Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek, beginner, 2x WW , 4x Fruit Spirit (RQS)

LV boven de 70%+ is prima. Afzuren zelf doe ik met citroen zuur, iets makkelijker aan te komen.
    Regenwater is prima water, kijk wel na of dit niet lang heeft stil gestaan...(als tip: zorg dat het regenwater op kamer tempratuur is voordat de dames er van mogen drinken, de wortels zullen dit waarderen ) Indien je met grond kweekt, zou ik nog niet te veel aandacht aan de PH geven. Je grond bezit een buffer, waardoor kweken met aarde makkelijker is voor beginners.

Liever iets te droog dan te nat, te veel water geven is de meest gemaakte fout. Voeding geven is nu zinloos aangezien je de Plagron batmix heb: deze kan zeker tot 4 al dan niet 5 weken de dames aan voeding voorzien. Misschien dat een ligth mix wat meer aansluit, die is wat minder bevoed waardoor stek/zaailingen minder last hebben van de voeding. Wortel stimulaat is altijd goed, maar natuurlijk alles in mate.

Comment

Hey,

mn lamp zak ik iedere dag een beetje, en vanaf morgen hangt ze op 45 cm.

De stress valt misschien te verklaren door het lampje van mn luchtbevochtiger die de eerste dagen brandde.

Volgens ik lees in je link sepkedepke, is de luchtvochtigheid voor n zaadplantje genoeg rond de 50 %.

Mn plantjes staan wel nog altijd in stekaarde, nog geen batmix, enkel aangevuld met halve dosis power roots. Zal dus waarschijnlijk geen overvoeding zijn.

Gisteren wat meer water gegeven en nog niet direct verbetering gezien...

Comment

Nee, je hebt ondertussen al meer dan genoeg water gegeven. Zo'n zaailing drink amper iets. Gewoon de bodem wat vochtig houden is meer dan voldoende.
        Als de temperatuur het toelaat, kun je je lamp ook best wat laten zakken. Ook geen fan o.i.d. rechtstreeks op je plantjes laten waaien. Grtz
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-homemade-kast

Comment

laatste kweekverslag 017.jpglaatste kweekverslag 018.jpgww 001.jpgww 002.jpg

Fruit Spirits

ww 003.jpgww 004.jpgww 005.jpgww 006.jpg

Kwaliteit fotos wordt voor gekeken...

Temp min 22, max 29 gr /
            Vochtigheid 50 a 60
            gemiddeld 25 ml per dag, voeding sedert 2 dagen volgens voedingsschema plagron bio (power roots + grow)
            lamp op 40 cm
            Attached Files
            Last edited by vadimi; 15 January 2014, 20:55.

Comment

De eerste weken moet je (net zoals de laatste) altijd een beetje geduld hebben tot de plantjes aan hun groeispurt beginnen
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Nu MET "foto"s" , Rodigan

Comment

Ik zou ze nu nog zeker geen voeding geven. Wortelstimulator kan wel. Ze staan niet in de tocht? Lijken toch te nat te staan, daarmee dat de groei geremd wordt, volgens mij. Wacht maar een paar dagen tot een week met water geven... Tenzij ze erom vragen natuurlijk.

Comment

Denk ook aan te nat. Zou het bolle blad en de gele verkleuring verklaren.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

hallo Vadimi,
                      Ga ook mee volgen, heb een gelijkaardige kast gebouwd, heb ook WW van RQS en ga er ook een 400w bovenhangen hehe...

Hoe groot zullen je potten zijn waar ze uiteindelijk in zullen belanden? of heb ik dit over het hoofd gezien?

Veel succes!
                      grtz Jack

Last edited by JacktheBass; 16 January 2014, 12:24.
                      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                      Jack Herer in scrog
                      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Comment

Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                          Jack Herer in scrog
                          The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

update 20 jan 001.jpgupdate 20 jan 002.jpg

Bij ww 1 staan de zijkanten van de blaadjes al veel minder naar boven gericht.

FS 1,2,3 en 4

update 20 jan 003.jpgupdate 20 jan 004.jpgupdate 20 jan 005.jpgupdate 20 jan 006.jpg

Allen ongeveer 4 cm hoog, maar mn FS1 heeft n duidelijke voorsprong ivm grootte v d bladeren.

update 20 jan 008.jpg

FS2
                            update 20 jan 007.jpg

Ga ze vanaf nu weer lichtjes bewateren met power roots, maar zonder grow-voeding.

De oudste blaadjes van alle planten zijn zeer lichtgroen, waarschijnlijk door te veel water en de 2 zeer warme dagen.

De nieuwe blaadjes zijn redelijk donkergroen, maar beginnen aan de uiteinden lichtjes geel te verbleken (zie oa ww1) , en dit gaat langzaam over naar het gehele blad. Iemand een idee van de oorzaak ?

Toen ik de foto's wou nemen daarjuist, heb ik FS3 laten vallen... Alles op de grond en uit het potje... Dikke pech , maar blabla elk nadeel heeft zn voordeel. Heb nu goed kunnen bekijken hoe het eraan toegaat onderaan.
                            1. De wortels waren mooi wit en al redelijk lang. Ik was aan het wachten tot ze onderuit het potje kwamen, maar eens aan de hydrokorrels onderaan groeiden ze eerder horizontaal en kwamen zo niet uit het potje.
                            2. Na 5 dagen geen water te geven, was de aarde onderaan droog, maar nog niet uitgedroogd, waaruit blijkt dat Rodigan en Gamm waarschijnlijk gelijk hadden, tx. (ter info: eerste 5 dagen vanaf zaaiing geen water gegeven en dan gemiddeld ieder dag 25 ml per plantje van dag 6 tot dag 17, in totaal ong 300 ml).

Er waren enkele worteltjes afgebroken van de gevallen FS3. Heb het plantje herplant met wat verse stekaarde. We zien wel. Bedoeling was om 5 plantjes groot te brengen.

Morgen komen mn clipventilator, nieuwe grondvochtigheidsmeter en flesje ph-min waarschijnlijk toe.... en nu maar minder fouten proberen te maken...

Grtz.
                            Last edited by vadimi; 21 January 2014, 00:06.

Comment

Niet wateren om te wateren. Ze kunnen best nog wel wat zonder, volgens mij. Die clipventilator zeker niet op je plantjes richten he. Grtz

Comment

je hebt gezaaid in gewone potgrond.
                                hier zit veel teveel voeding in voor je kiemlingen!

te nat denk ik dus niet.

Comment

Bezig...
                                X