Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

    Korting op 420shop
    Hey,

    ben afkomstig uit Vlaanderen en ivm sluiten van mn favoriete coffeeshop, lange reistijd , nieuwe wetgeving,... wil ik zelf eens proberen mn eigen weedje te kweken.

    Na hier verleden jaar een eindje rond te hangen, ben ik eraan begonnen:
    Kast getimmerd met spaanderplaat van het werk, spullen gehaald en op 30 december was alles ongeveer klaar, denk ik.

    Kast 95 x 95 x 185
    Lamp 400 w master son-t pia green power + vsa , aangesloten op timer via relais
    Afzuiging torin in box 500 m3 + fancontroller
    Koolstoffilter can lite 425 kub
    Actieve inlaat 220 m3
    Luchtbevochtiger
    Meetmateriaal: temp en luchtvochtigheidsmeter, ph-meter, vochtmeter voor in de aarde
    Aarde: spongepots, stekaarde, plagron batmix
    Voeding: plagron bio: alga grow, alga bloom, power roots, vita race, green sensation
    Zaden: 3 x WW, 3 x Fruit Spirit (RQS)

    Op 30 december mn zaadjes in spongepots gestopt en op 1 januari stak het eerste zn kopje boven.

    Na 5 dagen waren ze allen boven, uitgezonderd 1 WW. Ik wou een nieuw WW-zaadje planten, maar heb per ongeluk een nieuw FS-zaadje geplant.

    Dus nu 4xFS en 2xWW.

    Na 6 dagen, vandaag dus, heb ik er 4 overgeplant naar 10 cm potten. Beetje hydrokorrels onderin en stekaarde.

    Licht: eerste 3 dagen 24/24, nu 18/6
    Temperatuur heb ik redelijk onder controle, nog een beetje zoeken naar de juiste stand van de afzuiging en voorlopig zonder actieve inlaat (temp voorlopig min 20 , max 30).
    Luchtvochtigheid boven de 70 %.
    Voorlopig geef ik nog geen voeding. Alhoewel het groeischema zegt dat er al power roots en vita race mag gegeven worden, las ik hier dat het toch beter is nog wat te wachten ?

    Ph: Spongepots waren met kraantjeswater bevochtigd en na aanschaf ph-meter gezien dat deze boven de 8 was. Vanaf vandaag geef ik ze regenwater met een ph van rond de 7. Is nog hoog, zal me een flesje ph-minus aanschaffen of eerst nog eens meten na toevoeging van voeding ? Weet er trouwens iemand waar je dit in Belgie kan verkrijgen ?

    Heb enkele fotos toegevoegd, maar van lage gsm-kwaliteit. Hoop dit nog te verbeteren.

    Ik heb me al redelijk wat ingelezen, denk ik (waarvoor dank). Nu komt echter het moeilijkste en ik zal waarschijnlijk veel hulp kunnen gebruiken. Alle tips, bijsturingen en hulp ivm hok en kweek zijn van harte welkom !

    Grtz Vadimi.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    kweekverslag 002.jpgkweekverslag 003.jpgkweekverslag 004.jpgkweekverslag 005.jpgkweekverslag 006.jpgkweekverslag 007.jpgkweekverslag 008.jpgGsm 093.jpgGsm 094.jpgGsm 167.jpgGsm 168.jpgGsm 169.jpgGsm 170.jpg

    #2
    Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

    Geen koolstof filter..?

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

      Toch wel, is moeilijk te zien, maar staat op laatste foto. Koolstoffilter can lite 425 kub. Had eerst eentje meegekregen van 150 kuub, maar die nog kunnen wisselen in 425 kuub. Nog een beetje licht waarschijnlijk, maar voorlopig ga ik het hier mee proberen te doen ?

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

        Mooi kastje.
        Ik kom hier ff lekker bij zitten.
        En hopen dat je foto's van de dames wat scherper worden.
        Succes kerel.
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

        The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar



        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

          Hey Berry, bedankt! Heb toevallig deze week je verslag gelezen van je mega powerplant in scrogg... Prachtig. Ooit hoop ik de kennis en ervaring te hebben om het ook zo te kunnen.

          Las trouwens in je nieuwe verslag dat er een lobblaadje afgebroken was. Heb door mn brute geweld hetzelfde voor, de helft van het blaadje afgescheurd, maar dat lijkt me geen groot probleem te zijn ?

          Fotos moeten inderdaad beter als ik de problemen wil uitleggen. Zal wel ergens een deftig fototoestel kunnen lenen van vrienden.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

            Ik verwacht dat het wel zou moeten lukken. Ik zou wel als advies willen mee geven, test je temp en eventueel geluid voor je echt start. Ja het is wat meer verbruik aan stroom, maar zo ben je wel zeker dat alles goed is aangesloten en werkt.
            Veel info staat al vermeld op de site, maar je kan door de bomen soms het bos niet meer zien: durf een foutje te maken, dan zul je het niet snel meer maken....
            Elke kweek en plantje is anders, de 1 groeit wat sneller dan de ander. Ik ga ook de kruk er bij zetten, ben erg benieuwd.

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

              Tx buurtman.

              ivm de temperatuur: die had ik getest en kan die redelijk onder controle houden (tssn min 20 en max 30 gr). Ik ga nu nog mn hok verplaatsen, zodat de inlaat aan de chauffage zit, en de uitlaat aan het raam dat ik kan openzetten..

              het geluid had ik idd beter eerder goed getest: de afzuiging was geen probleem, maar de inlaat : buisventilator van 185 m3 (op de 1e foto) en had die getest overdag en het leek me aanvaardbaar tussen het andere omgevingslawaai. Toen ik hem deze week een nacht had aangezet, hoorde ik hem echter de kamer ernaast. Onmiddellijk gaan vragen aan beide buren of ze geen last hadden gehad van mn oude diepvriezer die plots veel lawaai maakte, maar de 65 plussers hadden niets gehoord Toch de buisventilator deze week vervangen door een fan van 220 m3 die gebruikt werd om industriele electriciteitskasten af te koelen en die ik toevallig op het werk zag liggen. Is redelijk wat stiller, maar ik zou er iig nog niet kunnen slapen. Soit, als de buren er maar geen last van hebben.

              Fouten maken ga ik zeker. Ik heb hier al veel bijgeleerd. Ik had bij wijze van spreken nog nooit een nagel in een plank geklopt of een electriciteitsdraad aangesloten. Het is een leuk leerproces, waarvan de verwachtingen dan ook niet hoog liggen, maar waar ik wel mn best voor ga doen.

              Vraagje: ik zie nu dat dat lampje van de luchtbevochtiger misty +3000 constant brandt in mn kast. Wordt dat afgeplakt dan of zo of kan dat geen kwaad ?

              Nog enkele (ietsje betere) gsm-fotos van nu 5 overgeplante plantjes + nieuwe inlaat.kweekverslag 009.jpgkweekverslag 010.jpgkweekverslag 011.jpgkweekverslag 012.jpgkweekverslag 013.jpgkweekverslag 014.jpg

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

                Yep dat lampje afplakken ivm lichtstress.
                In de donkere periode moet het ook echt 100% donker zijn.
                En blijven oefenen met foto's maken.
                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

                  Ziet er zeker leuk uit !

                  Peace✌️


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

                    Succes makker !

                    ga je wel niet echt kunnen helpen, zelf juist bezig ...
                    Maar 'morele steun' kan ik je wel bieden.

                    Bij deze ...




                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

                      En vooral niet het zaad dopje van het blaadje halen
                      Last edited by Iemand uit de buurt; 5 January 2014, 11:22.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

                        Mooi kastje! Ivm dat lobblaadje gaat dat wel goed komen. Had ook hetzelfde probleem gehad. En iets moeilijkere start. Maar het is weer in orde. Grts

                        Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
                        -

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

                          Ziet er heel leuk uit. Fruitsmaakjes FTW ^^
                          Chillings

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

                            Hey bedankt !

                            8 dagen ver sedert de zaaiing.

                            Ik had de indruk dat de blaadjes van sommige plantjes ietsje te veel naar omhoog groeiden, en vandaag was het helemaal van dat, vooral de Fruit Spirit 1, het grootste. zie foto. Ook te rode steeltjes lijkt mij en de kleur van het blad is te geel volgens mij.

                            De temperatuur en vochtigheid heb ik redelijk onder controle (min 21/ max 29 gr, vochtigheid 40 a 60 ), met uitzondering van vandaag, daar mn afzuiging n uurtje of 5 af lag (aansluiting controller was uit) en daardoor enkele uurtjes meer dan 35 gr

                            De lamp hangt nu op 60 cm, 18/6

                            Nog altijd op stekaarde, maar had deze wel niet laten doorwateren voor ik de spongepots erin plaatste.
                            Ik gaf de eerste dagen kraantjeswater met ph 8, daarna regenwater met ph 7 en laatste 2 dagen combinatie van kraantjeswater en spa rood, wat ph 5,5 oplevert. Dit tot ik mn flesje ph-minus heb.

                            kweekverslag 001.jpgkweekverslag 002.jpg

                            Ik geef ze 25 ml water per dag, en sedert gisteren n halve dosis power roots erbij (5ml per liter). Ik werk met n vochtigheidsmeter in de aarde (rood=dry, groen=moist, blauw=wet). Ik hou de wijzer in het groen, maar toch met de wijzer veelal naar de rode kant ivm overbewatering.

                            Persoonlijk denk ik dat hier de oorzaak ligt: te weinig water ? Is het zo dat de blaadjes rechtop komen om het zogezegde regenwater dicht naar hun stam te leiden ? Heb ze vandaag in ieder geval 50 ml water gegeven.
                            Of toch de lamp die nog iets te laag hangt, maar ik zie niet echt kenmerken dat de blaadjes zouden verbranden of zo..

                            Graag n beetje advies,

                            Grtz.
                            Last edited by vadimi; 7 January 2014, 17:36.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

                              Ik denk dat je je lamp tot op 45cm moet hangen. Bij mij is gezegd dat ik mijn (250W) lamp moest verlagen naar 25cm.
                              link: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ht=verlichting linkje over verlichting.

                              Citaten van reacties uit mijn topic.
                              Oorspronkelijk geplaatst door psychedelic1988 View Post
                              Ze stond al in bloei he m8 dus niet meer toppen dan dit zal het hele process doen verstoren en knip je je hoofdtop weg zonde gewoon haha
                              Maarre 1m is wel een beetje groot voor een 250w hps die hebben weinig dieptestraling. Ikzelf werk ook met 250w en probeer de plantjes ong 50-60 cm te houden anders krijg je heel veel fluffy toppen. Wat je nu nog kan doen is kijken of je haar voorzichtig naar beneden kan binden zodat ze op 60-70 cm zit met de hoofdtop. Zo krijgen de andere toppen ook wat licht.

                              Greets
                              Oorspronkelijk geplaatst door psychedelic1988 View Post
                              De 250w gewoon op 25cm houden dichterop verbranden ze en verderweg krijgen je toppen minder licht dus uiteindelijk minder/mindere kwaliteit wiet. Wat de lamp doet als je hem te hoog hangt is strekken(uitrekken) dit is niet wat wij willen dit zorgt voor lange slungelige dames

                              greets
                              Ik weet wel niet hoe het zit met een 400W ivm dieptestraling.

                              Ook luchtvochtigheid is te laag. Deze moet 80% zijn.
                              Link: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...chtvochtigheid

                              Paarse steeltjes duiden op stress naar mijn weten. Het kan misschien zijn dat je EC te hoog is, dat je blaadjes daarom licht van kleur zijn, maar ik ben hier geen kenner in, dat zal iemand anders je moeten vertellen. Het kan zijn dat ik dingen fout zeg nu, dat zullen anderen waarschijnlijk wel verbeteren.
                              Chillings

                              Comment

                              Bezig...
                              X