je een keer een half uurtje verschil hebt in lamp aan/uit dan raken ze dus al in de war.
                  et voila, daar is het rare blad.

                  Trek je geen vonken uit het stopcontact soms ?
                  Ik heb het ook wel eens een paar keer zo gedaan, maar na een paar vonken ben ik toch maar een relaiskast gaan halen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: 1ste keer kweken op zolder 4x bubbels

                    allemaal goed en wel wat ik hier boven lees , maar mss eens denken om beetje betere reflectie te gaan gebruiken

                    zie 4 verschillende dingen en wat voor dingen dan :d
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment

                    Bezig...
                    X