Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Als je wil kun je later als er eens een tekortje ontstaat nog wat aarde in de potten doen.
tot aan de lobblaadjes. Dan komen er weer nieuwe wortels uit het stammetje dat nu boven de grond is.
Let wel, het tekort word dan niet meteen opgewaardeerd, dan moeten eerst de wortels eruit groeien.
@Nik.. Dat wordt me toch een beetje te duur allemaal. Het is mijn eerste kweek. Ik probeer het toch met de spullen te doen die ik nu heb.
@Cookaap.. thx voor de tip. Ik wist wel dat ik de grond tot de lobblaadjes kon aanvullen. Echter wist ik niet dat tot dat stuk dan ook nog nieuwe wortels uit de stam kwamen
Nu.... Ik heb vanavond gekeken naar de olieradiator.
Specs Olieradiator: 1500 Watt, 10 standen
Inlaat: 190 m3/u
Uitlaat: 400 m3/u.... ingesteld op 30%
Temperatuur is gemeten met een "Universele thermostaat tussenstekker UT-200" gekocht bij Conrad
Olieradiator buiten de tent:
Stand 5... vermogen:774 Watt .... Temperatuur: 13,1 graden
Stand 7... vermogen:808 Watt .... Temperatuur: 15,3 graden
Olieradiator in de tent: Stand 2.. vermogen: (niet gemeten) Watt .... Temperatuur: 16 graden
Stand 4... vermogen: 528 Watt .... Temperatuur: 21,1 graden
De temperatuur is gemeten op het niveau van het scrogg net.
het maakt mij niet zoveel uit dat de olieradiator langzaam opwarmt. Dan zou ik deze eerder aanzetten.
Ik denk dat ik een kleinere variant van de olieradiator ga aanschaffen zodat ik deze kan ophangen in de tent.
De versie die nu in de schuur staat (waarmee ik net de tests heb gedaan is te zwaar om op te hangen)
@killer ik zou dan idd ook voor een andere type kachel gaan, neem bijvoorbeeld die van de mediamarkt kost 15$ a 20$ euro en die blaast warme lucht richt die op je inlaat
probleem opgelost
Als ik de olieradiator onder het scroggnet zou kunnen zetten. Zodat de plant en de wortels effectief worden verwarmd.
Op die manier verlies ik geen ruimte omdat het scrogg geen ruimte in beslag neemt. Alleen mijn planten moet ik dan op een verhoging zetten.
Zou dit misschien een oplossing kunnen zijn?
@Nik, candygrapefruit ... Zelf heb ik ook een blaasverwarming van 2000Watt met drie standen. Alleen die verbruikt naar mijn mening teveel stroom en warmt te weinig op.
Vandaag weer een nieuwe update.
Het plantje op de eerste foto toont een tekort aan stikstof? Hoe zou dit gekomen kunnen zijn?
Momenteel staan de plantjes nog in stekgrond en ik heb eergister pas de eerst groeivoeding gegeven toen ik de gele blaadjes zag.
Zou het tekort kunnen komen door de stekgrond? Graag tips of opmerkingen!
Update #4
Ontkiemperiode afgerond (dag 7) Groeiperiode dag (dag 15) Bloeiperiode nog niet gestart
Droogperiode nog niet gestart
Ze staan in stekgrond en misschien wat droog.
Even water geven met een klein beetje groeivoeding erin.
Als je meerdere (5-10) worteltjes onderuit de potjes ziet komen kun je overpotten in bemeste grond inderdaad.
thx voor de tips!!!
Ik zal ze meteen wat water geven en wat groeivoeding. (het zijn ongeveer 5 liter potten)
Echter wil ik ze nog wel even in deze potten laten groeien.
Ik heb nog geen worteltjes onder de potten uit zien komen. Als ik die zie zal ik ze verpotten en onder de 600 watt lamp zetten in de tent.
oehhh dus volgende keer meteen maar in lightmix (plagron) zetten.
Ik kreeg deze stek/zaaigrond er gratis bij. Ik denk oh mooi dan doe ik daar maar mijn zaadjes in .
Comment