Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

    Korting op 420shop
    Gegroet allen,

    Na lang twijfelen heb ik besloten om kleinschalig binnen te kweken. Ik kweek mijn kruiden al enkele jaren buiten, vorig jaar is dit er helaas niet van gekomen.
    De voorraad Master kush van 2012 begint serieus te slinken en de kwaliteit is ondertussen zwakjes. Wachten tot oktober/november is geen optie binnenkweken dus!

    Ik heb gekozen voor Led ivm brandveiligheid alsook uit nieuwsgierigheid wat er mee te bereiken valt als je alles correct doet. Eigenlijk was ik niet van plan een verslag te maken maar doordat er zo weinig ledkweekverslagen te vinden zijn op het forum komt er nu eentje bij. Fingers crossed for succes! Er staan enorm veel baggerverslagen met led op het net, laten we dat eens beter proberen te doen.

    Setup:


    - Tent: Secretjardin DR60 II
    - LED: Pro II 150 watt
    - Afzuiging en filter: 185m3
    - Mabo blusser

    Medium en voeding:

    - smartpots 11 l
    - Plagron growmix
    - Hesi complete voedingslijn

    Zaadjes(huismerk wietzaadjes.nl ):

    1 x Ak-47
    1 x White widow
    2 x Big bud

    Initieel wou ik White russians kweken van sensi, deze waren out off stock dus probeer ik het huismerk van wietzaadjes.
    Bestel mijn zaden altijd bij hun, altijd zeer tevreden over de zaden en service.

    Nu over de kweek zelf

    Wat vooraf ging:

    26/12/2013 Ontkieming in een glas water
    27/12/2013 Verder ontkiemen in potjes(0.5l)
    31/12/2013 Plantjes komen allen bovengronds, de lamp staat op groeispectrum(blauwe led) en met 18/6 lichtcyclus.

    De lamp hou ik steeds op ongeveer 30 cm, na enkele dagen heb ik het ledpaneel al op volle kracht gezet vanaf toen ging de strek eruit.

    07/01/2014 Overpotten naar de 11l smartpot
    16/01/2014 Plantjes vrij vroeg getopt.

    Huidige stand van zaken:

    Ondertussen zijn ze dus 3 weken oud, momenteel bouw ik de lichtcyclus af van 18/6 naar 12/12. Elke dag krijgen ze een uurtje minder licht, waarom doe ik dit zo? Bij veel led kweekverslagen zie je dat de planten veel te hard gaan strekken waardoor het moeilijk word om de planten mooi gelijkmatig te belichten. Ik hoop dit te kunnen voorkomen door ze niet in 1 keer naar bloeicyclus te brengen. Of het iets zal uitmaken weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.
    Ik heb er ook voor gekozen om een scrog te maken, een mooi gelijkmatig veldje van groen waar de lamp zo kort mogelijk op komt te staan tijdens de volle bloei.

    Picture time! (altijd het leukste )

    setup
    DSCN0478.jpgDSCN0477.jpgDSCN0476.jpg

    plantjes op 16/01
    DSCN0469.jpg


    22/01 Het kleureffect van de led is echt geweldig, kan er lang naar zitten kijken haha

    DSCN0492.jpg DSCN0486.jpg

    - linksvoor en rechtsachter: big bug
    - linksachter ak-47
    - rechtsvoor white widow

    Dat was alles voor vandaag, hopelijk is het een beetje duidelijk.
    Vragen, advies en commentaar zijn altijd welkom!


    Now its time to chill, hit the bong a litle.

    Peace boys and girls
    Attached Files
    Last edited by Pope; 22 January 2014, 19:09.
    1ste binnenkweek LED



    #2
    Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

    Elke dag krijgen ze een uurtje minder licht, waarom doe ik dit zo? Bij veel led kweekverslagen zie je dat de planten veel te hard gaan strekken waardoor het moeilijk word om de planten mooi gelijkmatig te belichten. Ik hoop dit te kunnen voorkomen door ze niet in 1 keer naar bloeicyclus te brengen. Of het iets zal uitmaken weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.
    Zonder datsoort streken zou er nooit wat nieuws ontdekt worden. Nice! Ik ben erg benieuwd!
    Succes met je kweek!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

      Mijn stoeltje is bijgeschoven, succes met je kweek!!!
      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

      Comment


        #4
        Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

        Plof,ik zit
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #5
          Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

          Ziet er mooi gezond uit voor een eerste keer.
          Blijkbaar goed ingelezen. Zouden ze allemaal moeten doen!

          Veel succes. We springen zo nu en dan wel eens binnen.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

            Hoi Pope,
            Leuke kweek benieuwd naar jouw ervaring met LED.
            Succes!

            Comment


              #7
              Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

              Bedankt voor de leuk reacties. We zijn weer een kleine week verder tijd voor een update.

              Van 20/01 tot 25/01 werd de lichtcyclus afgebouwd van 18/6 naar 12/12 ondertussen staan ze dus 3 dagen op bloeicyclus.
              Ik ben tot nog toe zeer tevreden over het Led paneel, de planten blijven mooi compact en klein(20cm na 30 dagen groei).

              Voorlopig wordt er maar 1 a 2 keer per week water gegeven, telkens een grote hoeveelheid in 1 keer.
              Zonet water gegeven want ze stonden volledig droog, 8l water met 16ml bloeicomplex van Hesi.

              De lamp hangt nu op 25-28cm, dit is dichterbij dan voorgeschreven. Zolang de plantjes geen tekenen vertonen van overbelichting hou ik de lamp zo kort mogelijk, geen strekkers ik mijn tent!
              Binnen enkele dagen kan het scrognet erin, maar eerst nog even doorgroeien.

              Extra info:
              Temp 18-20 licht uit, 22-25 licht aan
              Lv 35-50

              DSCN0504.jpgDSCN0507.jpg

              Peace! btw ze ruiken al lekker sterk, enkel de ak-47 heeft nog geen geurtje.
              Last edited by Pope; 28 January 2014, 10:35.
              1ste binnenkweek LED


              Comment


                #8
                Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

                Mooie compacte bosjes Pope, ziet er goed uit!
                grtz
                Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

                  Weer een weekje verder, update time!

                  Dag 36, 11 dagen op 12/12.

                  Vorige week kregen ze voor de 1ste maal voeding(bloei). Kort daarna vertoonde 1 plant tekens van overvoeding, te vroeg begonnen met voeden is de conclusie.
                  De voeding gaat voorlopig terug even de kast in, in de voorbemeste grond zit naar schatting nog genoeg voor 2 weken. De planten zullen mij wel vertellen als ze honger krijgen

                  Geef ze nu 2 a 3 keer per week 1l regenwater elk, de pH is een beetje gokken en hopen dat hij goed zit.


                  Planten tijdens de nachtcyclus
                  DSCN0514.jpgDSCN0517.jpg

                  Scrognet erin
                  DSCN0524.jpgDSCN0522.jpg
                  Last edited by Pope; 5 February 2014, 15:15.
                  1ste binnenkweek LED


                  Comment


                    #10
                    Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

                    meestal blijven ze een tweetal weken doorgroeien max.

                    plantjes zien er idd mooi uit.
                    doe zo verder

                    thugz
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #11
                      Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

                      Hey Pope,
                      Goed bezig man!
                      Mijn LED lamp hou ik ook zo dicht mogelijke op mijn plantjes (bovenste top zit op 5 cm), de lamp geeft niet zoveel warmte dus dat kan makkelijk.
                      Voor de PH heb ik een ph meter gekocht, ik zuur het leidingwater af naar 6.8 en voeg daarna nog wat voeding toe. Als je regenwater gebruikt zal het wel goed gaan dat is wat zuurder dan leidingwater.
                      Je plantjes zien er perfect uit!
                      Ik heb zelf ook een 150W LED lamp met een opp. van 0.68x0.85= 0.55m2 en ik denk dat dat wel goed gaat.(is ook volgens specs dat deze lamp een 0.5 m2 kan verlichten). Maar ja is natuurlijk wat je genoeg vind. Sommige zetten een 400W op een 0.5m2 ! Dat zal best wat meer opbrengst geven, maar of het dat waard is .
                      NB Mijn planten groeide max (AK-47) 20cm nadat ik op 12/12 ging.
                      Groet, Bloemetje

                      Comment


                        #12
                        Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

                        Met dat scroggen begin je best nu al. Netje naar beneden dus!
                        Infeite had je er gerust al kunnen mee bezig geweest zijn.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          1ste binnenkweek LED


                          Comment


                            #14
                            DSCN0525.jpgDSCN0526.jpgDSCN0527.jpg


                            later!
                            1ste binnenkweek LED


                            Comment


                              #15
                              Re: Firsttimer indoorgrow LED(150 watt) : 1 x Ak-47 1 x White widow 2 x Big bud

                              Blijft er goed uit zien voor een eerste keer.

                              Doe zo verder!
                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                              Comment

                              Bezig...
                              X