Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek 4x Critical

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste binnenkweek 4x Critical

Is in ieder geval geen overbewatering.
    Ziet er voor mij uit alles kannibalisme oftewel ze heeft honger ze wil die toppen laten stralen.
    Kan niet zo gauw terug zien welke week je precies zit van de echte bloei.

Comment

Week 4 bloei zo te zien ? Vanaf 14 jauari op 12/12 dus dat kan wel ongeveer.

Je hebt Sweet Jane als voeding ?
      Da'sprima spul, als je je maar een beetje aan het schema houdt.
      Als je een schema kunt vinden
      Ik las dit op het forum :
      -Sweet Jane I is voor de eerste helft van de bloei (eerste 4 a 5 weken van de bloei).
      -Sweet Jane II is voor de tweede helft van de bloei (vanaf week 4 of 5 tot het eind).

Vergelijk je plantjes eens hiermee :

Uit dit verslag. Sorry, kan 'm niet kleiner maken.

Kortom, je bent ze aan het uithongeren denk ik. Je geeft te weinig of verkeerd.
      Ik lees eigenlijk nergens wat je nou precies doet.

Het is ook wel belangrijk dat je de juiste pH geeft (6-6.2) anders kunnen de plantjes niets opnemen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ok heel erg bedankt voor de reacties dacht zelf namelijk dat ik ze aan het overvoeden was of in ieder geval verkeer aan het voeden was

ze zitten inderdaad ongeveer in week 4 van de bloei
        sorry voor de onduidelijkheid ga voor de volgende keer een heel mooi verslag bij houden en elke dag even opschrijven wat ik heb gedaan.

had ze dus een paar weken geleden te vroeg extra kalium gegeven( guano extract)
        waardoor er dus een calcium tekort was opgetreden en daarna 3 /4 waterbeurten zonder voeding en daarna weer langzaam sj1 opgebouwd het leek iets beter te gaan en toen na het overgaan op sj2 werden ze weer lichter. en nu dus ook bovenin een beetje.

was net overgeschakeld op sj2 en na 1 dag begonnen ze meteen lichter te kleuren vandaar dat ik meteen weer was gestopt had ze daarna 2 dagen alleen water gegeven met nitrificerende bacterien vanavond maar weer een kleine dosis meegeven of kan ik dan beter meteen een volle dosis meegeven ? heb geen ph meter dus dat is een beetje stom dus voor de volgende keer heb ik een ph en ec meter.

kan helaas geen schema vinden van no mercy alleen een schema met ec en ph waarden per week.

heel erg bedankt voor jullie reactie! QnW MWay, ilovemedicalcannabis hopelijk komt het dus nog goed

ik zal vanavond nog even wat foto's posten

Groetjes!
        Last edited by chinchan9; 25 February 2014, 17:05.

Comment

ken dat voer niet dus daar ga ik niets over zeggen.
          Wel benieuwd naar de foto`s.

Comment

Gaat helemaal goed komen.
            Ik wacht de nieuwe foto's met plezier af!
            Succes!

Comment

goedenavond! heb nog wat fototjes gemaakt en wat voeding gegeven een halve dosis sweet jane 2 en ongeveer een halve ml bloom sensation in een anderhalve literfles heb ze maar een kwart van de fles gegeven want de grond was nog redelijk vochtig.

IMAG1296.jpg IMAG1298.jpg IMAG1301.jpg IMAG1302.jpg IMAG1303.jpg IMAG1299.jpg IMAG1305.jpg heb de lamp wat hoger gehangen voor de foto's ;D

ben erg blij om te horen dat het goed gaat komen!

bedankt allemaal!

Comment

hey chinchan leuke opzet. en minder leuk probleem.

nu ben je met allerlei tips en tricks over voeding aan het stoeien.
                ik las een te vroege start kalium, guano, etc etc. maar de oorzaak echt vinden???

volgens mij heb je een balans probleem met je warmte en lucht vochtigheid.

ik denk dat QnQ hetzelfde dacht bij het terug lezen van je verslag. er staat weinig in en
                is soms wat lastig te volgen (of dat allen voor mij dan hehehe). maar goed ik vroeg me af
                of je een bevochtiger had staan. want dat lijkt mij niet het geval. je bladeren trekken nu rond bij
                de puntjes.

tevens vroeg ik mij af hoe je die 2 pc fans hebt bevestigd. als ze voor en achter bij de lamp zitten.
                en omhoog blazen dan trekken ze de lucht weg bij de dames. blaast ze naar beneden dan blaast ze de bladeren
                droog.

ik wens je succes vriend. laat even wat info achter van hoe de situatie nu is. temperatuur, luchtvochtigheid,
                richting van ventilatoren, alles wat maar nuttige info is of kan zijn.

groetjes

Comment

heey bramonius die 2 pc fans zijn vervangen door een 550m3 softbox met presh filter heb dus geen actieve inlaat ik heb een Lv van rond de 50%

snachts is de temperatuur 23-28 graden met de lamp aan van
                  overdag 19-22 lv is altijd rond de 45-55% geweest variac staat bijna altijd op 30% soms iets hoger het is niet warmer geweest dan 29 graden
                  het is wel een aantal keer 17 graden geweest maar dat was in het begin. er ligt nu foam en piepschuim onder.
                  heb wel onregelmatig voeding gegeven waardoor er mischien teveel ph schommelingen onstaan zijn aangezien ik geen ph meter heb en niet afzuur.

Comment

Luchtvochtigheid 45-55% is wel wat aan de lage kant, ze houden best wel van zo'n 70% luchtvochtigheid.

Comment

70 percent? Dat lijkt me sterk in deze fase van de bloei. Sowiso lijkt mij dat een hoge waarde, tenzij je stekken laat wortelen.

Gz

Comment

40-50-60% LV is allemaal prima.
                        Als het een keer hoger of lager aanwijst bij mij dan ga ik het in de gaten houden.

In 2011 is er een wedstrijd op JD geweest van No Mercy.
                        Daarvan zijn een aantal kweekverslagen te vinden, dus ook over het gebruik van SJ.

Volgens de site
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

plantjes staan er mooi bij, mooie kegels ook
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

yep lijken mij geen verkeerde waardes. 70% is te hoog (is meer iets voor stekken, of
                            hydrofylen). maar goed die temperaturen en LV netjes proberen aan te houden.

De bladeren die overigens vanaf begin (door welke reden dan ook) aan het vergelen zijn
                            zullen met de de tijd gewoon afvallen. deze waren al opgegeven door de dame dus die
                            snoept ze leeg en laat ze afvallen. kijk vooral naar je nieuwe aangroei aan blad, deze zijn
                            voorzien van het voedsel uit de gele bladeren en zullen mooi groen moeten blijven.

QnQ gaf het ook al aan dat guano een hoog fosfor en magnesium gehalte heeft. dit toevoegen
                            als tekort kan, maar ook alleen als je weet dat dit nut heeft. voor het gebruik van de fosfor (en kalium)
                            zal een grote dosis stikstof (N) nodig zijn om alles te gebruiken (intern in je plantje) zo creeer je steeds
                            meer problemen, juist omdat kalium, fosfor en metaal-elementen anders door je planten worden opgenomen en
                            gebruikt. maar goed, hoe het ook zij je zult het nu uit moeten zingen. het is een spel van balans.

wat betreft je vervanging van pc naar softbox. deze zuigt goed aan als je de inlaten ook redelijk verdeeld hebt.
                            als deze nu vanuit 1 hoek lucht aanzuigt dan krijg je 1 luchtstroom van je inlaat naar je uitlaat (afzuiger).
                            een luchtcirculatie in de tent zou een must kunnen zijn om je temperaturen geleidelijker in je tent te laten rond blazen.
                            een kleine ventilator of 2 fannetjes doen wonderen. het correct richten van deze zal een luchtstroom(pje) veroorzaken
                            en lucht beter verdelen.

en als laatste vriend. als het met deze voeding allemaal zo geweldig gaat (NOT) denk dan alvast na of je bij een volgende
                            ronde niet iets anders wil proberen. iets met een schema.

succes weer. we volgen met plezier, er valt nog wel wat te schaven hier.

Comment

mijn oprechte excuses, 70% is voor de groei prima maar inderdaad niet voor de bloei.
                              Ik neem mijn reactie terug.
                              Succes ChinChan!!

Comment

dag heren het gaat wel redelijk het verslechterd niet heel erg meer wel zie ik op wat blaadjes bruine achtige vlekken. Heb vandaag mn ph meter binnen gekregen ph van het water zit zonder voeding op 8.1 en heb dus een paar dagen lang water zonder voeding gegeven -.- jammer maarja ph met voeding is 6.1 dus daar valt nu nog mee te leven zal morgen de ph van de grond even meten gewoon 1/3 grond rest water schudden laten staan schudden en door een koffie filter heen en meten toch ?

heb een tijdje geleden een mooie tabel gekregen voor ph en opneembare stoffen.Mineraal opname..gif

de ec waarde op mn ec meter geeft 176 aan is dit gewoon ec van 1.76?

zal morgen ook meteen een foto update plaatsen

denk inderdaad dat ik voor de volgende keer een mooie complete voedingslijn koop en dan geen bio voor de makkelijkheid dat komt later wel

en de passieve lucht inlaat zit nu aan de achterkant gat met gaas van 10X20 cm en aan de zijkant een gat van 125mm bijde zitten onderaan.

Heel erg bedankt voor jullie reacties daar heb ik heel veel aan!

Groetjes Chin.

Comment

Bezig...
                                X